۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۱
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1094)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید نتانیاهو علیه ایران
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات خود در مورد ایران مدعی شد ایران در حال فتح خاورمیانه است. نتانیاهو افزود این هدف در حال محقق شدن است و در این بین تنها مسئله زمان مطرح است.
ترس سردبیر رادیو اسرائیل از تعبیر خوابش درباره وضعیت ایران
منشه امیر، سردبیر رادیو اسرائیل در یک برنامه تلویزیونی گفت: خواب عجیبی دیدم که ایران در سرتاسر منطقه مسلط شده بود و مسجدالاقصی را آزاد و اسرائیل را نابود کرده بود!
گزارش آژانس درباره نصب سانتریفیوژ‌های جدید در فردو
در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: «بنابر راستی‌آزمایی‌های آژانس، از زمان آخرین گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون جمهوری اسلامی ایران چهار آبشار سانتریفیوژ از هشت آبشار سانتریفیوژ IR-۶ را در واحد یک FFEP (تاسیسات هسته‌ای فردو) نصب کرده است» به گزارش رویترز، جمهوری اسلامی ایران هنوز مشخص نکرده است که چه زمانی تزریق اورانیوم را به این سانتریفیوژ‌ها آغاز می‌کند.
درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه
وزارت خارجه آلمان در شبکه ایکس با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی بربوک و باقری به نقل از وزیر خارجه آلمان نوشت: «باید به هر قیمتی از تشدید بیشتر تنش‌ها جلوگیری شود و ایران نیز باید به این امر کمک کند.»
اعلام موضع بایدن بعد از مناظرات انتخاباتی آمریکا
بایدن بعد از اولین مناظره که به عقیده ۶۷ درصد از مخاطبان سی ان ان، آن را به ترامپ باخت، در پاسخ به خبرنگاری که می‌پرسد آیا درباره عملکرد خود در مناظره نگران است یا نه، می‌گوید: نه. مناظره کردن با یک دروغگو سخت است. او ۲۶ بار دروغ گفت.
اظهارات توماس فریدمن درباره کناره گیری بایدن
توماس فریدمن در نیویورک تایمز: بایدن مرد خوبی است، اما باید کناره‌گیری کند. اگر بایدن اصرار به نامزدی داشته باشد و در مقابل ترامپ شکست بخورد، بایدن و خانواده‌اش -و کارکنان و اعضای حزبش که او را تشویق کردند- نمی‌توانند خود را نشان دهند. آنها لایق گزینه بهتری هستند. آمریکا به نامزد بهتری نیاز دارد. دنیا به نامزد بهتری نیاز دارد.
اعزام دارایی‌های نظامی آمریکا به سوی لبنان
به گزارش آکسیوس، سه مقام دفاعی ایالات متحده و یک مقام سابق آمریکایی آگاه خبر دادند که پنتاگون در حال انتقال دارایی‌های نظامی ایالات متحده به نزدیکی سرزمین‌های اشغالی و لبنان بوده تا در صورت تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله، برای تخلیه آمریکایی‌ها آمادگی داشته باشد.
آخرین تحولات فلسطین
- نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین دو عملیات نظامی مشترک را با مقاومت اسلامی عراق انجام داده است.
- روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نابودی تونل‌های حماس عملیاتی پیچیده است که ۶ ماه به طول خواهد انجامید و مستلزم حضور در محور فیلادلفیا است. این فرمانده اسرائیلی اذعان کرد که پایان دادن به حاکمیت حماس بر غزه زمان‌بر خواهد بود، اما این جنبش همچنان باقی خواهد ماند.
- آکسیوس: دولت بایدن لحن خود را در مورد برخی از بخش‌های پیشنهاد آتش‌بس برای پر کردن شکاف‌ها بین حماس و اسرائیل تغییر داده است. تلاش‌های جدید واشنگتن با میانجی‌های قطری و مصری بر ماده ۸ این پیشنهاد متمرکز است. مقامات آمریکایی پیش‌نویس زبان جدیدی برای ماده ۸ تهیه کرده‌اند و میانجی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا حماس را برای پذیرش پیشنهاد جدید تحت فشار قرار دهند. واشنگتن به شدت در حال کار برای یافتن فرمولی است که به آتش بس در غزه اجازه دهد. اگر حماس با فرمول جدید موافقت کند، این اجازه می‌دهد تا توافق آتش بس حاصل شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها