۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۸
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1088)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

استقبال آمریکا از اقدام کانادا
در پی اقدام دولت کانادا با قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی این کشور، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از این اقدام متحد خود علیه سپاه پاسداران حمایت کرد. او با ادعای تروریسم علیه سپاه پاسداران، مدعی شد که اقدامات سپاه «تمام جهان را تهدید می‌کند.»
مسکو به دنبال تغییر دکترین هسته‌ای
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت مسکو به تغییر احتمالی دکتری استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فکر می‌کند. پوتین گفت با این حال نیازی به انجام یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه از سوی روسیه وجود ندارد. او این سخنان را یک روز پس از بازدید از کره شمالی بیان کرد که دارای تسلیحات هسته‌ای است.
خشم سئول از توافق مشارکت راهبردی روسیه و کره شمالی
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در واکنش به امضای توافق راهبردی نظامی میان روسیه و کره شمالی گفت: «نوع و میزان ارسال تسلیحات از کره جنوبی به اوکراین به سطح روابط روسیه و کره شمالی بستگی دارد.»
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- نتانیاهو: اگر سلاح‌هایی که نیاز داریم را بگیریم، سریعاً بر حماس پیروز خواهیم شد و جلوی حزب‌الله را در شمال فلسطین اشغالی خواهیم گرفت.
- آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در نشستی با مقامات رژیم اسرائیل بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به تنش‌ها در لبنان در بحبوحه جنگ غزه تاکید کرد.
- ارتش رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر از تایید «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان» خبر داده است. ییسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم، نیز اعلام کرده که صهیونیست‌ها به تصمیم نهایی برای جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان نزدیک می‌شوند. اما ایالات متحده نسبت به ایجاد جبهه دوم جنگ مقابل اسرائیل در منطقه ابراز نگرانی کرده است.
- کورتز، عضو حزب دموکرات در کنگره آمریکا: این مرد [نتانیاهو]نباید در کنگره سخنرانی کند، او یک جنایتکار جنگی است.
- وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است. این اقدام از سوی ارمنستان پس از آن صورت گرفته که ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که همزمان با ادامه جنگ در غزه، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. در این راستا رژیم صهیونیستی سفیر ارمنستان را احضار کرد.
- رسانه صهیونیستی «N۱۲» گزارش داد در روز ۷ اکتبر «موارد متعددی از شلیک نظامیان صهیونیست به نیرو‌های خودی» اتفاق افتاده است.
- روزنامه والستریت: تنها ۵۰ گروگان در غزه زنده هستند و تعداد گروگان‌های اسراییلی کشته شده در این باریکه ۶۶ نفر است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها