۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۳
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1075)

رسانه های داخلی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- محسن رضایی: نیرو‌های انقلاب راهی جز اجماع ندارند. منظور از اجماع نیرو‌های انقلاب، اجماع در اندیشه ها، برنامه‌ها، توانایی‌ها و خروج از فرد گرایی و شخص محوری است.
- پزشکیان درباره مناظره ها: نگران آن نباشید. کرد و لر و ترک و بلوچ به هم برتری ندارند. تقوا یعنی اقتصاد را درست کنیم. باید کاری کنیم که دست پاک‌ها به قدرت برسند.
- زاکانی: بنده نماینده بودم و یکی از آقایان نامزد‌های کنونی (پزشکیان) وزیر بهداشت بود. متوجه خطا در آزمون دستیاری شدم و درخواست اطلاعات کردم، پاسخ ناقص دادند و مجبور به تحقیق و تفحص شدیم. معلوم شد آن زمان سوالات آزمون دستیاری را نفری ۳۰ میلیون تومان فروخته بودند و ۲۱ نفر در دادگاه محکوم شدند، اما آقای وزیر یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد.
- مهرداد بذرپاش: برای بزرگواران حاضر در عرصه انتخابات طلب خیر دارم و از درگاه خداوند متعال انتخابی شایسته ملت بزرگ ایران مسئلت مینمایم. ان‌شاءالله مسیر صادقانه سید شهیدان خدمت تداوم یابد.
- بیانیه اسحاق جهانگیری پس از رد صلاحیت در انتخابات ۱۴۰۳: حمایت تام و تمام خود را از نامزد جبهه اصلاحات ایران و دوست عزیز و همکار سختکوشم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که مظهر صداقت، صراحت، شجاعت، پاک‌زیستی و پاک‌دستی در حکمرانی است، اعلام می‌کنم.
- نخستین واکنش عبدالناصر همتی به رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری: برنامه‌های کاندیدا‌ها را دیدم، نظرم را درباره آنها اعلام می‌کنم.
- علی مطهری نایب رییس پیشین مجلس: شنیدم گفته‌اند، چون [لاریجانی]ممکن است راه روحانی را ادامه دهد رد شده است. آیا تشخیص این مطلب به عهده مردم است یا شورای نگهبان؟
- سیدمحمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب و رییس دفتر رئیس جمهور در دولت خاتمی: شاید از این پیش بینی تعجب کنید. اما پدیده «مناظرات» مصطفی پورمحمدی خواهد بود. اطلاعات زیاد محرمانه و غیر محرمانه از ۴۵ سال گذشته دارد. سخنور است و قصد ندارد پوششی برای افراطیون باشد و پشتوانه حاکمیتی قوی دارد. اما رقابت انتخاباتی بین پزشکیان و قالیباف خواهد بود.
- عباس عبدی: به آقای دکتر پزشکیان پیشنهاد می‌کنم که مجموعه نامزد‌هایی را که تأیید نشدند و با اصول و معیار‌های ایشان و جریان اصلاحی قرابت دارند دعوت کرده و ستادی کامل و فراگیر را تشکیل بدهند.
- محمد مهاجری: ردصلاحیت لاریجانی هدیه‌ای ارزشمند به قالیباف است. شاید قاضی‌زاده و زاکانی انصراف دهند.
- حسین علایی با اشاره به ترکیب نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۳: مردم می‌توانند یک تغییر جدید را در جهت تحول در شیوه حکمرانی رقم بزنند. برای ساخت آینده ایران، نباید این فرصت کوتاه را به سادگی از دست داد.
- بر اساس گزارش رسانه ها، لطف الله فروزنده رئیس ستاد زاکانی خواهد شد و مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شده است.
- براساس اخبار رسانه‌ای محسن منصوری به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.
بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از پزشکیان
برای حل مشکلات اساسی جامعه، نیاز به انتخاب فردی شایسته است که ویژگی‌های مطلوب برای احراز پُست بالاترین مقام اجرایی کشور را داشته و در فرصت چهار ساله، توان انجام اقدامات لازم و اصلاحات شایسته برای خروج کشور از معضلات داخلی و بحران‌های خارجی را داشته باشد. بر این اساس، طبق تصمیم نهایی شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، ضمن احترام به تمامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده، حمایت خود را از جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که به سبب دیدگاه‌ها و مشی اعتدالی، سلامت نفس، ساده زیستی، مردمی بودن و اعتقاد به بهره گیری از سلایق مختلف در اداره کشور، از مقبولیت بیشتری در میان مردم برخوردار می‌باشد اعلام می‌دارد.
نظرسنجی جدید ایسپا درخصوص میزان مشارکت در انتخابات
ایسپا: طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۲۸.۷ درصد از مردم بیان داشتند به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۴۴ درصد از شهروندان هم گفته‌اند قطعا در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت می‌کنند. نزدیک به ۱۵ درصد مردد هستند.
نگاه متفاوت رسانه‌ها به پزشکیان
- محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در روزنامه این حزب نوشت: مسعود پزشکیان در جبهه اصلاحات از بدنه به رأس رسید و بدون سیاست‌بازی، صادقانه سخن گفت و با وجود حمایت احزاب چپ از نامزد‌های لیبرال و تکنوکرات توانست به عنوان نماینده جبهه در انتخابات بدل شود و حتی جایگاهی هم‌تراز با اسحاق جهانگیری بیابد. این پیروزی اقلیت بر اکثریت و بدنه بر رأس بود بدون آنکه بزرگان اصلاحات برای او هزینه‌ای کنند.
- سعید لیلاز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در آرمان ملی نوشت: آقای پزشکیان یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که نه تنها از یکطرف تماما اصلاح‌طلب است بلکه هرگز در طول زندگی‌اش نکوشیده- از نقطه مقابل اینکه- حکومت را چه رهبری، چه مجلس و چه نهاد‌های امنیتی نظامی را از خودش عصبانی کند.
- فرهیختگان: پزشکیان به‌عنوان یکی از گزینه‌های رسمی و حزبی اصلاح‌طلبی فرصت‌هایی دارد. او می‌خواهد در فضای انتخابات چیزی بیشتر از همتی ۱۴۰۰ باشد. مزیت مهم پزشکیان درحال‌حاضر فرصت‌های قومیتی پیش‌روی اوست. پزشکیان به‌دلیل ناشناختگی نسبی در سطح ملی هرچند فرصت‌هایی را از دست داده، اما رای منفی زیادی هم ندارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها