۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۴
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1069)

رسانه های داخلی

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام با چه هدفی صادر شد؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخیراً در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی بررسی و اعضا این قطعنامه پیشنهادی را تصویب کردند. این قطعنامه ضدایرانی ارائه شده توسط تروئیکای اروپا با ۲۰ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع به تایید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. بنا بر اطلاعات برخی منابع، قرار بود شورای حکام آژانس بین المللی اتمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ این بیانیه را صادر کند تا بتوانند با هراس افکنی در جامعه و ترساندن مردم از سایه جنگ و تحریم مسیر را برای انتخاب مجدد شهید رئیسی سخت کنند، اما با شهادت رئیس جمهور کشورمان و برگزاری زودهنگام انتخابات، صدور این بیانیه هم جلو افتاد.
اخبار انتخاباتی
- یک منبع نزدیک به محسن رضایی: همانگونه که مکرراً اعلام شد، آقای رضایی تکلیف خود را اجماع در میان نیرو‌های انقلاب می‌داند و اجماع را در صدر اولویت‌های انتخاباتی خود قرار داده و حمایت از یک کاندیدا، فرع بر مسئله اجماع است.
- داود منظور، معاون شهید آیت الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
- اسحاق جهانگیری، از نامزد‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات نوشت: یک کارگرزاده‌ام که از سطوح پایین و با هزینه مردم رشد کرده‌ام و وظیفه دارم به آنان خدمت کنم. در قامت یک رییس‌جمهور با مدیران کارآمد که دغدغه اصلی آنان توسعه ایران و بهبود کیفیت زندگی شماست، کار خواهم کرد.
- به گزارش رجانیوز، اعضای هیات دولت و مدیرانِ ارشدِ دولت سیزدهم، نامه‌ای به شورای نگهبان برای اثبات توان مدیریت و رجل بودن "محمدمهدی اسماعیلی" نوشتند. امضای محسن منصوری، میثم لطفی، علی باقری، انسیه خزعلی، جواد اوجی، محمدعلی نیکبخت، عیسی زارع پور، علی بهادری جهرمی، علی‌اکبر محرابیان، علی سلاجقه و عباس علی آبادی در این نامه به چشم می‌خورد.
- روزنامه کیهان نوشت: سخنگوی جبهه اصلاحات در توئیتی نوشت که "در نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ترتیب حروف الفبا آقایان: عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری حائز دو سوم آراء به‌عنوان کاندیدا‌های معرفی‌شده از سوی جبهه اصلاحات ایران شدند. همچنین خانم حمیده زرآبادی حائز بیش از نصف آرا مجمع عمومی شد. نامزد نهائی جبهه اصلاحات متعاقباً از بین همین افراد انتخاب می‌گردد. "جواد امام در حالی اعلام اسامی را به ترتیب الفبا خوانده که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نوشتند در این رأی‌گیری جلسه اصلاحات، این نتیجه حاصل شد: عباس آخوندی ۲۶ رأی، مسعود پزشکیان ۲۴ رأی و اسحاق جهانگیری ۲۴ رأی. جبهه اصلاحات، دارای ۴۶ عضو، شامل نمایندگان ۳۱ حزب (اعضای حقوقی) و ۱۵ عضو حقیقی است.
- به گزارش خبرآنلاین، عباس آخوندی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در کانال تلگرامی خود نوشت: پیش به سوی شکل‌دهی دولت ملی مدرن! بر خلاف روح قانون اساسی نهاد‌های مذکور در آن را به دولت‌های مستقل تبدیل کرده‌اند. حال آن‌که دولت در ایران یگانه است. رهبری در راس، رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی با همکاری دو قوه‌ی دیگر، دولت ملی ایران را شکل می‌دهند. در این وضعیت چنددولتی، دولت‌های چندگانه به جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند.
- محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران: تحلیل آمار و ارقام اعلامی که به نظر تا حدودی صحیح است از ترکیب ۵۹ درصد اصولگرایان، ۱۹ درصد مستقلین، ۱۶ درصد اصلاح‌طلبان و ۶ درصد معتدلین خبر می‌دهد و حضور ۴ درصدی زنان هم مورد توجه قرار گرفته است.
- فرهیختگان نوشت: در کنار ثبت‌نام داوطلبان نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو، حدود ۶۰ درصد است.
کاهش تورم مواد غذایی در ایران
بانک جهانی: تورم مواد غذایی ایران در فروردین امسال به ۲۳.۱ درصد رسید که نسبت به یک سال گذشته تا یک سوم کاهش یافته است. نرخ تورم مواد غذایی در ایران طی ماه می ۲۰۲۳ برابر با اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۷.۵ درصد اعلام شده بود. در میان کشور‌های جهان، آرژانتین با ثبت عدد ۲۹۳ درصد رکورددار نرخ تورم مواد غذایی در جهان بوده است.
رکورد جدید صادرات نفت ایران به چین
بلومبرگ: صادرات نفت خام ایران به چین در ماه مه به ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته است. بیشتر این واردات توسط خریداران چینگ‌دائو، مقر پالایشگاه‌های مستقل چین، انجام شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها