۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۷
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1078)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

یورش پلیس فرانسه به مقر منافقین
پلیس فرانسه با حضور در مقر منافقین در شهر سن اوآن لومون به انجام تحقیقاتی در این دفاتر پرداخته است. چندی پیش نیز پلیس آلبانی با ورود به مقر گروهک تروریستی منافقین، این مکان را تفتیش کرده بود.
حمایت وزارت خارجه عراق از الحشد الشعبی در پی اتهام زنی امریکا
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اظهارات ماتیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که شامل اطلاعات غیر دقیق بوده و الحشد الشعبی را مسئول اقداماتی در نقض امنیت عراق دانسته، دنبال می‌کند. وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که الحشد الشعبی یک نهاد امنیتی عراقی است که کاملا تابع قوانین عراق و پایبند به دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق است.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه
وزارت خزانه داری آمریکا: تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط آمریکا بیش از ۳٠٠ شخص حقیقی و حقوقی را در روسیه، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آفریقا را شامل می‌شود. ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه از سوی واشنگتن گفت که روسیه مانند همیشه در چنین مواردی، این اقدامات تهاجمی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- کاتس، وزیر خارجه رژیم اسرائیل در ایکس نوشت که بسیاری از کشور‌ها بعد از حمله اسرائیل به اردوگاه «النصیرات» در نوار غزه حمایت خود را از آنها اعلام کرده‌اند، تنها دشمنان اسرائیل از تلفات جانی در میان تروریست‌های حماس و همدستان آنها گله داشتند و اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کردند.
- بلینکن: اسرائیل این پیشنهاد را همانطور که الان هست پذیرفت، اما حماس آن را رد کرد. حماس تغییرات زیادی را برای اعمال بر روی طرح آتش‌بس پیشنهاد کرده که برخی از آنها انجام‌پذیر نیست. ۱۲ روز طول کشید تا حماس به این توافق پاسخ دهد و هر چه بیشتر طول بکشد، مردم غزه بیشتر رنج می‌برند.
- مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که هیچ نتیجه‌گیری نهایی وجود ندارد که اسرائیل در غزه مرتکب جنایت شده است.
- نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با انتشار مقاله‌ای به مخالفت با برقراری آتش‌بس در جریان جنگ کنونی حماس و رژیم صهیونیستی پرداخته و ضمن حمایت از مواضع رژیم صهیونیستی خواستار تداوم جنگ این رژیم تا نابودی کامل حماس شد.
- نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا دعوت مقامات کنگره از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در حضور نمایندگان کنگره را «اشتباه» توصیف کرد و گفت: به نظرم دعوت از او برای سخنرانی ناراحت کننده است. اعضای دولت نتانیاهو از عملکرد او ناراضی هستند و بهتر است که او به خاطر عملکردش در جنگ کشور یهودی با حماس در نوار غزه از سمتش کناره گیری کند.
- دنیل لِوی، مذاکره کننده ارشد صهیونیست: جنگ در غزه را ادامه می‌دهیم حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید!
- روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" از آتش گرفتن سی هزار متر مربع در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه موشک‌باران حزب‌الله گزارش داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها