۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۳
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1110)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

افزایش درخواست دموکرات‌ها برای کناره گیری بایدن از انتخابات
پت رایان، نماینده نیویورک از بایدن خواست تا به عنوان نامزد حزب دموکرات و برای «صلاح کشور» کناره گیری کند. وی هشدار داد که ادامه نامزدی بایدن در رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند مسیر را برای ریاست جمهوری ترامپ هموار کند. عملکرد ضعیف رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، تردید دموکرات‌ها را درباره توانایی او برای پیروزی در این رقابت بیشتر کرد.
نگرانی آمریکا از روابط روسیه و هند
به گزارش رویترز، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از دیدار دوجانبه «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو، اعلام کرد که واشنگتن نگرانی‌های خود را در مورد روابط هند با روسیه به صورت کاملاً واضح با طرف هندی در میان گذاشته است.
امضای قرارداد میلیاردی مراکش با رژیم صهیونیستی
روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که تل آویو و مراکش توافق یک میلیارد دلاری برای صادرات ماهواره امضا کرده‌اند. بر اساس گزارش مذکور، شرکت صنایع فضایی صهیونیستی IAI برای فروش سامانه‌های دفاعی جدید به مراکش این قرارداد یک میلیارد دلاری را امضا کرده است. وبگاه خبری مراکشی «دسک» نیزگزارش دادند که بر اساس این قرارداد، شرکت هوافضای تل آویو ماهواره جاسوسی «اوفک ۱۳» را به مراکش می‌فروشد تا جایگزین دو ماهواره ایرباس و تالس کند.
آخرین تحولات فلسطین
- شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد رژیم صهیونیستی در بمباران مدارس خان یونس در نوار غزه از مهمات آمریکایی استفاده کرده است.
- شبکه ۱۲ تلویزیون عبری گزارش داد رئیس منطقه جنوبی سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» به دلیل شکست هفتم اکتبر استعفا داده است.
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه خیابان اصلی «ایالون» در تل‌آویو را مسدود نموده‌اند. این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست قصد دارند تظاهرات خود را از تل‌آویو به سوی قدس اشغالی انجام دهند. این شهرک‌نشینان صهیونیست خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند.

  • ارسال نظرات