۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۰
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1107)

رسانه های داخلی

۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اگر به سیاست کلی آمریکا در مقابل ایران نگاه کنید، ما به وضوح، متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بوده ایم.
گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه پزشکیان
- تابناک نوشت: آخرین شنیده‌ها از ترکیب و چینش کابینه دکتر پزشکیان حاکی از این است که یک شورای ویژه ۹ نفره از کارشناسان معتمد رئیس جمهور منتخب در ساختمان قرمز ریاست جمهوری تشکیل شده است که کار ویژه اش انتخاب کابینه و معرفی آنان به رئیس جمهور منتخب است. بر این اساس، شورای کارشناسان تعیین کابینه، با حضور آقایان جواد ظریف (سیاست داخلی و خارجی)، سردار حسین علایی (رئیس کمیته امنیتی -دفاعی)، علی ربیعی (اجتماعی)، صالحی امیری (فرهنگی)، طیب نیا (اقتصادی)، عبدالعلی زاده (زیربنایی)، محمد صدوقی (پسر ایت الله صدوقی یزد به پیشنهاد سید محمد خاتمی) , قائم پناه (معاون پزشکیان در وزارت بهداشت) تشکیل شده است. دو شرط جالب پزشکیان برای نامزد‌های وزارتخانه‌ها و پست‌های ارشد دولتی این است که اولاً این افراد بدون سابقه وزارت باشند و معدل سنی آنان هم زیر ۵۵ سال باشد. شنیده‌ها حاکی است تنها موردی که تا حدود زیادی قطعی شده است عباس عراقچی برای وزارت امور خارجه و طیب نیا وزیر اقتصاد و رئیس شورای هماهنگی اقتصادی است و زمزمه‌هایی از انتصاب آقایان محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری برای معاونت اولی رئیس جمهور نیز به گوش می‌رسد.»
- نامه‌نیوز نوشت: «طبق شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای تاکنون معاونت اولی طیب نیا و رییس دفتری حاجی میرزایی در دولت پزشکیان تقریبا قطعی شده است. همچنین گفته می‌شود که شانس عراقچی برای تصدی وزات خارجه و همتی برای به عهده گرفتن مسئولیت وزارت اقتصاد بیش از همه است. برخی کانال‌های تلگرامی درباره نقش ظریف در دولت پزشکیان نیز نوشته‌اند: «محمدجواد ظریف نیز در قامت پست جدیدی با عنوان معاون سیاسی رئیس‌جمهور مسئولیت هدایت تیم سیاست داخلی و خارجی دولت را برعهده خواهد گرفت؛ هرچند او در سخنرانی خود در میان گروهی از اعضای ستاد مسعود پزشکیان گفته است: «من که در دولت نخواهم رفت». همچمنین زمزمه‌ای مبنی بر سپردن مسئولیت معاونت اجرایی رئیس جمهور به علی تاجرنیا به گوش می‌رسد. او از چهره‌های نزدیک به مسعود پزشکیان است و ریاست ستاد استان تهران او را برعهده داشت.
- خراسان نوشت: گزینه‌های اصلی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی و البته حسین انتظامی است که از افراد نزدیک به علی لاریجانی بوده و سابقه معاونت و قائم مقامی وزارت ارشاد را هم دارد هرچند امروز مردم او را به عنوان کارشناس صریح در میزگرد‌های فرهنگی رقابت‌های انتخاباتی می‌شناسند.
روایت کیهان از دو الگوی مدیریتی پیش روی پزشکیان
کیهان نوشت: دو الگوی مدیریتی بیشتر، پیش روی رئیس‌جمهور و دولت جدید نیست و به ناچار باید در یکی از این دو مسیر قدم بر‌دارند: رویکردی که باور داشت دوران مدیریت، فرصتی محدود و مغتنم برای خدمت به مردم و آرامش بخشیدن به کشور است و نه بردن اختلافات سیاسی به میان مردم و مایوس و عصبانی کردن آنها، و رویکرد دیگری که بنیان مدیریت را بر پشت هم اندازی، مسئولیت ناپذیری، فرافکنی، بهانه‌تراشی، پمپاژ دعوا‌های سیاسی به جامعه، دو قطبی‌سازی و استهلاک ظرفیت‌ها گذاشته بود. دولتی می‌تواند خدمتگزار مردم باشد که پشت قباله احزاب و حلقه‌های غنیمت‌طلب نرفته باشد. دولت‌هایی که از سوی غنیمت‌طلبان محاصره شدند و خواص زیاده خواه توانستند با ادعای سرمایه‌گذاری در انتخابات و سهامداری پیشاپیش، رئیس‌جمهور را بدهکار کنند، نه‌تن‌ها موفق به خدمتگزاری نشدند، بلکه اختلاف شدید موتلفان سیاسی، دولت را به بن بست و ناکارآمدی کشاند.
توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کرسنت
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه: کرسنت پرونده قدیمی است. با پیگیری‌های که صورت گرفته تاکنون برای تعدادی از افراد این پرونده رای صادر شده و رای قطعی شده و حتی آرا اجرا شده است. نسبت به بعضی افراد دیگر پرونده مفتوح است و متهمین پرونده احضار شدند و تحقیقات لازم صورت گرفته است. در رابطه با تحقیقات صورت گرفته و اطلاعاتی که دادند مجددًا با مراجع اجرایی به ویژه وزارت نفت مکاتبات و استعلاماتی صورت گرفته که در خصوص آن بخش از پرونده که مفتوح است پس از وصول گزارشات تکمیلی مراجع اجرایی به ویژه وزارت نفت اقدامات مقتضی و نتایج تکمیلی عرض خواهد شد.
اظهارات واعظی درخصوص انتقادات از دولت روحانی
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس دولت دوازدهم: اصولگرایان تصمیم گرفتند کلاً ۳ سال دولت سیزدهم را نادیده بگیرند و به دولت روحانی حمله کنند و این گونه پیش بروند که انگار قرار نیست دولت چهاردهم را از دولت سیزدهم تحویل بگیرند و بناست آن را از دولت دوازدهم تحویل بگیرند. البته دیدید که نشد و مشاهده کردید بین خودشان چقدر اختلاف شد، مخصوصاً آن دو نفر که معلوم شد از اول آمده بودند تا یکی از آنها فحش به آقای روحانی بدهد و یکی هم آمار غلط درباره دولت دوازدهم بیان کند. پزشکیان مظلوم بود، آقای پزشکیان ۴ دقیقه صحبت می‌کرد طرف مقابل بیشتر صحبت می‌کرد، مردم ما مردم فهیم، عاقل و آگاهی هستند و دیدید که خودشان تشحیص دادند اگر هم همه نامزد‌ها بخواهند کسی رئیس‌جمهور شود نباید انقدر تابلو باشد.
اگر جهانگیری به جای پزشکیان تایید شده بود در انتخابات پیروز نمی‌شد
محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران در گفتگو با دنیای اقتصاد: قطعا اگر در این مقطع به‌جای پزشکیان، جهانگیری را داشتیم، از باب کمپین تبلیغاتی و فعالیت تشکیلاتی همین ظرفیت به پای او هم ریخته می‌شد، اما اینکه آیا خروجی و تاثیر تبلیغات انتخاباتی به نفع جهانگیری هم نتیجه‌ای مشابه پزشکیان داشت. من در این قضیه تردید دارم و پاسخم مثبت نیست. علت هم این است که جهانگیری در دولت روحانی، دولت خاتمی و دولت هاشمی‌رفسنجانی حضور داشت و طبیعتا رای منفی جهانگیری ممکن بود تاثیر منفی در پیروزی ایشان بگذارد؛ بنابراین باید به صراحت بگویم نتیجه و خروجی حضور فرد دیگری جز پزشکیان شاید دستاوردی را که امروز به دست آوردیم، نداشت و با هیچ یک از نامزد‌های احتمالی دیگر از جمله جهانگیری ممکن بود که این نتیجه را به دست نیاوریم.
دفاع روزنامه اصلاحات از عملکرد ۵۰ روزه مخبر
روزنامه هم‌میهن: گرچه ما نسبت به عملکرد دولت شهید رئیسی نقد داریم و آقای مخبر هم در مقام معاون اولی این دولت مستثنی از این نقد نیست؛ ولی وظیفه خود می‌دانیم که از عملکرد آقای مخبر در این ۵۰روز دوره سرپرستی ریاست‌جمهوری قدردانی کنیم. به‌ویژه اینکه انتخابات خوبی را برگزار کردند؛ به‌طوری‌که حتی سروصدای تندرو‌هایی که انتخابات را باختند، درآورده است و برای آقای مخبر شمشیر را از رو بسته‌اند که فلانی برای حفظ معاون اولی دنبال اجرای انتخابات به نسبت سالم برآمده و مانع از تخلفات این جماعت زیاده‌خواه می‌شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها