۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۲
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1091)

رسانه های داخلی

۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- قالیباف: هرچیزی را به تحریم گره زدند؛ اگرچه تحریم کاغذپاره نیست و سختی داشته است، اما در دولت چهاردهم اگر اراده مردم بر این باشد در دولت خدمت، با سرعت موضوع رفع تحریم را براساس اقدامات راهبردی پیش خواهیم برد. تناسب بین حقوق‌ها و تورم را برقرار می‌کنم. به عهدی که با مردم بستم، تا پایان ادامه خواهم داد. اگر قرار بود کنار بکشم، در مجلس می‌ماندم.
- پزشکیان: حضور و وجود شما و مشارکت شما به طور قطع مشت محکمی به دهان هم یاوه گویان خارجی خواهد بود که ایران ما را در تفرقه، تضاد و اختلاف می‌خواهند.
- سیدمحمدخاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریتی که احساس می‌کند گوشی برای شنیدن صدای او و دست توانایی برای رفع مشکلات او وجود ندارد هم صدا شدم. اینک فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود و تفاوتی هرچند اندک در فضای کنونی پدید آید. پزشکیان راستگو، پاکدست، پاکدامن، مردمی، عدالت‌خواه، فسادستیز و شایسته‌سالار است. این بنده کوچک خداوند که خیر و پیشرفت کشور و سربلندی ملت و والایی و توانمندی جامعه را می‌خواهد به جناب دکتر پزشکیان رأی خواهد داد.
- آذری جهرمی: من موضوع فیلترینگ را خوب به پزشکیان منتقل نکردم. پزشکیان در مناظره گفته بود قالیباف در سال ۹۸ در شورای عالی امنیت ملی و مساله فیلترینگ حضور داشت که این مطلب خلاف واقع بود.
- امیرحسین قاضی زاده هاشمی: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سایر حوزه‌ها یک دولت کوچک را اداره کردم. من آمدم که راه دولت شهید رئیسی که در مسیر درست جان گرفت ادامه دهم و اجازه ندهم به عقب برگردیم.
- محمدجواد لاریجانی: شهید رئیسی و همراهانش ژانر خاصی از رفتار سیاسی داشتند که مردم دوست دارند. شهید رئیسی معطل برداشتن تحریم‌ها نشد. دولت روحانی با رعایت چارچوب‌های آمریکا می‌خواست نفت را بفروشد که باعث شد فروش نفت ایران به ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد؛ ولی آقای رئیسی این چارچوب را کنار گذاشت و فروش نفت به ۲ میلیون بشکه نفت در روز رسید. این یک دستاورد است و این خط درستی است که باید از آن حفاظت شود. یک زمانی، وقتی ماکرون با مسئولان ما صحبت می‌کرد مسئول ما قند در دلش آب می‌شد؛ شهید رئیسی با همین ماکرون بار‌ها صحبت کرد ولی دنیا را کوچک نمی‌دید؛ دنیا را بزرگ می‌دید.
- ظریف: اعصاب مناظره دیدن ندارم، چون تماما دروغ می‌گویند! پزشکیان کسی است که برای بلندپروازی سرکوب نمی‌کند؛ او تلفن شما را فیلتر نمی‌کند که فیلترشکن بفروشد!
- علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل برخی درباره وجود شباهت‌هایی در فضای کشور با انتخابات سال ۱۳۸۸ تاکید کرد: شبیه‌سازی فضای امروز با فضای سال ۸۸ انتخابات خیلی بی‌انصافی است؛ چرا فضا را با سال ۷۶ مقایسه نمی‌کنیم؟ آرامشی که امروز وجود دارد از سایر انتخابات بیشتر است.
- امین صادقی از چهره‌های نزدیک به قالیباف نوشت که خبر موثق، ثابتی و رسائی مانع انصراف جلیلی به نفع قالیباف هستند. اگر وحدت صورت نگیرد شکست جبهه انقلاب را به پای این دو نفر بنویسید. جلیل محبی نیز در تایید این توئیت نوشت: بیشتر صادق شهبازی. / انتخاب
پاسخ سخنگوی دولت به اظهارات روحانی
بهادری جهرمی: این دولت شرایط را از رکورد تورم تولید کننده ۱۰۳ درصد در ماه‌های پایانی دولت قبل، به ۲۳ درصد کاهش داده است. نرخ رشد پولی ۶۱ درصدی سال ۹۹، در سال ۱۴۰۲ به ۱۷.۵ درصد و نرخ رشد نقدینگی ۴۳ درصدی دولت قبل، الان به حدود ۲۴ درصد رسیده است. از ضریب جینی ۴۰ صدمی به ضریب جینی ۳۸ صدمی و کاهش فاصله طبقاتی جدی رسیدیم. نرخ بیکاری که تا حدود ۱۲ درصد در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده بود، به ۸ درصد رسید. از رشد‌های اقتصادی که تا منفی ۳۶ درصد در گروه نفت و گاز در سال ۹۸ رسیده بود، به رشد‌های اقتصادی تا ۱۴.۷ درصدی نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم. از رکوردی در بی‌اخلاقی، امروز به رکوردی در اخلاق سیاسی رسیدیم و این رعایت اخلاق به برخی جرئت می‌دهد آمار‌های رسمی و عیان را زیر سوال ببرند.
پی نوشت: روحانی اخیراً گفته بود: ما باید به مردم بگوییم یک عده از افرادی که امروز به عنوان کاندیدا آمدند می‌خواهند همین سه سال را ادامه دهند، شما این را می‌خواهید یا کسی که دنبال تحول و تغییر است؟
تأکید شریعتمداری بر ائتلاف اصولگرایان
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان نوشت: ائتلاف نامزد‌های جبهه انقلاب، صرف‌نظر از چگونگی انجام آن که می‌تواند با ارزیابی سبد رای، شایستگی‌های برجسته و مورد نیاز و‌... صورت بپذیرد، یک ضرورت حیاتی است و چاره‌ای جز آن نیست ضمن آن که برخی از کم و بیش‌های احتمالی در این سوی و آن سوی ماجرا و در برخی از محاسبات هرگز با ضرورت انجام آن قابل مقایسه هم نیست، چه رسد به این که مانع ائتلاف باشد. با حفظ احترام همه نامزدها، باید گفت؛ اگر حضور و ادامه گفتمان شهید رئیسی عزیز را که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، می‌خواهید و به آن اعتقاد راسخ دارید -که می‌دانیم دارید- باید به ائتلاف تن بدهید و در غیر این‌صورت، با عرض پوزش و خدای نخواسته روی تاکید‌های مکررتان بر ادامه راه شهید رئیسی غباری از خدشه می‌نشیند.
ائتلاف اصولگرایان از دیدگاه فرهیختگان
فرهیختگان: برای ائتلاف در شرایط کنونی چه باید کرد: ۱- دو طرف باید بدانند ائتلاف یک عمل تاکتیکی است. کسی قرار نیست بعد از ائتلاف سلب ماهیت شود. مابقی آنچه در قدرت برای افراد جذاب است هم با گفتگو و قرار قابل حل است. چرخ را قرار نیست از اول اختراع کنیم، این فرآیند در بسیاری از دموکراسی‌های دنیا و البته در ایران سابقه‌دار است.۲- در محاسبات مربوط به ائتلاف باید همه سبد رای یک نامزد را دید. رای نامزد‌ها دو بخش دارد؛ یک بخش اعتقادی و جان‌فدا و یک بخش عمومی. بخش جان‌فدا پرتحرک و فعال است و تبلیغ‌گر است، اما بخش عمومی فقط در روز رای‌گیری زحمت از خانه تا صندوق را می‌کشد و یک رای می‌دهد. تجمعات نامزد‌ها عموما با بدنه رای جان‌فدا پر می‌شود، اما در روز رای‌گیری رای آنها مثل بدنه عمومی محاسبه می‌شود. پس به جای متر کردن در و دیوار سالن‌ها باید به سراغ نظرسنجی‌های معتبر رفت.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها