۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1074)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

انحلال پارلمان فرانسه توسط مکرون
پس از شکست سنگین حزب حاکم فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، امانوئل ماکرون دستور انحلال پارلمان را صادر کرد. بدین ترتیب و در پی سخنان رئیس جمهور فرانسه باید انتخایات زودهنگان پارلمانی برگزار شود.
حمله به خاک روسیه
شبکه اسکای نیوز مدعی شد که یک فروند جنگنده اوکراینی برای اولین با اهدافی را در داخل روسیه در منطقه بلگورود واقع در غرب این کشور هدف قرار داده است.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی شد رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش بس در غزه را پذیرفته و اکنون شورای امنیت فرصت دارد حماس را به پذیرش آن تشویق کند.
- «بنی‌گانتس» از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد. این استعفا در پی اختلافات شدید میان اعضای کابینه و کارشکنی‌های نتانیاهو در طرح‌های آتش‌بس روی داد. بنی‌گانتس تصمیم خروج از کابینه را پیچیده و دردناک توصیف کرد و خواستار برگزاری انتخابات در پاییز آینده شد. گادی آیزنکوت هم که پس از حوادث روز ۷ اکتبر به کابینه جنگ اسرائیل پیوسته بود، پس از کناره‌گیری بنی گانتز، استعفای خود از کابینه جنگ را اعلام کرد. وی طی بیانیه‌ای گفت: «ورود ما به کابینه به دستاورد‌های زیادی کمک کرد، اما اخیرا شاهد بوده‌ایم که تصمیمات اتخاذ شده لزوما با انگیزه اصلاح اسرائیل نبوده است». هیلی تروپر عضو بلوک دولت به رهبری گانتس نیز همراه با گانتس و آیزنکوت از کابینه رژیم صهیونیستی استعفا کرد.
- واکنش وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به استعفای گانتز: این همان چیزی بود که السنوار، نصرالله و ایران می‌خواستند.
- هزاران نفر در «روتردام» هلند برای حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه سر دادند.
- ‌ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دوشنبه اعلام کرد: حوثی‌ها ۲ موشک بالستیک ضدکشتی از مناطقه تحت کنترل خود در یمن به سمت خلیج عدن شلیک کردند. یکی از این موشک‌ها به کشتی سوئیسی «ام/وی تاویشی» که پرچم لیبریا دارد، اصابت کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها