۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1072)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آیا پوتین ترکیه را تهدید کرده است؟
رسانه‌های ترکیه پوشش گسترده‌ای به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین داده‌اند که به نظر می‌رسد در آنها از رشد روابط اقتصادی دولت رجب طیب اردوغان با غرب انتقاد کرده است. برخی از رسانه‌ها اظهارات پوتین را «تهدید» علیه ترکیه توصیف کردند. یک مجری در تلویزیون حزب خلق که حامی اپوزیسیون است، گفت: «وقتی ماه‌های سردتر زمستان فرا می‌رسند ... پوتین می‌تواند بگوید من شیر‌ها را می‌بندم، دیگر خبری از بنزین یا گاز طبیعی نیست... او این سلاح را دارد.»
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- ارتش اسرائیل اعلام کرد توانسته ۴ اسیر اسرائیلی را درغزه آزاد کند.
- دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز این باریکه تا این لحظه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.
- حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه هنوز شمار زیادی اسیر دارد و می‌تواند آنها را افزایش دهد. این گروه در ادامه تاکید کرد که آنچه ارتش رژیم اشغالگر درباره آزادی چند اسیر پس از ۸ ماه اعلام کرده است، شکست راهبردی آنها در غزه را تغییر نمی‌دهد.
- معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جانفشانی مبارزان فلسطینی از فاصله صفر وبا استفاده از ابزار‌های جنگی خود، نشان دهنده شجاعت، سربلندی، تداوم، پایداری و استواری است .. این چنین فداکاری و شهادت جز پیروزی برای مبارزان و ملت نیست.
- رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یکی از فرماندهان یگان «یمام» (یگان ویژه مرزبانی) در جریان عملیات آزادی اسرای صهیونیست در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه کشته شده است.
- وال‌استریت ژورنال: قطر و مصر به رهبران حماس گفته‌اند در صورت موافقت نکردن با آتش‌بس، احتمال بازداشت، مسدود شدن دارایی‌ها و اخراج آنها از دوحه وجود دارد.
- تومر تحلیل گر روزنامه اسرائیل هیوم: حزب الله دارای موشک‌های دقیقی است که ظرف چند ثانیه می‌تواند میدان‌های گازی اسرائیل را به آتش بکشد. نیروی هوایی اسرائیل دیگر آن آزادی عمل گذشته برای بمباران لبنان را ندارد، زیرا ایران سیستم شناسایی هوایی را در اختیار حزب الله قرار داده که مانع از آنست. ما در یک تقاطع سرنوشت ساز هستیم و باید پیشنهاد بایدن را بپذیریم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها