۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۳
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1111)

رسانه های داخلی

۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اظهارات جدید آمریکا درخصوص برنامه هسته‌ای ایران
مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا: چرخ سانتریفیوژ‌ها در ایران در چرخش است. بایدن به وضوح گفته است که اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. آمریکا سعی دارد از مسیر دیپلماتیک جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد. در آینده نزدیک، مسیری برای رسیدن به مذاکره درباره توافق هسته‌ای نمی‌بینم.
تحریم جدید آمریکا علیه ایران
سایت وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم‌های این کشور علیه یک شرکت پژوهشی ایرانی در چارچوب تحریم‌های خصمانه علیه ایران خبر داد. / تسنیم
ادعای رویترز درخصوص آزادی نفتکش
رویترز اعلام کرد نفتکش متعلق به شرکت شورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران توقیف شده بود، دیروز رهسپار آب‌های بین‌المللی شده است. نفتکش ادونتیج سوئیت با پرچم جزایر مارشال در آوریل ۲۰۲۳ توسط ایران در خلیج عمان به دلیل برخورد با یک قایق ایرانی توقیف شد.
اقدام ویژه پزشکیان برای تشکیل کابینه از زبان هاشمی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چیدمان کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان برای چینش کابینه دولت خود دست به اقدام متفاوتی زده و پنج کار گروه تشکیل داده است. رئیس جمهور منتخب از کارگروه‌ها خواسته تا برای هر وزارتخانه سه گزینه مناسب مشخص کنند تا او بتواند از میان آنها بهترین فرد را برای تصدی وزارتخانه‌ها انتخاب کند. به نظر می‌رسد که اقای پزشکیان روش مناسبی را برای چینش کابینه خود در نظر گرفته است و احتیاجی به توصیه کسی ندارد و با روشی که در پیش گرفته نتیجه خوبی خواهد گرفت.
دعوت برای انتخاب کابینه دولت چهاردهم
دفتر رئیس‌جمهور منتخب در نامه‌ای از نهاد‌های مدنی، انجمن‌های علمی، احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی با گرایش‌های متفاوت درخواست کرد که پیشنهادات خود را برای انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم ارائه کنند.
روایت ظریف از زمان معرفی کابینه دولت چهاردهم
ظریف، رئیس شورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم: تاکنون هیچ نامزدی برای هیچ پستی حتی بررسی هم نشده است. هفته آینده اعضای کمیته‌ها با اقای پزشکیان دیدار می‌کنند تا اولویت‌های دولت را از زبان ایشان بشنوند و روند بررسی نامزد‌ها شروع شود.
انتقاد به سبک رسایی
حمید رسایی، نماینده مجلس و عضو ارشد ستاد جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، نوشت: «جریان رسانه‌های تیم آقای پزشکیان، تلاش می‌کند دولت جدید را با حضور وی در هیئات مذهبی، دستمال اشک و ادبیات تودگانی تعریف کند، اما حواسمان هست؛ که وقتی محمدجواد ظریف، به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب می‌شود، جهت گیری اصلی را باید از اینجا دنبال کرد.» /انتخاب
اظهارات جدید احمدی نژاد
محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ترکیه گفت: غربی‌ها بد نیستند، آنها نیز رفاه مردمشان را می‌خواهند. این برخی سیاست‌مداران هستند که دنبال جنگ هستند و مردم باید آنها را از صحنه حذف کنند. آرزو دارم سلاحی بسازم که بجای کشتن، دوستی آرزو دارم یک سلاح هم خودم بسازم. سلاحی که به جای آنکه بکشد، دوستی و محبت ایجاد کند. فکر می‌کنم به آن روز خواهیم رسید که تک تک انسان‌ها چنین سلاحی را بسازند و از آن استفاده کنند.
ماجرای انفجار در کاشان چه بود؟
یک منبع آگاه به صابرین نیوز اعلام کرد: فعالیت پدافند هوایی در مسیر اتوبان قم کاشان مربوط به رزمایش بود و ادعای رسانه‌های صهیونیستی کذب است. سامانه‌های پدافندی همواره تمرین و رزمایشات معمول خود را دارند و این موضوع چیز جدیدی نیست.
پی نوشت: برخی رسانه با انتشار ویدیویی مدعی شدند که در حوالی ساعت ۲۱ چهارشنبه در مناطقی در اطراف شهر کاشان و در مسیر اتوبان کاشان قم، شلیک متعدد پدافند هوایی و متعاقب آن حداقل یک انفجار ثبت گردیده است. در همین رابطه، رسانه‌های اسرائیلی نیز با استناد به ویدیوی منتشر شده اعلام کردند که انفجار شدیدی در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران به وقوع پیوست.
افزایش تولید نفت
طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی به ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار بشکه در روز رسید و ایران جایگاه سوم خود در اوپک را حفظ کرد. قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن بشکه‌ای ۸۳.۶۵ دلار بود. متوسط قیمت نفت ایران در ۶ ماه نخست امسال ۴.۷۶ دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.
کاهش نرخ خاموشی در دولت سیزدهم
مدیرعامل توانیر: نرخ خاموشی در ۳ سال گذشته کاهش یافته و به ازای هر مشترک از ١.٢٣١ دقیقه در روز در سال ۱۴۰۰ به ۱.۰۶ دقیقه در روز در پایان سال گذشته رسیده که ما امیدواریم این روند در سال جاری بهبود یابد.

  • ارسال نظرات