۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۳
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1096)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تأکید پوتین بر تولید موشک‌های اتمی میان‌برد و کوتاه‌برد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقاد از اقدامات آمریکا در خصوص تولید و استقرار موشک‌های اتمی میان‌برد (INF)، تاکید کرد: روسیه باید در پاسخ به اقدامات آمریکا، تولید موشک‌های اتمی میان‌برد و کوتاه‌برد را آغاز کند.
آخرین تحولات فلسطین و لبنان
- هشدار نماینده ایران در سازمان ملل: هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان منجر به دخالت ایران و متحدان منطقه‌ای اش می‌شود.
- وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی: اگر حزب‌الله دست از اقدام خود بر ندارد و از جنوب لبنان عقب نشینی نکند، قطعا دست به اقداماتی خواهیم زد.
- یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل: به لحظه تصمیم‌گیری درباره مرز‌های شمالی خود با لبنان رسیده‌ایم. شهروندان اسرائیلی در شمال را پس از تغییر اوضاع امنیتی یا اعمال قدرت به منازلشان بازخواهیم گرداند.
- اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش اشغالگر: سران اسرائیل درباره نبرد‌های غزه مدام به شهرک‌نشینان دروغ می‌گویند. سربازان می‌گویند که ما در غزه پیروز نیستیم و حماس ما را هدف می‌گیرد و می‌کشد و البته جلوی ما ظاهر نمی‌شود.
- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله: دفاع از غزه، نباید منحصر به محور مقاومت باشد، بلکه همه عرب‌ها و مسلمانان باید از آن دفاع کنند. ما معتقدیم باید سرزمین خود را پس بگیریم. بازپس گیری خاک نیز جز از طریق مقاومت و در قالب سه‌گانه، ارتش-ملت و مقاومت امکان‌پذیر نیست.
- کانال عبری کان اعلام کرد که نتانیاهو در جلسات غیرعلنی اعلام کرده است که اگر تشکیلات خودگردان فلسطین نابود شود، وضعیت اسرائیل بدتر خواهد شد.
- فرمانده تیپ ۱۲ اسرائیل: حماس در حال اجرای جنگ چریکی در رفح است. تجربیات نبرد‌های قبلی حماس باعث شده است که جنگ در این منطقه برای ما به سختی پیش برود.
- وب سایت آمریکایی "Business Insider": جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید این هفته اعتراف کرد که "انصار الله" در حملات اخیر خود به موفقیت‌های بیشتری دست یافته اند.
- اسرائیل هیوم: تظاهرات در ۸۰ نقطه برای خواستار برکناری دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام صورت گرفت.
- نتایج نظرسنجی انجام شده توسط یک شبکه عبری زبان نشان می‌دهد که حدود دو سوم اسرائیلی‌ها از کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر متهم به ارتکاب جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی از عرصه سیاسی حمایت می‌کنند و مخالف نامزدی مجدد وی برای تصدی سمت نخست وزیری طی یک دوره جدید هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها