۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۵
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1086)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پیشنهاد جنجالی واشنگتن پست در مورد کامالا هریس
روزنامه واشنگتن پست نوشت که هیلاری کلینتون، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند جایگزین خوبی برای کامالا هریس، معاون فعلی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باشد. به گزارش فاکس نیوز، این پیشنهاد در واکنش به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا مطرح شده است که به موجب آن برخی از تحلیلگران سیاسی، روزنامه‌نگاران و ستون نویس‌ها ضمن ابراز نگرانی نسبت به موقعیت دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ماه نوامبر، هشدار داده‌اند که کمپین بایدن باید برای شکست دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه کمی تهاجمی‌تر عمل کند.
مخالفت آلمان با چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه
بیش از یک ماه است که مقام‌های ۲۷ کشور اروپایی در حال مذاکره درباره این بسته تحریمی هستند. این بسته شامل تحریم گاز طبیعی مایع روسیه و تحریم شرکت‌ها و نهاد‌های کشور‌ها ثالث است که در زمینه نقض این اقدامات محدودیت‌ساز نقش دارند. رویترز گزارش داد که به رغم حذف یکی از بند‌ها که از نظر آلمان مشکل‌ساز قلمداد شده است، این بسته تحریمی در جلسه سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا فرصت تصویب نیافت. با این حال، دیپلمات‌ها و منابع آگاه گفتند که به دلیل اختلافات داخلی میان وزارت خارجه و دفتر صدراعظم آلمان این بسته هنوز به تصویب نرسیده است.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: جنبش حماس یک اندیشه است که نمی‌توان آن را از میان برد. ما درحال دادن بهای سنگین در جهان هستیم، با این وجود نمی‌توانیم ساکت باشیم. نمی‌توان همه گروگان‌ها را با ابزار نظامی بازگرداند.
- به دنبال طرح اظهاراتی از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل و اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس، نتانیاهو خواستار پاسخگویی در این خصوص شد.
- روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت در ارزیابی از افزایش اعتراضات در اراضی اشغالی اذعان کرد که که شمار معترضان ضد کابینه نتانیاهو و رئیس آن، روزبه روز گسترده‌تر می‌شود و اعتراضات به اصلاحات قضائی نتانیاهو در سال گذشته اینک با اضافه شدن خواسته‌های دیگر از جمله توافق مبادله اسرا و سرنگونی کابینه بیش از بیش پررنگ‌تر شده است.
- کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تنها ۱۲ درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که همه اهداف جنگ در غزه محقق خواهد شد. براساس این نظرسنجی که توسط پژوهشگاه امنیت داخلی اسرائیل صورت گرفته است، تنها ۲۹ درصد از اسرائیلی‌ها آمادگی داشتند که از فرزندان خود بخواهند که در جنگ شرکت کنند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی افزود: اعتماد اسرائیلی‌ها به پیروزی ارتش در جبهه شمالی کاهش یافته است.
- پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکانوشت: اختلاف جدید نتانیاهو و دولت بایدن مانع از تلاش برای آتش‌بس و دوری گزیدن از جنگ با حزب الله خواهد شد. براساس این گزارش، مقامات آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند که رفتار نتانیاهو یک شکافی میان دو متحد (اسرائیل و آمریکا) ایجاد کرده که شاید موجب فرسایشی شدن بازدارندگی اسرائیلی در نظر حزب الله شود. این مقامات گفته‌اند: تیم بایدن بسیار از نتانیاهو بهت زده و عصبانی بودند و گفته‌اند که نخست وزیر اسرائیل تعادل ندارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها