۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۹
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1080)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه حمایت‌های فرانسه و آمریکا از اوکراین
- بایدن: به پوتین یادآوری می‌کنیم که عقب نخواهیم نشست و تا زمانی که اوکراین در جنگ خود علیه روسیه پیروز شود، در کنار کیف خواهیم ایستاد
- امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرده است که این کشور تا پایان سال جنگنده‌های چند منظوره میراژ ۲۰۰۰ را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت و به خلبانان اوکراینی نحوه کار با آنها را آموزش خواهد داد.
ترامپ:، چون پوتین قوی است، با او کنار آمدم
رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوب به سوالی درباره رابطه خود با رئیس جمهور روسیه گفت: «من فکر می‌کنم آنها بسیار خوب هستند. برای من راحت‌تر است که با افراد قوی رابطه برقرار کنم تا با ضعیف‌ها. من با افراد ضعیف رابطه خوبی ندارم.
فساد در اوکراین، تله‌ای برای کی‌یف
ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشت که فساد در اوکراین تلاش‌های این کشور برای جذب کمک‌های غربی را تضعیف می‌کند. در این مقاله آمده است: «اتهامات فساد و سوءمدیریت همچنان گریبانگیر اوکراین است. پنی پریتزکر، نماینده ویژه ایالات متحده برای بهبود اقتصادی گفت که برای اینکه متحدان غربی و بخش خصوصی از کی‌یف حمایت کنند، آنها باید بر "فساد و بازار‌های سیاه" غلبه کنند. پیش از این، واشنگتن پست نوشت که سیاستمداران اوکراینی از آمریکایی‌هایی گله‌مند هستند که آنها را مجبور می‌کنند در بحبوحه تشدید درگیری‌ها بیشتر با فساد مبارزه کنند.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه
وزارت خزانه داری آمریکا: تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط آمریکا بیش از ۳٠٠ شخص حقیقی و حقوقی را در روسیه، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آفریقا را شامل می‌شود. ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه از سوی واشنگتن گفت که روسیه مانند همیشه در چنین مواردی، این اقدامات تهاجمی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: فرانسه خصومت خود را با ما ثابت کرده است. اگر فرانسه در آن (میانجی با لبنان) شرکت کند، ما در کمیته‌ای برای حل و فصل وضعیت امنیتی در مرز‌های شمالی شریک نخواهیم بود.
- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود با اشاره به اظهارات وزیر جنگ این رژیم علیه تلاش‌های میانجی‌گرانه فرانسه به منظور تشکیل کمیته‌ای با هدف حل و فصل ترتیبات امنیتی میان حزب الله و صهیونیست اعلام کرد: اظهارات گالانت علیه فرانسه مورد تایید ما نیست. ما به همکاری با پاریس به منظور تحکیم ترتیبات امنیتی در مرز‌های شمالی (فلسطین اشغالی و لبنان) ادامه خواهیم داد.
- وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی انجام دهد.
- گانتز خطاب به شبکه ۱۲ اسرائیل: اگر حزب الله حملات علیه اسرائیل را متوقف نکند، لبنان مجازات می‌شود.
- آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تاکید کرد که عملیات‌های انصارالله یمن در دریای سرخ موجب کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل کانتینری در این منطقه شده است و منافع حداقل ۶۵ کشور را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین ۲۹ شرکت بزرگ انرژی و کشتیرانی از ترس حملات حوثی‌ها مسیر کشتی‌های خود را تغییر دادند و ۱۹ کشتی در نتیجه حملات یمنی‌ها آسیب دیده‌اند
- پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا: ما از دیگر کشور‌های اروپایی نیز می‌خواهیم فلسطین را به رسمیت بشناسند، این تنها راه نجات است. جامعه بین‌المللی نیز باید در این زمینه گام بردارد.
- رهبر حزب کارگر رژیم صهیونسیتی: ۴ ماه پیش امکان دستیابی به توافق و پایان دادن به جنگ وجود داشت، اما نتانیاهو مانع از آن شد و به نفع منافع خود عمل کرد.
- «اسرائیل زیو» فرمانده کل عملیات سابق ارتش اشغالگر: حسن نصرالله عمق آتش‌باری خود را تا یک سوم اراضی رژیم صهیونیستی یا ۴۰ درصد آن افزایش داده است. ما در آرزوی پیروزی، عمیقا در رفح غرق شده‌ایم، اما شواهد نشان می‌دهد که در رفح پیروزی وجود ندارد.
- ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در پرونده خود شکست خفت بار در جنگ ۳۳ روزه این رژیم علیه لبنان را یدک می‌کشد و به همین سبب برکنار و زندانی شد، به صراحت اعلام کرد که «ما نیاز داریم که همین حالا جنگ علیه غزه را متوقف کنیم».
- روزنامه عبری‌زبان معاریو با انتقاد از سیاست‌های کابینه کنونی این رژیم اعلام کرد نتانیاهو همچون یک باکتری درنده است که هر چیزی را که خوب است از بین می‌برد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها