۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۳
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1106)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

یاوه گویی جدید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یاوه گویی تازه با توجه به انتخابات گفت: مردم ایران در پیام روشن خواستار تغییر و مخالفت با نظام را از طریق انتخابات ارسال کرده اند. اکنون جهان باید سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند و خواستار لغو برنامه هسته‌ای و قطع حمایت از این سازمان‌های تروریستی شود. این تنها فرصت برای درک تغییر در ایران است.
شوک عجیب نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به صهیونیست‌ها
لیبرمن: ما هیچ وقت در هیچ جنگی موفق به پیروزی نخواهیم شد تا ایران باشد. ما باید برای ایران کاری بکنیم.
ادعای جدید رویترز درخصوص ایران
«رویترز»: تهران به تقویت ساخت موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد. برخی ساختمان‌های جدید الاحداث امکان چندبرابر شدن ظرفیت ساخت پهپاد‌های ایرانی را فراهم می‌کند. پهپاد‌ها احتمالا برای حوثی‌ها در یمن ارسال و موشک‌ها در اختیار حزب‌الله در لبنان گذاشته شود
نظر اردوغان درخصوص پیروزی پزشکیان در انتخابات
در پی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوران ریاست او که یک ترک‌زبان است با سرعت فزاینده‌ای در جهت مثبت توسعه یابد.
دیدگاه خبرگزاری فرانسه درخصوص سیاست خارجی دولت جدید ایران
به نوشته فرانس‌۲۴، پزشکیان پس از روی کار آمدن، به هیچ وجه مرد شماره یک ایران در سیاست خارجی یا مسائل هسته‌ای نخواهد بود. پزشکیان ۶۹ ساله در جریان تبلیغات انتخاباتی از ایرانی بازتر در برابر غرب حمایت کرده بود. او همچنین خواستار «روابط سازنده» با واشنگتن و اروپایی‌ها برای «خروج ایران از انزوا» شده بود. تیری کوویل، متخصص ایران در مؤسسه روابط بین‌الملل و استراتژیک (IRIS) گفت: «او نشان داد که پروژه او با سعید جلیلیِ فوق محافظه‌کار بسیار متفاوت است.»
دیدگاه واعظ درخصوص برنامه هسته‌ای ایران در دولت جدید
علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران: بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دیگر یک گزینه واقعی نیست، زیرا واقعیت‌های میدانی اساساً تغییر کرده‌اند. برنامه هسته‌ای ایران اکنون بیش از حد پیشرفته است، ثابت شده است که تحریم‌ها بیش از حد چسبنده هستند، اعتماد در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و قدرت‌های جهانی دیگر با هم هماهنگ نیستند. با یک تیم دیپلماتیک مجرب زیر نظر پزشکیان، می‌توان با یک سری توافقات مقطعی به جلوگیری از یک بحران کمک کند»، حتی اگر «راه حل پایدار همچنان دور از دسترس باشد.
بایدن: کنار نخواهم کشید
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های کنگره ایالات متحده گفت «قاطعانه به ماندن در رقابت‌های انتخاباتی» متعهد است و به هم‌حزبی‌های خود در کنگره که زمزمه کناره‌گیری او را مطرح کرده بودند، پاسخی محکم داد.
آخرین اخبار فلسطین
- «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که توافق کنونی درباره تبادل اسرا که بر سر آن مذاکره می‌شود، مایه «شکست و اهانت به رژیم صهیونیستی است و باعث پیروزی یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در غزه خواهد شد».
- اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: اقدام‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه پیامد‌های ویران کننده‌ای خواهد داشت و می‌تواند مذاکرات را به نقطه صفر بازگرداند.
- کانال ۱۳ عبری به نقل از منابع صهیونیست گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» بند جدیدی را به شروط صهیونیست‌ها در مذاکرات اضافه کرده است. این کانال در گزارش خود آورده است، شرط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه اشغالگر این است که آوارگان برای بازگشت به شمال غزه مورد تفتیش قرار بگیرند.
- تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از منابع وابسته به خود گزارش داد که «درباره توافق تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی آماده است در خصوص تسلط بر محور فیلادلفیا، امتیاز دهد». این منابع همچنین خبر دادند که رژیم صهیونیستی قصد دارد کنترل گذرگاه «رفح» و فیلادلفیا را به مصر واگذار کند.
- رونین مارلی، رئیس شورای شهرک «نهاریا»: راکت‌باران و شلیک مستمر پهپاد‌ها در شمال بزرگترین فاجعه‌ای است که رژیم صهیونیستی از زمان شکل‌گیری به خود دیده است. این روند دیوانه‌وار ادامه دارد و من معتقدم رژیم‌صهیونیستی در مسیر از دست دادن الجلیل قرار دارد.
- اورشلیم پست: کشتی‌های تجاری بزرگ هیچ گونه دفاعی در برابر شهپاد‌هایی که از یمن می‌آیند ندارند و بعید است که یک کشتی تجاری بزرگ بتواند از دست آنها فرار کند. تشخیص و شناسایی شهپاد‌ها برای نیرو‌های دریایی ارتش آمریکا و متحدانش در آب‌های بزرگی مانند سواحل یمن یا دریای سرخ دشوار است.
- کانال عبری کان: علیرغم ترور‌های انجام شده توسط ارتش اسرائیل در لبنان، سیستم آتش حزب الله همچنان به طور موثر کار می‌کند.
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد برآورد‌های ارتش حاکی از آن است که اگر جنگ متوقف شود، حماس همچنان قادر به انجام حملات در نزدیکی نوار مرزی و حتی عبور از موانع مرزی خواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها