۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۴
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1076)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تاکید چین بر پایبندی این کشور به تمامیت ارضی ایران
در دیدار وانگ‌یی وزیر خارجه چین و علی‌باقری‌کنی سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان، پکن بر پایبندی بر تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. وانگ‌یی با تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و چین را راهبردی ارزیابی کرد و گفت این کشور مصمم به توسعه روابط راهبردی در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.
اظهارات جالب همسر ابوبکر بغدادی
ام حذیفه، همسر ابوبکر بغدادی: اکنون نمی‌توانم به عکس‌ها نگاه کنم، این جنایات شوکی بزرگ و غیر انسانی هستند، ریختن خون انسان‌ها فاجعه بار است و آنها (داعشی‌ها) در این رابطه مرز‌های انسانیت را زیر پا گذاشتند، درباره این مساله با همسرم صحبت کردم و به او گفتم که دستش آلوده به خونه این انسان‌های بی‌گناه است و طبق شریعت اسلام امکان اتخاذ اقدامات دیگری وجود دارد. از سال ۲۰۰۷ اجازه تماشای تلویزیون نداشتم. فکر می‌کنم البغدادی در طول مدت بازداشتش مورد تعرض جنسی قرار گرفته بود. او پس از آزادی دچار مشکلات روحی و روانی شده بود.
رسوایی مالی نمایندگان پارلمان انگلیس
حدود ۱۸۰ نماینده پارلمان انگلیس در طول فعالیت‌های سیاسی خود اقدام به دریافت کمک مالی از لابی صهیونیستی یا از بازرگانان حامی رژیم اشغالگر کرده‌اند.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل خطاب به خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی: «برای آزادی گروگان‌ها دست به خودکشی دسته جمعی نمی‌زنیم. من از پیشنهاد فعلی برای آزادی گروگان‌ها حمایت نخواهم کرد و به جنگ در غزه ادامه خواهیم داد. جنگ غزه تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.
- آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" تاکید کرد که ما هرگز به دولت نتانیاهو نخواهیم پیوست و او فردی شایسته و لایق برای نخست وزیری نیست. تا این لحظه هیچ دستاورد بزرگی را در جنوب یا شمال محقق نکردیم و نتانیاهو قادر به دستیابی به پیروزی نیست.
- بن گویر: خروج گانتز از دولت فرصتی عالی برای پیشرفت و پیروزی است. من درخواستی را به نخست وزیر نتانیاهو برای پیوستن به شورای جنگ ارائه کردم تا به پیروزی برسیم.
- وزیر خارجه آمریکا خطاب به رهبران منطقه: اگر آتش بس می‌خواهید، حماس را تحت فشار قرار دهید تا آن را بپذیرد.
- هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه: مقاومت در برابر اشغال فلسطین دیگر درگیری بین «اسرائیل» و فلسطین نیست، بلکه درگیری بین ستمدیدگان و ستمگران در سراسر جهان است.
- روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسلوونی، سفیر این رژیم را احضار و توبیخ کرده است.
- رسانه عبری‌زبان معاریو از قصد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای انحلال شورای جنگ پس از استعفای دو وزیر خبر داد.
- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر پایه آن، ۳۲ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند اعتمادی به رهبران کنونی این رژیم ندارند. بر پایه این نظرسجی تنها ۱۵ درصد گفته‌اند به نتانیاهو اعتماد دارند.
- کانال ۱۲ تلویزیون عبری: پس از استعفای گانتز از شورای جنگ، فعالان راست‌گرای اسرائیلی گل‌هایی را در ورودی دفتر او گذاشته‌اند و روی کاغذی نوشته‌اند: یحیی السنوار! با عشق و قدردانی از شما بسیار متشکریم.
- قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممنتع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.
- رسانه عبری‌زبان اسرائیل هیوم از توافق میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری روند تحویل محموله‌های معلق مهمات به تل‌آویو خبر داد.
- دستگاه امنیتی یمن از کشف شبکه جاسوسی مرتبط با موساد و سیا خبر داد و اعلام کرد اعضای شبکه جاسوسی و افسران آمریکایی از موقعیت‌های شغلی خود در سفارت آمریکا برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه خود سوء‌استفاده می‌کردند.
- به گزارش NBC و به نقل مقامات آمریکایی: دولت بایدن در مورد امکان مذاکره با حماس برای آزادی ۵ زندانی آمریکایی گفتگو کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها