۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۹
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1058)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای عجیب نیکی هیلی علیه ایران!
نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت نباید تصور کنیم که اتفاق ۷ اکتبر فقط در اسرائیل رخ می‌دهد. اگر ما به اندازه کافی خودبزرگ‌بین باشیم همین اتفاق می‌تواند عیناً در آمریکا هم رخ بدهد. ۷ اکتبر توسط ایران طراحی شد. اطلاعات روسیه به آن کمک کرد و پول چین آن را تقویت کرد. ایران به آنها (نیرو‌های حماس) کمک کرد آموزش ببینند؛ بنابراین مسئله حماس نیست. اینها همه قاتل و هم‌دست هستند. اگر واقعاً قصد داریم این اتفاق یک بار دیگر رخ ندهد باید با خودمان صادق باشیم و بگوییم که چه کسی این کار را انجام داد.
مخالفت آمریکا با تصمیم اروپا برای محکوم کردن فعالیت‌های ایران
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات دیپلماتیک آمریکایی، دولت ایالات متحده آمریکا با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها با تهران پیش از آغاز رأی گیری ریاست جمهوری آمریکا، چند کشور اروپایی و بریتانیا را تحت فشار قرار داده تا پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای اش در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، را محکوم ننمایند.
ناتو در تقابل مستقیم با روسیه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارد و تشدید تنش را افزایش می‌دهد. روسیه در راستای توقف همه تهدید‌ها به عملیات نظامی ویژه ادامه می‌دهد. ناتو در تقابل مستقیم با روسیه است. ناتو با لفاظی‌های نظامی بازی می‌کند، تنش‌ها را افزایش می‌دهد و در خلسه نظامی فرو می‌رود.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- نتانیاهو: من با خانواده‌های افراد ربوده شده ملاقات کردم و به آنها قول دادم از هیچ تلاشی برای بازگرداندن خانواده‌های آنها به خانه هایشان دریغ نکنم. همه باید بدانند که یحیی سنوار مانع ایجاد توافق است نه من! آمادگی پایان دادن به جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف آن ندارم و پرچم تسلیم را برافراشته نخواهم کرد و تا رسیدن به پیروزی به مبارزه ادامه خواهیم داد.
- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو آماده است بعد از هشدار‌های بنی گانتز شورای جنگ این رژیم را منحل کند. بنی گانتز و گادی آیزنکوت دو تن از اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این نتانیاهو را تهدید به خروج از این شورا کرده بودند. این منابع اضافه کردند که نتانیاهو به دنبال انحلال شورای جنگ است تا مجبور نشود به جای گانتز و آیزنکوت دو وزیر تندرو یعنی ایتمار بن گویر و اسموتریچ را جایگزین کند.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: کشور‌های عربی طرح خود را برای صلح در خاورمیانه به وزرای خارجه اتحادیه اروپا ارائه کرده اند؛ پیشنهاد برخی مبنی بر برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در راستای اجرای راه حل دو دولتی است.
- مسئول پرونده اسرا در ارتش رژیم صهیونیستی: با این ساختار مدیریتی امکان معامله برای بازگرداندن ربوده شدگان وجود ندارد.
- سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: تصاویر ویرانگری که پس از حمله اخیر "ارتش اسرائیل" به رفح منتشر شد، دلخراش است.
- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه: قاتلانی که دیروز مرتکب قتل عام شدند منطقه‌ای را که امن اعلام کرده بودند بمباران کردند و این تصویر زشت دولت تروریستی را آشکار می‌کند.
- آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به عملیات اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه را الزام آور خواند.
- وزارت امور خارجه عربستان: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فوراً برای توقف کشتار‌ها و محدود کردن فاجعه‌ای که مردم فلسطین از سر می‌گذرانند مداخله کند
- یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی: «در برابر دولت‌هایی که به تروریسم پاداش می‌دهند، سکوت نخواهیم کرد و از ارائه خدمات کنسولی توسط اسپانیا به فلسطینیان در کرانه باختری جلوگیری خواهیم کرد.»
- وال استریت ژورنال: نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از صهیونیست‌ها قصد بازگشت به شمال سرزمین‌های اشغالی را ندارند. برخی در اسرائیل نگرانند که مرز شمالی برای سال‌ها غیرقابل سکونت بماند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها