۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1066)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین
- بایدن: برای آتش‌بس در غزه و بازگشت گروگان‌ها به شدت فشار می‌آوریم. دیوان لاهه را به رسمیت نمی‌شناسیم!
- نتانیاهو: برای بازگرداندن اسرا می‌توانیم جنگ را ۴۲ روز متوقف کنیم، اما نمی‌توانیم به جنگ پایان بدهیم. با وجود گفته‌های بایدن، هنوز بر سر تعداد افرادی که آزاد خواهند شد، توافقی صورت نگرفته است.
- رئیس رژیم صهیونسیتی: موافق هرگونه معامله‌ای هستم که منجر به آزادی اسرا شود.
- جان کربی، مشاور امنیت ملی آمریکا از سفر «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان سیا و «برت مک‌گورک» مشاور جو بایدن به دوحه برای گفتگو در خصوص طرح آتش‌بس در غزه خبر داد.
- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان: اگر اسرائیل خواسته باشد وارد جنگی فراگیر شود، ما برای آن آماده ایم. هرگونه اقدام اسرائیل با خرابی و ویرانی و کوچاندن (صهیونیست‌ها) در داخل سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهد شد.
- مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم دیوان کیفری بین‌المللی را به دلیل صدور حکم بین‌المللی دستگیری مقامات رژیم صهیونیستی تصویب کردند. بر اساس این قانون چنانکه فردی از مقامات رژیم صهیونیستی که در محافظت ایالات متحده و متحدان آن است به واسطه حکم دیوان کیفری بین‌المللی دستگیر شود آمریکا این دیوان را تحریم خواهد کرد.
- یک افسر ارتش اسرائیل در گفتگو با شبکه ۱۴ این رژیم گفت: در بیش از ۳۰ خانه در جبالیا، خان یونس و رفح بودم و حتی یک خانه هم ندیدم که تصویر مسجد‌الاقصی در آن‌جا نباشد؛ مسیر آنها (اهالی غزه) واضح است و صبر زیادی دارند.
- بر اساس نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۴۲ اسرائیلی‌ها گفته‌اند که حماس کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد و ۲۶ درصد هم گفته‌اند چیزی در این مورد نمی‌دانند و تنها ۳۲ درصد از اسرائیلی‌ها گفته‌اند رژیم صهیونیستی قادر به از بین بردن توانمندی‌های حماس است. همچنین ۴۰ درصد از اسرائیلی‌ها از طرح اعلام شده توسط بایدن برای مبادله اسرا اعلام حمایت کرده و ۲۷ درصد نیز با آن مخالفت کردند.
- بر اساس تحقیقات وب سایت تلویزیون سوریا، سرویس‌های امنیتی سوریه تجهیزات جاسوسی اسرائیل را پیدا کرده‌اند که آوریل گذشته از طریق بندر لاذقیه و گذرگاه مرزی المصنع با لبنان در داخل محموله‌ای از پنل‌های خورشیدی وارد این کشور شده‌اند.
نظر ۱۳ صاحب‌نظر اسرائیلی و غیراسرائیلی درباره شکست صهیونیست‌ها پس از طوفان الاقصی
- جان مرشایمر، استاد دانشگاه شیکاگو و نظریه پرداز مکتب رئالیسم: اسرائیلی‌ها هیچ راه خروجی ندارند و هیچ راه‌حلی هم برای این مشکل ندارند.
- رونن برگمن، نویسنده نزدیک به موساد: اگر بحث‌های داخلی مقامات از رسانه‌ها پخش شود، ۴ میلیون نفر برای خروج از اسرائیل به فرودگاه بن‌گوریون هجوم می‌برند.
- ایلان پاپه، مورخ یهودی منتقد اسرائیل: پروژه صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد.
- دنیس راس، نویسنده و دیپلمات برجسته آمریکایی: اسرائیل نیروی انسانی لازم برای کنترل غزه و ساختن یک استراتژی و معادله نظامی جدید برای آن را ندارد.
- جودی باتلر فیلسوف آمریکایی: رسانه‌ها مصائب ملت فلسطین طی دهه‌های اخیر در کوچ اجباری، دستگیری‌های غیرقانونی و قتل و کشتار را نادیده گرفته‌اند.
- جورجیو آگامبن، فیلسوف ایتالیایی: اسرائیلی‌ها صدای مردم غزه را نمی‌شنوند.
- فرانچسکو بورگنوو، نویسنده ایتالیایی: حماس نماینده ملت فلسطین است و دولت‌های غربی باید آن را به رسمیت بشناسند.
- اولویر روی، فیلسوف فرانسوی: اسرائیل در حال بزک کردن «جهل مقدس» به عنوان یک مذهب جدید است.
- هانی مصطفی، نویسنده و ادیب مصری: طوفان الاقصی با وجود همه تدابیر امنیتی اسرائیل یک شگفتی محض است.
- محمد سلیم العوا، عضو اتحادیه علمای اسلام: طوفان الاقصی پیشران جدید ملت‌های عربی و اسلامی بعد از سال‌ها رکود در مقابله با رژیم صهیونیستی بود که خسارتی بزرگ برای اسرائیل است.
- واسینی الاعرج، استاد دانشگاه سوربن: جنگ غزه نشان داد که ما در عصر توحش زندگی میکنیم و قدرت‌های بین المللی در راس آنها آمریکا و کشور‌های اروپایی در این نسل کشی به اسرائیل کمک کردند.
- آفی شلایم، استاد روابط بین الملل دانشگاه آکسفورد: ریشه طوفان الاقصی به ابتدای نزاع فلسطینی و اسرائیلی باز می‌گردد و اقدام فلسطینی‌های تحت اشغال برای دفاع از حق تعیین سرنوشت مقاومت شان مشروعیت دارد.
- طا‌ها عبدالرحمن، فیلسوف مغربی: مردم غزه کاری را انجام دادند که کسی در تاریخ مانند آن‌را انجام نداده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها