۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1079)

رسانه های داخلی

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- قاضی زاده هاشمی در صفحه‌ی خود در پاسخ به معصومه ابتکار نوشت: انسداد شمایید که با بی تدبیری مردم را ناامید کردید. در روز‌های گذشته معصومه ابتکار گفته بود که با شهادت رئیس جمهور، راه انسداد سیاسی باز شد.
- روابط عمومی ستاد سعید جلیلی در واکنشی نسبت به خبرسازی کانال تلگرامی «بامدادنو» که در مطلبی مدعی شد «انصراف سعید جلیلی قطعی است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعا و هرگونه خبرسازی مشابه، به اطلاع عموم دوستداران دکتر سعید جلیلی می‌رسانیم که به منظور جلوگیری از تداوم دروغ‌پردازی‌ها علیه ایشان، مطابق حق قانونی این ستاد، پیگرد قانونی انتشار این شایعات در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدگی کامل به جزئیات و چرایی شایعه‌سازی‌ها، با مراجع قانونی در ارتباط خواهیم بود.
- نیکزاد: اگر قالیباف در جبهه انقلاب از سایرین اعلم‌تر نبود، ما اینجا نبودیم. نباید بگذاریم افرادی روی کار بیایند که در ظاهر از رهبری می‌گویند، اما در باطن خون به دل آنها کرده‌اند.
- سید محمد خاتمی: همانگونه که پیش از تایید صلاحیت نامزد‌ها گفته ام، خود را متعهد به حمایت از نامزد‌های جبهه اصلاحات می‌دانم. حال با ابراز تأسف از ردّ ناموجه بسیاری از نامزد‌های شایسته، اعلام می‌کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.
- آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات در توئیتی نوشت: آنها که از ساختار اقتصاد سیاسی ایران امروز آگاهند می‌دانند که بدون اصلاح این ساختار هر وعده‌ای عوام فریبی است. دکتر پزشکیان به درستی می‌خواهد پس از ارائه دلایل و علت این بیماری دست به درمان بزند. بنابر این دروغ نمی‌گوید و امید کاذب نمی‌فروشد. ایران به چنین طبیبی نیاز دارد.
- علی ربیعی: مردم ایران چوب‌خورده و ناامید از رویا فروشی‌های رایج از سوی کارنابلدان، با جملات پرطمطراق هستند. تجربه‌های گذشته و اخیر، نشان داد که با پرواز خیال و عدم فهم از الزامات آن، دو جهان؛ یکی رویایی و فرصت سوز و دیگری جهانی واقعی از زندگی روزمره مردم در کشور ایجاد کرده‌اند. در حالی‌که بخش بزرگی از جامعه، با این خیال‌ها غریبه شده‌اند؛ و این‌گونه شد که شد.
- سرلشکر صفوی، مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: انتخابات پیش رو تعیین‌کننده سرنوشت سال‌های آینده کشور است پس هوشیار باشید و افرادی را انتخاب کنید که چارچوب ذهنی آنها وحدت‌گرا باشد و قشرگرایی در آنها نباشد و به حضرت آقا ایمان داشته باشند و خود را نفر دوم کشور بدانند نه نفر اول کشور.
- حسین مرعشی: برخی می‌گفتند اگر کشور دست خودشان باشد، برجام را احیا می‌کنند، آیا این اتفاق افتاد؟ طی چند ماه دیگر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.
- حسام الدین آشنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان تکرار انتخابات ۷۶ وجود دارد، گفت: هیچ انتخاباتی مانند دور قبل نبوده و هیچ دوره‌ای قابل تکرار نیست. انتخابات ۱۴۰۳ ویژگی‌های خاص خود را دارد که نمود اول آن؛ «تکثر نسبی داوطلبان» و «افزایش مشارکت عمومی» در همه‌ی نظرسنجی‌ها است. پس با دو مولفه تنوع نسبی در میان داوطلبان» و مشارکت خواهی بیشتر مردم، می‌توان نتایج متفاوتی را تصور کرد.
- عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب: برداشت اولیه این است که هیچکدام کناره‌گیری نمی‌کنند مگر این که از مراجعی بالاتر از سطح جریانات تحت فشار قرار گیرند. در این صورت همه به سود قالیباف کناره‌گیری خواهند کرد و این خبر خوبی است.
- محمد مهاجری: دوگانه قالیباف -جلیلی در روز‌های آتی جدی‌تر می‌شود، چون هر دوی آنها در مناظره‌ها زیر ضرب رقبا خواهند بود. پورمحمدی می‌تواند هردوی آنها را به چالش بکشد. زاکانی هم ظرفیت تخریب قالیباف به نفع جلیلی را دارد. قاضی زاده در این وسط توی بازی نخواهد بود و قطعا به نفع یکی از آنها و ترجیحا جلیلی کنار می‌رود. جلیلی هم تا پایان مناظره‌ها خواهد ماند و اگر فاصله اش با قالیباف کم باشد کنار نمی‌رود و به فکر مرحله دوم خواهد بود.
تلاش رسانه‌های اصلاحات برای تغییر شخصیت پزشکیان
- روزنامه شرق: حضور تلویزیونی پزشکیان نه تنها تقویت کننده موج بسیار اولیه بعد از اعلان تایید صلاحیت ایشان نبوده بلکه به شدت موج شکنی داشته و چه بسا ترمز ستاد‌ها را نیز کشیده است. با بررسی گفتگوی تلویزیونی پزشکیان از تاکید این نامزد انتخاباتی بر عدالت قومی، منطقه‌ای، لزوم ثبات و هم راستایی برنامه‌های دولت، بازارزیابی اقتضایی برنامه‌های دولت و هدف گیری مخاطب عام به عنوان نکات خنثی این گفتگو سخن به میان آوردند که برانگیزاننده برای مخاطبان نبود.
- روزنامه آرمان امروز: آیا پزشکیان نماد یک تغییر در فضا هست یا خیر؛ اگر به ایشان به شکل یک نماد نگاه کنیم، به جمله جمله صحبت‌های ایشان توجه نمی‌شود. سال ۸۸ میرحسین موسوی، ادبیات خاص خود را داشت، اما در همین تهران می‌دیدیم که جوانان طرفداران ایشان خیلی کاری به این حرف‌ها نداشتند. جوانان ایشان را نماد تغییر می‌دانستند و توانستند در تهران اکثریت آرا را بیاورند.
- روزنامه هم‌میهن: انتظارات مردم از دکتر پزشکیان در حد نظریه‌پرداز اقتصادی بود و به همین علت انتظارات خود را برآورده‌نشده دیدند. حتی اگر در مقایسه با نامزد‌های دیگر از برتری برخوردار باشند، ولی طرفداران اصلاحات، بحق انتظارات بیشتری دارند.
احتمال استرداد ۳ تن از اعضای منافقین به ایران
جماران نوشت: اخیراً پلیس فرانسه به مقر گروهک تروریستی منافقین در شهرستان والدواز در شمال غرب پاریس یورش برد. رسانه‌های فرانسوی خبر دادند که پلیس این کشور با حضور در مقر تروریست‌های منافقین آن محل را تفتیش کرده است. همچنین گزارش شد که در این عملیات نیرو‌های پلیس فرانسه، نیرو‌های ژاندارمری و نیرو‌های مبارزه با کلاهبرداری فرانسه حضور داشتند و تفتیش از یکی از شبکه‌های تلویزیونی منافقین و سازمان تبلیغاتی این گروهک تروریستی انجام شده است. حال پیگیری‌های جماران از این ماجرا نشان می‌دهد که احتمال استرداد ۳ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین به ایران وجود دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها