۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۶
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1084)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر ضدیت این ائتلاف غربی با چین و روسیه خبر داد که تحرکات اعضای ناتو برای آماده‌باش اتمی آغاز شده است.
اظهار نظر جدید گروسی درباره حضور بازرسان آژانس در ایران
گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که برجام در حال حاضر معنای واقعی ندارد، زیرا در واقعیت کسی آن را دنبال نمی‌کند. معتقدم باید به دیپلماسی بازگردیم. برجام را داشتیم، اما اکنون فقط یک توافق روی کاغذ است که هیچ کس به آن پایبند نیست. تلاش‌هایی اینجا در وین برای احیای آن (برجام) بوده، اما متاسفانه با وجود نزدیک شدن به موفقیت، به دلایلی که برای من روشن نیست، زیرا مستقیم در این روند نبودم، به جایی نرسیدند. جای تعجب نیست که آمریکا و ایران یکدیگر را به خاطر این شکست مقصر می‌دانند. ایران باید به منظور دستیابی به توافق جدید اجازه دهد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیساتش دسترسی داشته باشند.
ادامه حمایت‌های آلمان از اوکراین
وزیر امور خارجه آلمان: اگر به حمایت از اوکراین ادامه ندهیم، در معرض خطر مواجهه با نیرو‌های پوتین در مرز با لهستان هستیم.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنانی به مناسبت عید قربان گفت: «عید در زمان سختی فرا می‌رسد که غیرنظامیان بی گناه غزه از بلای جنگ رنج می‌برند.»
- رئیس جمهور بلاروس: عامل فساد در کشور ما یهودیان هستند. تا زمانی که یهودیان در بلاروس وجود دارند فساد ریشه‌کن نمی‌شود.
- نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از استعفای تعدادی از اعضای مخالف، کابینه جنگ اسرائیل را منحل کرد.
- لاپید: باید تحریم‌هایی علیه افراطی‌های ارتدوکسی که برای سربازی نام نویسی نمی‌کنند اعمال شود، از جمله ممنوعیت خروج از کشور.
- ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، اعتراف کرد، جنگ علیه حماس با شکست مواجه شده است و اسرائیل باید به دنبال توافق برای مبادله اسرا باشد، چون اگر این کار انجام نشود رؤیای ژنرال سلیمانی محقق خواهد شد.
- کانال عبری کان به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی: حتی اگر اسرائیل یک عملیات نظامی محدود در لبنان انجام دهد، ایران مداخله خواهد کرد.
- موشه فیگلین، معاون پیشین کنست رژیم صهیونیستی: ما هم مثل هیتلر، باید همه فلسطینی‌های نازی را بکشیم! مثل کاری که هیتلر انجام داد ما هم نباید حتی یک مسلمان در غزه را زنده بگذاریم و همه آنها باید کشته شوند! غزه را تبدیل به غزه عبری خواهیم کرد!
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش برای نابودی گردان‌های قسام در رفح با مشکل مواجه است و ممکن است بدون تحقق این هدف، به عملیات نظامی خود در این شهر پایان دهد.
- دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی: از آغاز جنگ در غزه ۳۸۴۸ نظامی و از آغاز حمله زمینی به غزه نیز ۱۹۴۲ نظامی این رژیم زخمی شدند. ارتش اشغالگر صهیونیستی به کشته شدن ۶۶۲ نظامی از آغاز جنگ در غزه نیز اعتراف کرده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که ۵۸۲ نظامی هم در نبرد‌های نوار غزه شدیدا مجروح شدند. وی گفت ۲۴۱ نظامی همچنان بستری و تحت مداوا هستند و حال ۲۸ نفر از آنها وخیم است.
- بلومبرگ نوشت؛ ۱۵۰۰۰ مصرف کننده از سراسر جهان از جمله امارات، عربستان، انگلیس، آمریکا، هند و ... برخی نشان‌های تجاری معروف را به دلیل موضع‌گیری در مورد جنگ اسرائیل علیه غزه تحریم کرده‌اند. در عربستان ۷۲ درصد و در امارات ۵۷ درصد از پاسخ دهندگانِ گفتند از خرید محصولات نشان‌های تجاری که از جنگ اسرائیل علیه غزه حمایت می‌کنند، اجتناب می‌ورزند.
- سخنگوی ارتش اسرائیل از شلیک بیش از ۵ هزار موشک ضد تانک و پهپاد توسط حزب‌الله لبنان به اهداف اسرائیلی‌ها از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها