۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۱
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1090)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماکرون استعفا نمی‌دهد
گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه با اشاره به انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور که پس از انحلال مجمع ملی با دستور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه صورت گرفت، گفت که صرف نظر از نتایج انتخابات، ماکرون همچنان بر مسند قدرت خواهد ماند.
واکنش رئیس تایوان به دستورالعمل جدید پکن
«لای چینگ‌ته/ویلیام لای» رئیس جدید جزیره تایوان در واکنش به ادعای شینهوا درباره قانون جدید پکن درباره صدور حکم اعدام برای حامیان دوآتشه جدایی تایوان، مدعی شد که چین حق اعمال مجازات علیه مردم تایوان را ندارد.
شراکت آمریکا در جنایت‌های اوکراین علیه غیرنظامیان
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن درباره عدم واکنش واشنگتن به استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان در شهر «سواستوپل» در شبه‌جزیره کریمه تأکید کرد که دولت آمریکا از اوکراین در جنایت حمله به غیرنظامیان حمایت می‌کند.
لبنان‌: مقاله نشریه انگلیسی ضدحزب الله سراسر کذب است
زیاد مکاری، وزیر اطلاع رسانی و ارتباطات لبنان در واکنش به گزارش نشریه انگلیسی تلگراف اعلام کرد: ادعای تلگراف درباره اینکه حزب الله اقدام به ذخیره سازی تسلیحات خود در فرودگاه بین المللی بیروت می‌کند فاقد اعتبار بوده و دروغی بیش نیست. ما به دلیل نگرانی از امنیت کشور و امنیت شهروندان و بازدیدکنندگان از لبنان این مقاله را محکوم کرده و آن را مغایر با اصول و اخلاق روزنامه نگاری می‌دانیم. ما امیدواریم تنها به تقبیح این گونه مقالات بی اعتبار بسنده نشده و مقاصد پشت پرده انتشار چنین مطالبی افشا شود. این وزیر لبنانی از تمامی خبرنگاران بین المللی و داخلی خواست در فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت حضور یابند تا به چشم خود به کذب بودن ادعا‌های نشریه تلگراف انگلیس واقف شوند.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- نتانیاهو اعلام کرد: جنگ با حماس در حال نزدیک شدن به پایان خود است. ما اکنون در حال جنگیدن در هفت جبهه شامل حماس، حزب الله، جنبش انصارالله یمن، شبه نظامیان سوری و عراقی، کرانه باختری، و ایران هستیم. ما نیازمند آن هستیم که بر روی صنایع نظامی داخلی سرمایه گذاری کرده تا نیازمند کمک‌های نظامی دیگران نباشیم. ما پس از پایان جنگ با حماس، نیرو‌های خود را در جبهه شمالی برای مقابله با حزب الله مستقر خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم شرایط موجود را در مرز‌های شمالی تحمل کنیم. ما در حال آماده شدن برای پاسخ به تهدیدات در این منطقه هستیم.
- مسئول عشایر فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که این قشر از ملت فلسطین، نقشه‌های رژیم صهیونیستی به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را خنثی می‌کند و عشایر فلسطین با هرگونه طرح جایگزینی با طرف‌های سیاسی حاکم بر نوار غزه مخالف هستند. عشایر فلسطین در کنار نیرو‌های مقاومت حضور دارند و جایگزین آنها نخواهند شد. پیش از این بنیامین نتانیاهو پیشنهاد داده بود عشایر فلسطین کنترل نوار غزه را به دست بگیرند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها