۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۴
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1112)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید مقام صهیونیستی علیه ایران
به گزارش خبرگزاری «کان»، ژنرال امیر برام معاون رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اسرائیل با هشدار نسبت به توسعه فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی عنوان کرد که «اسرائیل ممکن است با رویارویی‌های دائمی و مستقیم با جمهوری اسلامی مواجه شود.» ژنرال برام چند روز پیش از این در کمیته امور خارجه و دفاع پارلمان اسرائیل «کنست» گفته بود، «وضعیت هسته‌ای در ایران مانند اتومبیلی است که تمام قطعات آن آماده است و اکنون فقط باید مونتاژ شوند… ما باید بتوانیم همزمان در دو جبهه بجنگیم و درک کنیم که این جنگ‌ها طولانی خواهد بود. ممکن است با درگیری‌های دائمی و مستقیم با جمهوری اسلامی مواجه شویم.»
ادامه گاف‌های سریالی بایدن
وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۵۰ فرد و نهاد را با ادعای اینکه شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می‌دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیرو‌های مسلح ایران تحریم کرد.
پکن: فشار و تحریم ایران هیچ نتیجه‌ای دربرندارد
سفیر چین در سازمان ملل: پکن به عنوان هماهنگ‌کننده، «ترغیب به ازسرگیری مذاکرات را میانجیگری کرده است و همچنان قصد دارد نقش کلیدی هماهنگ‌کننده را ادامه دهد. فشار به ایران هیچ کمکی به موضوع نمی‌کند و ارتباط و گفتگو، رویکرد صحیح است. حفظ این توافق به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای در راستای منافع مشترک کشور‌های منطقه کمک می‌کند. ایالات متحده به صورت یکجانبه از این توافق جامع خارج شد و فشار حداکثری به ایران تحمیل کرد و موجب طولانی‌شدت بحران هسته‌ای شد.
رد ادعای دخالت چین در جنگ اوکراین
لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام‌زنی ناتو مبنی بر دخالت پکن در جنگ اوکراین از طریق کمک به روسیه را محکوم کرد.
محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به سوریه توسط روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو حملات اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کند؛ این حملات احتمال تشدید درگیری مسلحانه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- نخست وزیر انگلیس: انگلیس در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین مستقل از ایالات متحده یا رژیم صهیونیستی تصمیم خواهد گرفت. راه حل، یک کشور فلسطینی قابل دوام در کنار اسرائیل دارای امنیت است.
- دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات وزیر جنگ این رژیم و گزارش رویترز درباره احتمال عقب‌نشینی نظامیان از کریدور فیلادلفیا را رد کرده و آن را «اخبار جعلی» توصیف کرد.
- رسانه‌های اسرائیلی: شکاف‌هایی در مذاکرات وجود دارد، اما قابل حل است؛ تنها مانع نتانیاهو است که به دلایل سیاسی مانع از توافق می‌شود.
- دفتر نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی: نخست وزیر بر ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا اصرار دارد و این را به هیئت مذاکره کننده و شورای وزیران اعلام کرد.
- تامیر پاردو، رئیس سابق موساد: ناکامی و شکست‌های ما از ۷ اکتبر ادامه داشته و دارد.
- لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: نتانیاهو دارد اسرائیل را به سمت نابودی می‌کشاند.

  • ارسال نظرات