۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۲
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1061)

رسانه های داخلی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یک شخص و چهار نهاد را در ارتباط با صنایع هوایی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. شورای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ۹ فرد و نهاد از کره شمالی به اتهام ارائه کمک نظامی به روسیه اعمال کرده است. این اتحادیه هم‌چنین وزیر دفاع ایران را نیز با اتهامی مشابه در لیست تحریم خود قرار داده است.
واکنش باقری به شایعات اخیر درباره پرونده هسته‌ای
به گزارش تسنیم، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه گفت: تبادل پیام‌ها با آمریکا مانند گذشته ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این مسیر صورت نگرفته است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده هسته‌ای به آقای شمخانی واگذار شده است، گفت: ما چیزی به‌اسم پرونده در بحث هسته‌ای نداریم، فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که همچنان ادامه دارد. سرپرست وزارت امور خارجه همچنین درباره مباحثی که در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران بین دو طرف مطرح شد، گفت: ما در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی به‌طور مفصل صحبت کردیم، به همین ترتیب در موضوعات مهم بین‌المللی مباحثی میان دو طرف مطرح شد. باقری‌کنی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان احتمالی سفر «بن سلمان» ولی‌عهد عربستان به کشورمان بیان کرد: این بحث پیش از این هم مطرح شده بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است و در مورد زمان سفر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
آمار شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری
رئیس ستاد انتخابات کشور: در دو روز گذشته ۵۷ نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند که ۹ نفر ثبت نام کردند. محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند. / ایرنا
دولت بنای معرفی نامزد در انتخابات ندارد
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور شهید در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نامزدی در انتخابات معرفی خواهد کرد؟ گفت: دولت بنای معرفی کاندیدا ندارد، اما کشور سرمایه‌های بسیار خوبی دارد و شخصیت‌های خیلی خوبی در دولت و خارج دولت داریم که ظرفیت و قابلیت ادامه کار را دارند. قطعا مردان و مدیران قابلی داریم. دولت بنای برگزاری انتخابات را دارد ولی احتمال دارد برخی دولتمردان به انتخابات بیایند، در دولت‌های قبلی هم همینگونه بوده است. در ادوار انتخابات مشاهده می‌کنید که در بین نامزد‌های انتخابات، از اعضای دولت حضور داشته اند.
اظهارات جنجالی لاریجانی پس از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری
آقای لاریجانی ساعتی پس از ثبت نام در انتخابات در توییتی نوشته بود: برای عبور از موانع، باید از روش‌های منسوخ، ‎ارتفاع بگیریم. این مساله موجب برخی جهت گیری‌ها شد و لاریجانی در توییت تازه‌ای نوشت: ارتفاع بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است. برای رشد و توسعه کشور باید از مباحث تخریبی و سلبی ارتفاع بگیریم و برای یکبار هم که شده فضای انتخاباتی را معطوف به ترسیم مشکلات مردم و ارائه راه حل‎های واقعی آنان کنیم. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند.
اظهارات همتی بعد از ثبت نام در انتخابات
عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در گفتگو با ایرنا: تمام تلاش من تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشور‌هایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قرار می‌گیرند و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها و گشایش مراودات با دنیا خواهد بود. امروز دیگر زمان شعار‌های بی حاصل و وعده‌های تو خالی نیست. کاندیدای پوششی نیستم؛ تا آخر می‌مانم. کاسبان تحریم را باید از ثروت مردم دور بکنیم. سه سال پیش با اشاره به مسائل اقتصادى اشاره کردم که هیچ امرى مهم‌تر از معیشت مردم شریف ایران نمی‌باشد.
پزشکیان: فکر نکنم اصلاح طلبان در انتخابات از لاریجانی حمایت کنند
مسعود پزشکیان با اشاره به نام‌نویسی علی لاریجانی به عنوان داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر نکنم اصلاح‌طلبان در انتخابات از نامزدی علی لاریجانی حمایت کنند. تا جایی که من اطلاع دارم اصلاح طلبان هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حمایت از نامزد مورد نظرشان در انتخابات ریاست جمهوری نرسیده‌اند. باید این جلسات برگزار شود و در ادامه کار نامزد نهایی اصلاح‌طلبان در این انتخابات مشخص شود، اما همانطور که گفتم فکر نکنم اصلاح‌طلبان در این انتخابات از علی لاریجانی حمایت کنند. / همشهری
برنامه انتخاباتی اصلاحات از زبان ابطحی
به گزارش ایسنا، «محمد علی ابطحی» فعال اصلاح‌طلب در اظهاراتی گفت: جریان اصلاح‌طلب این بار تصمیم گرفته که برخلاف دوره‌های قبلی مشارکت فعالی در انتخابات پیش‌رو داشته باشد. اصلاح‌طلبان در وهله اول تصمیم گرفتند که در انتخابات پیش‌رو مشارکت کنند و با توجه به تجربه‌ای که در حمایت از حسن روحانی دارند، تصمیم گرفتند از نامزد‌های غیر اصلاح‌طلب حمایت نکنند، زیرا او (روحانی) آسیب زیادی به جریان اصلاح‌طلب وارد کرد.
خاتمی موافق نامزدی ظریف نیست
سازندگی نوشت: در چند روز اخیر در گروه‌های اصلاح‌طلب نیز بحثی درخصوص آمدن و نیامدن محمدجواد ظریف به وجود آمده و برخی نیز این مساله را یادآوری کردند که سیدمحمدخاتمی چندان موافق کاندیداتوری او نیست و هنوز از وی نخواسته که کاندیدا شود و بهتر است که آقای خاتمی از او بخواهد به صحنه بیاید. ظاهراً دلخوری خاتمی از ظریف به نامه‌ای انتقادی برمی‌گردد که مدتی پیش او برای خاتمی نوشته بود. بخشی از اصلاح‌طلبان بر این نظر هستند که از همین امروز باید از لاریجانی حمایت کنیم، برخی نیز گذشته او را در صداوسیما بیرون کشیده‌اند و با یادآوری ستاد ضداصلاحات تاکید می‌کنند که به هیچ عنوان نباید به سوی او رفت و از وی حمایت کرد.
قالیباف چه تعهدی به فراکسیون مستقل مجلس داد؟
غلامرضا نوری قزلجه عضو فراکسیون مستقل مجلس به سازندگی گفت که دلیل رای بالای قالیباف برای ریاست پارلمان، نظر مثبت فراکسیون مستقلین بود، زیرا قالیباف به آنها گفت که در مجلس خواهد ماند. او ادامه داد: هیات مذاکره هیات مستقلین که مذاکرات مربوط به انتخابات هیات‌رئیسه را انجام می‌داد در دیداری که با آقای قالیباف داشتند، قالیباف رسماً اعلام کرده بود که بنای رفتن به ریاست‌جمهوری ندارد و محکم پای مجلس می‌ایستد و مجلس را مدیریت خواهد کرد/ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها