۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۵
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1070)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه یاوه گویی‌های آمریکا علیه ایران
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما همچنان نسبت به برنامه هسته‌ای ایران بسیار نگران هستیم. این نگرانی را در قطعنامه روز گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی هسته‌ای اعلام کردیم. حکومت ایران به ذخیره اورانیوم با غنای بالا که هیچ هدف غیرنظامی ندارد، ادامه می‌دهد. ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای ایجاد یک استراتژی جامع به منظور دستیابی به راه حل همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای ادامه خواهیم داد.
اظهارات وزیر جنگ سابق اسرائیل درخصوص برنامه ایران برای نابودی رژیم
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق اسرائیل مدعی شد که ایران برنامه‌ای برای نابودی این رژیم طی دو سال آینده دارد. لیبرمن که در حال حاضر ریاست حزب محافظه‌کار یسرائل بیتنو را بر عهده دارد در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: ما در میانه برنامه ایران برای نابودی اسرائیل قرار داریم.
امتحان کتبی رهبر کره شمالی از وزیران دولت
به گزارش رسانه دولتی کره شمالی (NK News)، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با برگزاری دوره آموزشی، تصمیم به «بازآموزی ایدئولوژیک» وزرا و سیاستمداران ارشد این کشور گرفت. نخست وزیر کره شمالی و وزیر امور خارجه این کشور از جمله مهم‌ترین چهره‌هایی بودند که در این دوره حضور داشتند. بنابر اعلام رسانه دولتی کره شمالی، این اقدام با هدف «تضمین وفاداری کامل مقامات به کیم جونگ اون» و به منظور «تقویت پایه‌های نظام و افزایش همبستگی و انسجام درونی حکومت» انجام شد.
ادامه تنش‌های چین و تایوان
وزیر دفاع تایوان: اگر ارتش چین در فاصله ۱۲ مایلی دریایی تایوان وارد حریم هوایی یا آب‌های سرزمینی تایوان شود، به چین حمله خواهیم کرد. وزارت دفاع چین نیز با فروش ۳۰۰ میلیون دلاری قطعات یدکی هواپیما‌های جنگنده اف ۱۶ آمریکا به تایوان مخالفت کرد و از آمریکایی‌ها خواست فورا این تصمیم را لغو کنند.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد تصمیم خود برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه کشور‌هایی که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌زنند را به این رژیم اعلام کرده است.
- بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام سازمان ملل متحد در توصیف تل‌آویو به عنوان رژیم کودک‌کش، مدعی شد که سازمان ملل متحد با این اقدام، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد، چرا که به حامیان قاتلان از جنبش حماس ملحق شده است. وی با وقاحت تمام ادعا‌های قدیمی خود را تکرار کرده و مدعی شد که ارتش اسرائیل اخلاق‌مدارترین ارتش دنیا است.
- یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصوبه الحاق تل‌آویو به لیست بین‌المللی رژیم‌های ناقض حقوق کودکان در مناسبات اسرائیل با سازمان ملل متحد تاثیرگذار خواهد بود.
- "متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کشتار اشغالگران در مدرسه‌ای در اردوگاه "النصیرات" در غزه گفت که رژیم صهیونسیتی حق دارد غیرنظامیان را هدف قرار دهد.
- "برنی ساندرز" عضو مجلس سنای آمریکا: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکار جنگی است و قطعاً من در مراسم سخنرانی نتانیاهو در کنگره حاضر نخواهم شد. رئیس مجلس نمایندگان این کشور باید توضیح دهد که چرا مسبب قتل «حدود ۳۸ هزار فلسطینی» را به کنگره دعوت کرده است.
- آویگدور لیبرمن رئیس حزب «یسرائیل بیتونا» و وزیر خارجه و جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: پس از ۸ ماه جنگ به جای پیروزی کامل، ننگ و عار کامل نصیب ما شده است.
- "آنچل ویور" تحلیلگر سیاسی صهیونیست در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت بنی گانتس و گادی آیزنکوت اعضای کابینه جنگ که در ظاهر می‌گویند جنگ باید پس از توقفی اندک به خاطر مبادله اسرا مجددا شروع شود نیز در خفا خواستار پایان جنگ هستند.
- روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه به مذاکره‌کنندگان عرب اطلاع داده است که پیشنهاد بایدن را نمی‌پذیرد مگر اینکه "صهیونیست" به برقراری آتش‌بس دائمی متعهد شود.
- سرمقاله هاآرتص: شمارش معکوس آغاز شده است و تا فروپاشی نهایی اسرائیل فقط مسئله زمان خواهد بود. مرحله حیوانیت در اوج است و مرحله پایانی پایان صهیونیسم است.
- وبگاه آمریکایی آکسیوس: دولت بایدن به تل آویو در خصوص حمله زمینی به لبنان حتی به صورت محدود هشدار داده است. واشنگتن با تل آویو در خصوص احتمال مداخله نیرو‌های سوری، عراقی و یمنی در صورت حمله به لبنان صحبت کرده است.
- سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی: قطر در واقع رهبران حماس را تهدید کرده است که اگر جنبش آتش‌بس را رد کند، از خاک خود اخراج خواهد شد.
- رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از عقب نشینی یکی از تیپ‌هایش از شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داد و مدعی شد که هنوز ۵ تیپ دیگر از نیرو‌های ارتش در این شهر حضور دارند.
- روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت": حزب الله در هشت ماه گذشته الجلیل را نه تنها به منطقه‌ای متروک تبدیل کرده است، بلکه به آزمایشگاهی برای تحقیق و توسعه ابزار‌های جنگی با هدف آماده سازی بهتر، دقیق‌تر و مرگبارتر برای رویارویی گسترده با «اسرائیل» تبدیل کرده است.
- ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: حزب‌الله این قدرت را دارد که شدیدتر از حملات کنونی، اسرائیل را هدف قرار دهد. باید امروز جنگ در غزه را متوقف کنیم، ما شاهد نابودی دراماتیک جایگاه اسرائیل در جهان هستیم. هیچ دستاوردی وجود ندارد که بتواند هزینه سنگین عملیات در رفح را بپردازد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها