۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۳
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1062)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش‌های رسانه‌ای به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا
- بعد از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا از سوی رسانه‌های مختلف، کاربران انگلیسی‌زبان در حساب‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس واکنش نشان دادند. آنها با انتشار بخش‌هایی از نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان نظر‌های خود پرداختند. واکنش اولیه به این نامه، ابراز خرسندی و استقبال بود به ویژه آن بخش که ایشان خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشتند «شما الان در قسمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.» وبگاه خبری مصراوی که از رسانه‌های خبری و برخط مطرح در جهان عرب است، با انتشار خبر مربوط به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به دانشجویان آمریکایی نوشت که رهبر ایران از تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا حمایت کرد. همچنین رسانه‌های عربی و غربی زیادی ضمن بازتاب گسترده نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا، اعلام همبستگی ایشان با این دانشجویان و قدردانی از موضع شرافتمندانه آنها را بازتاب دادند.
مشاور احتمالی ترامپ درصورت پیروزی در انتخابات
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ در صورتی که در انتخابات نوامبر کاخ سفید را بازپس گیرد، ایلان ماسک میلیاردر را به عنوان مشاور سیاسی انتخاب خواهد کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴، توسط هیئت منصفه ۱۲ نفره دادگاه منهتن نیویورک در هر ۳۴ فقره اتهام جعل سوابق تجاری و پرداخت رشوه در پرونده‌ای که ناشی از پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز بود، مجرم شناخته شد که او را به اولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا تبدیل کرد که رسما تبهکار شده است.
ادامه حمایت‌های آمریکا از اوکراین
نیویورک تایمز: اولین حملات نیرو‌های مسلح اوکراین با سلاح‌های غربی به خاک روسیه پس از مجوز کاخ سفید ممکن است ظرف چند ساعت یا چند روز آینده رخ دهد. رویترز نیز گزارش داد ۴ مقام آمریکایی می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور بی‌سروصدا به کی‌یف اجازه داده تا از تسلیحات تامین شده توسط ایالات متحده برای حمله به اهداف در داخل روسیه استفاده کند.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از دو دیپلمات مصری گزارش کرد که قاهره به رژیم صهیونیستی هشدار داده است در صورتیکه امنیت مصر را تهدید کند، قطعاً پاسخ نظامی خواهد داد.
- حزب موسوم به «اتحاد ملی» به ریاست بنی گانتز عضو کابینه جنگی اسرائیل طرحی برای انحلال پارلمان این رژیم (کنست) ارائه داد.
- وب سایت عبری والا: رئیس دادگستری و رئیس سابق کانون وکلا اسرائیل به اتهام کلاهبرداری و دریافت رشوه بازداشت شدند.
- روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت: درخواست افسران اسرائیلی برای بازنشستگی از ارتش در طول جنگ دو برابر شده است.
- ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به علت کاهش نیرو‌های حفاظت کننده از شهرک‌های موجود در کرانه باختری سهمیه توزیع اسلحه را در این شهرک‌ها افزایش می‌دهد.
- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مصر و این رژیم به توافق اولیه بر سر بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه دست یافته اند و این توافق بعد از فشار‌های آمریکا حاصل شده است.
- الجزیره اعلام کرد که دولت اسلوونی طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تایید کرده و آن را برای تصویب نهایی به پارلمان این کشور ارجاع داده است.
- رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه: پس از صدور رأی دیوان کیفری در خصوص توقف فوری عملیات نظامی علیه رفح، بیش از ۶۰ حمله هوایی اسرائیل به این منطقه ثبت شده است.
- الجزیره اعلام کرد هیئت امنای دانشگاه خنت بلژیک تصمیم گرفت تمامی روابط دانشگاهی با رژیم صهیونیستی را قطع کند. این اقدام در واکنش به نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و در پی اعتراضات دانشجویی گسترده در حمایت از فلسطین انجام شده است.
- ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی به کشته شدن ۳۸ نظامی دیگر خود در جبهه‌های مختلف نبرد در ماه می‌اعتراف کرده است.
- خبرگزاری فرانسه: پاریس مشارکت شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه Orosatori برای صنایع دفاعی و امنیتی را لغو کرد.
- رسانه‌های عبری اعلام کردند که گنبد آهنین به اشتباه یک پهپاد اسرائیلی هرمس ۹۰۰ را در نزدیک مرز با لبنان سرنگون کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها