۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۱
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1082)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تبادل زندانی میان ایران و سوئد با وساطت عمان
- دولت عمان: در نتیجه درخواست دولت‌های ایران و سوئد از سلطنت عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان موجود در دو کشور، تلاش‌های عمان منجر به توافق میان دو طرف برای تبادل زندانیان شد.
- پی نوشت: حمید نوری، شهروند ایرانی که آبان سال ۱۳۹۸ به طور غیر قانونی توسط پلیس سوئد در فرودگاه استهکلم بازداشت شده بود، با همکاری قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه، آزاد و با استقبال کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر وارد تهران شد.
- حمید نوری در اولین صحبت‌های خود گفت: پیام کوتاهی برای منافقین دارم؛ من حمید نوری هستم و در تهرانم و عید قربان پیش خانواده‌ام هستم. شما بدبخت‌ها الان کجا هستید؟ می‌گفتید خدا هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند. دیدید که توانست.
پیش بینی اکونومیست درباره پیروزی ترامپ در انتخابات
اکونومیست: پلن "ب" وجود ندارد. تیم سیاسی بایدن از این موضوع آگاه است، اما تلاش می‌کند تا بایدن چهره‌ای آرام از خود به جهان خارج نشان دهد به امید نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات رای دهندگان به یاد آورند که چرا حتی کارلسون از ترامپ خسته شده بود. بایدن به گونه‌ای در حال رقابت است و تصویری از خود نشان می‌دهد که گویی در این رقابت جلوتر است در حالی که واقعیت امر چیز دیگری است.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- جیک سالیوان: برخی از اصلاحاتی که حماس خواستار آن شده، با طرح بایدن و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است.
- «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که هشت نفر از نظامیان این رژیم در «رفح» به هلاکت رسیده‌اند.
- سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در گزارشی مدعی شد که عملیات نظامی ارتش در رفح تا دو هفته دیگر پایان می‌یابد. پس از پایان مرحله کنونی و حتی در صورت توقف عملیات نظامی در رفح، ارتش محور‌های نتساریم، فیلادلفیا و گذرگاه رفح را تحت کنترل خواهد داشت.
- روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد هزاران صهیونیست در مناطق مختلف دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی فوری به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه و سرنگونی دولت نتانیاهو شدند.
- بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، نرخ بیکاری در نوار غزه به ۸۰ درصد رسیده است در حالی که میانگین نرخ بیکاری در فلسطین ۵۰ درصد است. علاوه بر این، تولید ناخالص داخلی نوار غزه از زمان آغاز جنگ ۸۳.۵ درصد کاهش یافته است.
- بر اساس نظرسنجی کمیته یهودیان آمریکا، اکثر یهودیان آمریکایی درباره موضوعاتی مثل یهودستیزی، ارتباط دولت آمریکا با اسرائیل و انتخابات ۲۰۲۴ نگران هستند و همین موضوعات تاثیر مستقیم بر آرای آنها دارد. ‏طبق نظرسنجی، ۶۱% از یهودیان آمریکایی اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۴ به بایدن رای می‌دهند و در مقابل تنها ۲۳% به ترامپ رای خواهند داد. این درحالی است که ۱۰% از یهودیان آمریکا قصد رای به شخص سومی به غیر از بایدن و ترامپ دارند و بیش از ۶% نیز برنامه‌ای برای رای دادن ندارند.
- وب‌سایت "اکسیوس" به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکا نوشت که ایالات متحده و هم‌پیمانانش، به رغم هزینه‌های مالی هنگفت، در متوقف کردن حملات نیرو‌های یمنی در دریای سرخ و خلیج عدن شکست خورده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها