۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۳
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1068)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پشت پرده ارتباط بانک‌های انگلیسی با ایران
نشریه بریتانیایی فایننشال تایمزگزارش داد دو بانک معروف بریتانیایی «لویدز» و «سانتاندر» برای شرکت‌های صوری ایرانی حساب‌های بانکی باز کرده اند که این حساب‌ها در دور زدن تحریم‌ها برای ایران و نقل و انتقال پول، نقش مهمی بازی کرده است. شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران (PCC) و شرکت تابعه بریتانیایی آن یعنی شرکت بازرگانی پتروشیمی انگلستان که از نوامبر ۲۰۱۸ به اتهام تامین مالی سپاه و همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، صاحب این حساب‌های به ظاهر متعلق به شرکت‌های انگلیسی است.
رد گزارش رسانه‌ها درباره زوال عقل بایدن
اندرو بیتس، یکی از سخنگویان کاخ سفید با انتقاد از گزارش وال استریت ژونال درباره زوال عقل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، این گزارش را رد کرد و مدعی شد تنها کسانی که با این داستان به دنبال بدنام کردن رئیس‌جمهور هستند همان‌هایی هستند که از افشای نام‌شان می‌ترسند؛ به علاوه یک دروغگوی ثابت شده.
پی نوشت: بر اساس گزارشی وال استریت ژورنال، زوال شناختی بایدن به وضوح آشکار شده و این مساله کسانی را که در ماه‌های اخیر با این فرمانده کل قوای ۸۱ ساله تعامل داشته‌اند، نگران کرده است. برخی از ۴۵ قانونگذار و کارمند جمهوری‌خواه و دموکرات که با وال استریت ژورنال مصاحبه کردند، رئیس‌جمهوری را فردی توصیف کردند که در طول جلسات آنقدر آرام صحبت می‌کند که شرکت‌کنندگان برای شنیدن او با مشکل مواجه هستند. برخی دیگر می‌گویند رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست، روز به روز متفاوت است و او اغلب به یادداشت‌ها تکیه می‌کند و در کنفرانس‌ها به دستیارانش متوسل می‌شود.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- پوتین: ما معتقدیم این نتیجه سیاست آمریکاست که حل و فصل موضوع فلسطین را به انحصار خود در آورده و تمامی سازوکار‌های دسته‌جمعی پیشین که برای حل این پیچیده‌ترین مسأله ایجاد شده بود را کنار گذاشته است. پاسخ اسرائیل به حمله حماس شباهتی به جنگ ندارد؛ بلکه یک نسل‌کشی علیه ساکنان غزه است. تنها راه حل تنش در خاورمیانه تشکیل کشور فلسطینی و به رسمیت شناختن آن است.
- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پیشنهاد توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها هنوز یک پیشنهاد پابرجا است. این هنو یک پیشنهاد اسرائیل است و اسرائیل بار‌ها تایید کرده این پیشنهاد هنوز روی میز است. این به حماس بستگی دارد تا آن را بپذیرد و تمام جهان باید از حماس بخواهد که این توافق را بپذیرد.
- سندرز، سناتور برجسته آمریکایی با تکرار مخالفت خود با دعوت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا، گفت رئیس مجلس نمایندگان این کشور باید توضیح دهد که چرا مسبب قتل «حدود ۳۸ هزار فلسطینی» را به کنگره دعوت کرده است.
- روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نوشت که نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ و فرماندهان ارتش اسرائیل به یک نقطه نظر مشترک در خصوص جنگ غزه رسیده‌اند و آن لزوم پایان هرچه سریع‌تر جنگ است. طبق این گزارش، بنی گانتز، گادی آیزنکوت و هرتزی هالوی از اعضای کابینه جنگ به شدت نگران این هستند که اوضاع جبهه شمالی در مقابل حزب‌الله از کنترل خارج شود.
- روزنامه یدیعوت احارانوت نیز در گزارشی با اشاره به شرایط جبهه شمالی، نوشت: «جنگ با لبنان به یک ویرانی وسیع در منطقه الجلیل منجر می‌شود و حملات موشکی حزب‌الله به حیفا و مرکز اسرائیل خواهد رسید».

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها