۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۷
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1100)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هزینه میلیونی تامین امنیت خانواده نتانیاهو
پایگاه خبری عبری زبان وای نت در خبری اعلام کرد، در سایه مقابله با اعتراضات و تحصن‌های مستمر معترضین علیه سیاست‌های نتانیاهو که در اطراف محل سکونت وی در خیابان غزه در قدس صورت می‌گیرد پلیس اسرائیل تصمیم گرفت دو دروازه در دو سوی این خیابان نصب کرده و ورود و خروج به آن را در کنترل کامل خود بگیرد. از سوی دیگر روزنامه اقتصادی کالکالیست هم خبر داد، تصویب مجدد تامین امنیتی خانواده نتانیاهو میلیون شیکل برای اسرائیل هزینه در بر خواهد داشت. این رسانه عبری زبان در گزارش خود خبر داد، با وجود موضع مخالف شاباک با این مسئله، تصمیم به تمدید اعمال تامین امنیتی برای خانواده نتانیاهو برای یک سال دیگر و با هزیین چند میلیون شیکلی گرفته شد.
آمار جدید تلفات ارتش رژیم صهیونیستی
براساس این آمار از زمان آغاز جنگ تا امروز ۶۷۱ نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند که ۳۱۷ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به نوار غزه از پای در آمده‌اند، همچنین ۳۹۷۷ نظامی نیز جزو آمار زخمی‌ها به ثبت رسیدند که حال ۳۱ نفر از آنها وخیم و ۲۰۴ نفر متوسط اعلام شده است. گفتنی است این آمار، آمار رسمی ارتش رژیم صهیونیستی بوده و به اعتراف رسانه‌هایی همچون هاارتص ارتش اسرائیل اجازه انتشار آمار دقیق تلفات خود را نمی‌دهد و ارقام واقعی چند برابر آن است.
تهدید بن گویر به استعفا از کابینه نتانیاهو در صورت توقف جنگ
«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه‌های عبری گفت: توافق با حماس ممنوع است. تنها باید با آنها جنگید. اگر جنگ متوقف شود من در کابینه نمی‌مانم. چگونه بدون جنگ ممکن است که نخست وزیر و وزیر جنگ بفهمند که رسیدن به یک توافق با حماس محال است. می‌دانیم که آنها چه می‌خواهند. آنها می‌خواهند ما را بکشند. نخست وزیر به خوبی می‌دانست که در صورت توقف جنگ من در دولت نمی‌مانم. درباره شمال نیز همین موضوع صدق می‌کند. باید جنگی در شمال علیه حزب‌الله انجام دهیم. من با زبان تهدید با نخست وزیر صحبت نمی‌کنم. ما باید وارد جنگی شویم.
هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ برای تسلیحات هسته‌ای
بر اساس گزارش‌های کمپین بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) که بخشی از آن توسط روزنامه اسرائیلی گلوبز گزارش شده است، اسرائیل در طول سال گذشته حدود ۱.۱ میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای هزینه کرده است. وبگاه الجزیره نوشت: «این کمپین بین‌المللی اسرائیل را در رتبه هفتم جهان از نظر سرمایه‌گذاری در تسلیحات هسته‌ای کمی بالاتر از پاکستان که سال گذشته حدود یک میلیارد دلار و کره شمالی که ۹۰۰ میلیون دلار هزینه کرده بود، قرار می‌دهد».
آمار مهاجرت روزافزون صهیونیست‌ها
روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، براساس داده‌های سازمان جمعیت و مهاجرت اسرائیل، بیش از نیم میلیون اسرائیلی خروجی قطعی از (فلسطین اشغالی) داشته و از زمان خروج شان پس از جنگ ۷ اکتبر گذشته در نوار غزه دیگر باز نگشته‌اند. براساس نظرسنجی انجام گرفته ۳۳ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند که به فکر مهاجرت و انتقال برای زندگی در در اروپا یا آمریکایی هستند، آنها یکی از دلایل این تصمیم خود را حضور کابینه افراطی نتانیاهو و سیاست‌های آن که مقبولیت داخلی ندارد، عنوان کرده‌اند.
توضیح ترکیه درباره فرود اضطراری یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه آنتالیا
خبرگزاری «آناتولی»: این هواپیمای شرکت هواپیمایی «ال‌آل» که دفتر آن در اراضی اشغالی قرار داد، در مسیر پرواز از ورشو، پایتخت لهستان به مقصد تل‌آویو بود که به دلیل وخامت حال یکی از مسافر‌ها به آن اجازه فرود اضطراری در فرودگاه آنتالیا داده شد. تصمیم گرفته شد در راستای اهداف بشردوستانه به هواپیما سوخت داده شود، اما در حالی که اقدامات مربوطه در دست اتمام بود، خلبان هواپیما به میل خود تصمیم گرفت فرودگاه را ترک کند.
احتمال ورشکستگی اوکراین
اکونومیست: جنگ به اقتصاد اوکراین آسیب زیادی وارد می‌کند درحالی که تولید ناخالص داخلی در حال حاضر یک چهارم کمتر از ابتدای سال ۲۰۲۲ است. در این بازه زمانی، حجم بدهی‌ها تا ژوئن به ۹۴ درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است و وضعیت فاجعه بار ساختار زیرساخت‌های این کشور وضعیت اقتصادی را وخیم‌تر می‌کند. به نوشته این نشریه با اینکه کی یف حمایت غرب را دریافت می‌کند، اما این حمایت بیشتر به صورت کمک نظامی و نه پول ارائه می‌شود، از این رو اوکراین به زودی با کمبود شدید پول مواجه خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها