۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۵
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1098)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تفسیر علی واعظ از انتخابات ریاست جمهوری ایران
علی واعظ از اندیشکده گروه بین‌المللی بحران گفت: انتخابات روز جمعه، به وضوح نشان می‌دهد که پایگاه‌های اصلاح طلبان و محافظه کاران به میزان قابل توجهی تنزل یافته است. اصلاح طلبان اسلحه‌های بزرگ خود را بیرون آوردند و تمام تلاش خود را کردند تا پایگاه خود را بسیج کنند.
تردید آمریکایی‌ها نسبت به توانایی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری
طبق نظرسنجی انجام شده توسط شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس: ۷۲درصد از مردم آمریکا معتقدند که بایدن سلامت ذهنی و توان شناختی لازم برای پست ریاست جمهوری را ندارد. این رقم رشدی هفت امتیازی نسبت به سه هفته قبل را نشان می‌دهد.
شکست ماکرون
به گزارش روزنامه «نیکی آسیا» پس از آنکه اپوزیسیون راست افراطی فرانسه با رهبری «مارین لوپن» در انتخابات پارلمان اروپا حزب حاکم این کشور را شکست داد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مواجهه با این رویداد که اعتبار مردمی حزب او را زیر سوال برده، تصمیم به یک قمار پرخطر گرفت و پارلمان را منحل کرد، با این امید که در انتخابات آتی دوباره اکثریت را به دست آورده و قدرت حزب خود را تثبیت کند. حال با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی حزب راست افراطی لوپن در دور اول انتخابات توانسته است اکثریت آراء را کسب کند.
نحوه جاسوسی برخی کشور‌های خارجی از چین
وزارت امنیت دولتی چین اعلام کرد: برخی سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در سال‌های اخیر با استفاده از «سنجش از دور ماهواره‌ای»، «هواپیمای‌های شناسایی و نظارت در اقیانوس‌ها»، فعالیت‌های جاسوسی مختلفی علیه پکن انجام دانند.
آخرین تحولات فلسطین و لبنان
- روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»: گالانت در سفر به آمریکا طرح جدیدی برای آینده غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» ارائه کرده است. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در سفر گالانت به واشنگتن اولین نگرانی آمریکا را عدم موافقت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با این طرح قلمداد کرده است.
- فرمانده لشکر ۱۲ ارتش رژیم صهیونیستی: برای نابودی نیرو‌های حماس تنها در رفح حداقل به دو سال دیگر زمان نیاز است. هر کس گمان کند آژیر‌های خطر در اراضی اشغالی طی یک سال آینده متوقف خواهد شد، در حال گمراه‌سازی است و دروغ می‌گوید. ماموریت نابودی حماس کار آسانی نیست و این امر به زمان و فشار نظامی بسیار بیشتری نیاز دارد.
- بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که نتانیاهو (۷۴ ساله) باید بازنشسته شود و برای هفتمین بار در انتخابات پارلمانی جدید نامزد نشود. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که او باید برای یک دوره جدید نامزد شود و به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد و ۷ درصد دیگر در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.
- شورای هماهنگی مقاومت عراق اعلام کرد که در صورت علمی شدن تهدید اسرائیل علیه لبنان، منافع آمریکا هدف قرار می‌گیرد.
- کارگران ترکیه‌ای از ارائه سوخت به هواپیمای صهیونیست به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اجتناب کردند.
- ارتش رژیم صهیونیستی از مجروح شدن ۱۸ نظامی این رژیم در نتیجه حمله یک پهپاد انتحاری در بلندی‌های جولان اشغالی خبر داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها