۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۰
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1093)

رسانه های داخلی

۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری
- خبرگزاری مهر آمار غیر رسمی میزان مشارکت استان‌ها را اعلام کرد. بر این اساس بیشترین مشارکت مربوط به خراسان جنوبی با ۶۰.۳ درصد، و کمترین مشارکت مربوط به کردستان و تهران بزرگ با ۲۳ درصد بود. البته میزان مشارکت استان تهران ۴۵ درصد عنوان شده.
- مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب: رهبر انقلاب همواره بر مخفی بودن رأی خود تأکید داشته‌اند. آنها که سعی می‌کنند به هر طریق و به هر شیوه ممکن، رأی و نظری را به رهبری نسبت دهند، بی‌تردید مرتکب یک کار غیراخلاقی و بلکه غیرقانونی می‌شوند.
- مهدی کروبی رئیس مجلس ششم شورای اسلامی در صندوق سیاری که در منزلش حضور یافت در انتخابات شرکت کرد. نکته حاشیه‌ای این رای دهی این است که کتاب «خون دلی که لعل شد» در میز کنار کروبی دیده می‌شود. کتاب خون دلی که لعل شد نوشته آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است و خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.
- به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وحید حقانیان، نامزد انصرافی انتخابات ریاست جمهوری در پیامی تصویری ضمن انتقاد شدید از تیم رسانه‌ای جلیلی گفت: بیانیه کذبی که از طرف ستاد جلیلی منتشر شد و این کار‌ها برای آنها برکتی نخواهد داشت. رای از داخل صندوق‌ها بیرون می‌آید نه با حقه و تزویر و ریا!
- معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه: متاسفانه تنها کشوری که به نوعی اجازه نداد ما حق مردم‌مان را در مشارکت در انتخابات ادا بکنیم کشور کانادا بود.
- برابر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان؛ افراد مسلح ناجوانمردانه جهت ربودن صندوق آرای منطقه جکیگور به خودروی عوامل اجرایی و انتظامی صندوق أخذ رای از چند جهت تیراندازی که در ادامه با رشادت ماموران انتظامی محافظ، صندوق ارای مردم حفاظت ولی تعداد ۵ نفر از عوامل اجرایی و انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل که متاسفانه دو نفر بنامان سرباز وظیفه انتظامی فرهاد جلیل و گروهبانیکم مرزبانی ابراهیم مرمزی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. / فارس
نقش آرای قالیباف در پیروز نهایی انتخابات
نقش آرای حامیان قالیباف اهمیت ویژه‌ای دارد. روشن است که در صورت افزایش مشارکت، رای پزشکیان بیشتر خواهد شد. همچنین سبد رای پورمحمدی نیز با توجه به عملکردش در مناظرات انتخاباتی به پزشکیان خواهد رسید لذا جلیلی نیاز دارد که به نحوی آرای خود را افزایش دهد. توییت رئیس ستاد جلیلی مبنی بر نیاز به همدلی و پاسخ‌های حامیان قالیباف به آن، همچنین موجی که حامیان قالیباف در توییتر راه انداخته و از ترجیح پزشکیان به جلیلی می‌گویند؛ نشان می‌دهد که سعید جلیلی هفته سختی را در پیش دارد. بدیهی است که بعد از آن جنجال انصراف و مقاومت جلیلی، اکنون نمی‌تواند انتظار زیادی از یاران قالیباف داشته باشد/نامه نیوز
وقاحت سرسپردگان آمریکا در تحریم انتخابات
روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: گروهک‌های سلطنت‌طلب، برخی اصلاح‌طلبان فراری، رسانه‌هایی مانند صدای آمریکا و رادیو فردا و اینترنشنال و دویچه وله و رادیو فرانسه و بی‌بی‌سی، از جمله محافلی بودند که برای تحریم انتخابات فضاسازی می‌کردند. شبکه صهیونیستی اینترنشنال که از مدعیان تحریم انتخابات است، با وقاحت تمام از اصلاح‌طلبان انتقاد کرده که چرا از حقوق همجنس‌بازان به شکل علنی حمایت نمی‌کنند! در این میان و در حالی که مهدی کروبی دیروز رای داد، میرحسین موسوی و همسرش با جریان تحریم خارجی همراهی کرده و حاضر به مشارکت در انتخابات نشدند تا همسویی میان دو طیف بیش از پیش آشکار شود.
رسانه‌های تحریم‌طلب قبل از انتخابات چه کردند؟
- ایران‌اینترنشنال که همواره رادیکال‌ترین موضع را در قبال ایران اتخاذ می‌کند، درمورد انتخابات نیز تغییر رویه نداد و نفی حداکثری انتخابات را در دستورکار قرار داد. این رسانه با ترویج رفتار‌هایی نظیر شعارنویسی و تخریب بنر‌های تبلیغاتی سعی داشت مخاطبان ساکن ایران را به سمت رادیکالیسم سوق داده و شور انتخاباتی را به درگیری و نزاع تبدیل کند. پوشش حداکثری رفتار ضد ایرانیان حاضر در محل سفارتخانه‌ها از این جهت بود که سایر ایرانیان از ترس قرار گرفتن در معرض خطر از حضور در پای صندوق صرف‌نظر کنند.
- بی‌بی‌سی فارسی در مقایسه با ایران‌اینترنشنال محتاطانه‌تر عمل کرد. این رسانه بدون اینکه همچون اینترنشنال به رسانه پوششی فحاشان مقابل سفارت ایران تبدیل شود سعی کرد با کار کردن حداقلی‌ترین مطالب از این رخداد صرفا به تجمعات مقابل ساختمان سفارتخانه‌ها بی‌تفاوت نباشد. به همین دلیل نیز بدون اینکه قضاوتی کرده باشد با تیتر «تنش میان تحریم‌کنندگان و رای‌دهندگان» موضعی خنثی در قبال این اتفاقات نشان داد. این رسانه اگرچه خبر مشارکت نکردن موسوی در انتخابات را کار کرد، اما در صفحه اینستاگرام خود در دو مطلب بعدی از مشارکت خاتمی در انتخابات خبر داد و چند مطلب بعدتر نیز حضور کروبی پای صندوق را به تصویر کشید. کاری که ایران‌اینترنشنال از انجام آن خودداری کرده بود.
ممنوع الخروجی مریم رجوی توسط فرانسه
پلیس فرانسه پس از حمله به مقر گروهک منافقین در مشار پاریس و بدست آوردن اسناد پولشویی، تجهیزات جاسوسی، اسلحه و نفرات غیرقانونی، حکم ممنوع‌الخروجی سرکرده ۷۰ ساله گروهک تروریستی منافقین را برای بررسی پرونده اتهامات صادر کرده است.۲۳ خردادماه پلیس فرانسه به یکی از مقر‌های گروهک منافقین در پاریس حمله کرد که طی آن علاوه بر کشف مقادیری سلاح، ۳ نفر از اعضای این گروهک نیز بازداشت شدند. مریم رجوی سرکرده این گروهک تروریستی که در حال حاضر در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و تیم پزشکی وی از بهبود او قطع امید کرده‌اند، سال گذشته توسط پلیس آلبانی نیز ممنوع الخروج و ممنوع الورود شده بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها