۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۳
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1092)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دیپلماسی موفق شهید رئیسی
وزیر خارجه هند: یکی از مواردی که برای مدتی طولانی ناتمام باقی‌مانده بود و رئیس‌جمهور (شهید) رئیسی شخصاً آن را پیگیری کرد، نهایی‌کردن موافقت نامه بلندمدت چابهار بود. من معتقدم که توافقنامه چابهار عملاً به منطقه کمک خواهد کرد. این توافق به همه کشور‌های آسیای میانه کمک خواهد کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۵۰ فرد و نهاد را با ادعای اینکه شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می‌دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیرو‌های مسلح ایران تحریم کرد.
پکن: فشار و تحریم ایران هیچ نتیجه‌ای دربرندارد
سفیر چین در سازمان ملل: پکن به عنوان هماهنگ‌کننده، «ترغیب به ازسرگیری مذاکرات را میانجیگری کرده است و همچنان قصد دارد نقش کلیدی هماهنگ‌کننده را ادامه دهد. فشار به ایران هیچ کمکی به موضوع نمی‌کند و ارتباط و گفتگو، رویکرد صحیح است. حفظ این توافق به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای در راستای منافع مشترک کشور‌های منطقه کمک می‌کند. ایالات متحده به صورت یکجانبه از این توافق جامع خارج شد و فشار حداکثری به ایران تحمیل کرد و موجب طولانی‌شدت بحران هسته‌ای شد.
اعتراف به قدرت مقاومت
جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفتگو با CNN: اسرائیل در حلقه آتش ایران گرفتار شده است؛ نه گنبد آهنین و نه سیستم‌های پدافند هوایی آمریکا توانایی مقابله با آنها را ندارند! حزب‌الله، زرادخانه بزرگی از موشک‌ها را در اختیار دارد؛ از این رو قدرت حزب‌الله در غلبه بر پدافند هوایی اسرائیل از مدت‌ها پیش شناخته شده است! ایران و حزب‌الله لبنان می‌توانند سیستم‌های پدافند هوایی آمریکا و گنبدآهنین را از کار بیندازند و این همان مشکلی است که در حال حاضر با آن مواجهیم! به عنوان مثال، اگر حزب‌الله بخواهد یک حمله موشکی گسترده به تل‌آویو و حیفا انجام دهد، تلفات انسانی می‌تواند ویرانگر باشد!
تصمیم آمریکا برای اعزام مجدد نیروی نظامی به آفریقا
آسوشیتدپرس به نقل از فرماندهی نیرو‌های مسلح آمریکا گزارش داد، ارتش آمریکا پس از خروج اجباری از نیجر و چاد به دنبال شرکای جدیدی در آفریقا برای اعزام نیرو‌های خود به آنجا هستند
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو که در آن نیرو‌های چپ را متهم به ترور او کرده بود، ارتش را به تلاش برای سازماندهی کودتای نظامی علیه همسرش متهم کرد.
- دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق: اگر اسرائیل به لبنان حملۀ گسترده کند، منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهیم.
- وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بلینکن: اختلافات بین ما باید به سرعت حل شود و ایستادن شما در کنار ما بر رفتار دشمن ما تأثیر می‌گذارد.
- گانتز خطاب به وزیر خارجه آلمان: به استفاده از راه حل نظامی علیه حزب الله نزدیک شده ایم.
- "گای تزور"، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی: نتانیاهوی خائن، دشمن مردم است؛ او باید هر چه زودتر از سِمَت خود برکنار شود؛ راه اجرای این امر هم ماندن توده‌های مردم در خیابان‌ها است تا این آشغال (نتانیاهو) گورش را گم کند!
- شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی نوشت: اسرائیل به مقامات آمریکایی اعلام کرده در صورت وقوع جنگ گسترده با حزب‌الله، از سلاحی که تاکنون استفاده نکرده است بهره خواهد بُرد. این ادعا بیش از هرچیزی به هراس‌افکنی یا جنگ تبلیغاتی شباهت دارد.
- مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: فکر حماس از بین‌رفتنی نیست. اسرائیل طی هفته‌های آینده سعی خواهد کرد جنگ با حزب‌الله را حل‌وفصل کند و راهکار دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.
- آسوشیتدپرس به نقل از منابعی در گروه‌های مقاومت خبر داده که در صورت وقوع جنگ در لبنان، هزاران رزمنده از افغانستان، پاکستان و عراق به لبنان خواهند رفت.
- اسکای نیوز عربی: خرج بیش از یک میلیارد دلار در دریای سرخ برای مقابله با متحدان ایران بی فایده بوده و امروزه ایران از این سه نقطه راهبردی برای حفظ بازدارندگی خود تلاش می‌کند.
- وزیر دفاع آمریکا: اگر جنگی بین «اسرائیل» و حزب الله در گیرد، به راحتی می‌تواند به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود. ما به یک راه حل دیپلماتیک برای توقف تشدید تنش در دو طرف مرز در لبنان اهمیت می‌دهیم.
- وزارت خارجه کانادا: وضعیت امنیتی در لبنان بی ثبات و غیرقابل پیش بینی شده است، مجددا از شهروندان خود درخواست میکنیم خاک لبنان را ترک کنند.
- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: در یک عملیات نظامی منحصر به فرد، کشتی MSC SARAH V اسرائیلی را در دریای عرب هدف قرار دادیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها