۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۵
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1054)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بایدن: اگر دفاع ما نبود، حملۀ ایران به اسرائیل ویران‌گر می‌شد
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور تلاش کرد تا تنش‌ها در خاورمیانه که در مسیر عکس در حال حرکت بود، کاهش یابد. وی در ادامه سخنانش گفت: «۹۹ درصد از پهپاد‌هایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرد به کمک دفاع ما به اهداف خود نرسید در غیر اینصورت این حمله ویرانگر می‌شد. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «به هر حمله‌ای که نیرو‌های ما را هدف قرار دهد، پاسخ خواهیم داد همانطور که پیشتر و زمانی که سه نظامی ما در اردن کشته شدند پاسخ دادیم».
تأکید پوتین بر افزایش تجهیز مرتب نیرو‌های مسلح روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه نشستی با مدیریت شرکت‌های دفاعی روسیه گفت، اکثر شرکت‌های دفاعی روسیه وظایف دستورات دفاعی دولتی را به موقع انجام می‌دهند؛ مهم است که به افزایش تجهیز مرتب نیرو‌های مسلح با سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته مدرن ادامه دهیم.
افزایش حمایت ناتو از اوکراین
رند پال، سناتور آمریکایی: سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه روسیه، چین و ایران نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشور‌ها ایجاد کند. جایگزین دیگری برای تحریم‌ها وجود دارد و آن دیپلماسی است. واشنگتن به جای اعمال تحریم‌های بیشتر بهتر است با این کشور‌ها تعامل دیپلماتیک داشته باشد
ابراز نگرانی واشنگتن نسبت به رزمایش چین در نزدیکی تایوان
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده عمیقاً در مورد رزمایش نظامی چین در نزدیکی تایوان نگران است و از پکن می‌خواهد که از خود خویشتنداری نشان دهد.
ادامه تنش‌های یونان و ترکیه
نخست وزیر یونان: ما اختلافات با ترکیه را فراموش نمی‌کنیم، اما منافع بعضی‌ها در یونان وابسته به اختلاف با ترکیه است. ما نمی‌توانیم تا آخر عمر در حالت آماده باش و دست روی ماشه زندگی کنیم.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- مشاور امنیت ملی رژیم صهیونسیتی: نشانه‌هایی مبنی بر انتقال گروگان‌ها به طرف سرزمین‌های مصر در دست نداریم.
- ابوعبیده: سیاست‌های کورکورانه و پوچ رژیم صهیونسیتی ادامه دارد. وضعیت دشمن طوری است که از شکستی به شکستی دیگر می‌رسند. یک نظامی اسرائیلی را در نوار غزه اسیر کردیم. هیچ نیروی اسرائیلی در نوار غزه اسیر نشده است!
- حماس: توقف کامل جنگ و خروج نیرو‌های اسرائیلی اساس هرگونه مذاکرات است.
- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونسیتی: اسرائیل به‌دلایل سیاسی و نظامی آمادگی دارد نیرو‌های خود را از گذرگاه رفح خارج کند.
- ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»: ۴ کشتی متعلق به نیروی دریایی آمریکا در اسکله غزه به‌دلیل شرایط جوی ناپایدار آسیب دیدند. دو کشتی از لنگرگاه‌ها جدا شده و دوتای دیگر در نزدیکی اسکله دریایی لنگر انداخته‌اند.
- شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان اعلام کرد، دوحه قطر میزبان دور جدید مذاکرات مبادله اسرا خواهد بود.
- صهیونیست‌های مخالف نتانیاهو بار دیگر در تقاطع کاپلان تل‌آویو تظاهرات کرده و خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و دستیابی به توافق مبادله اسیران شدند. شهرک نشینان صهیونیست، شعار می‌دادند که نتانیاهو قاتل است. تظاهرات مشابهی در قدس اشغالی، قیساریا و دیگر مناطق اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شد و صهیونیست‌ها خواستار برکناری کابینه نتانیاهو شدند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها