۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۶
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1114)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آمادگی برزیل برای تقویت همکاری‌ها با ایران در دوره جدید
در دیدار سخنگوی وزات خارجه با همتای برزیلی خود، طرفین ضمن مرور ظرفیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی، بر استفاده از فرصت‌های توسعه روابط در قالب دوجانبه و بریکس تأکید کردند.
نگرانی در اردوگاه دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
نشریه پالتیکو نوشت: نگرانی دموکرات‌ها موجب شده تا «مایک لوین» نماینده دموکرات کالیفرنیا مستقیما در تماسی از جو بایدن بخواهد تا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این نماینده دموکرات گفته است که به رقابت‌ها ادامه می‌دهد. لوین نوزدهمین عضو کنگره است که با گذشت ۲ هفته از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره با دونالد ترامپ از او خواست کناره‌گیری کند. دموکرات‌ها متوجه هستند که شانس بایدن برای پیروزی با روندی کاهشی مواجه است و احتمال پیروزی او در ایالت‌های جنوبی از جمله آریزونا و نوادا کاهش می‌یابد. هم‌چنین وضعیت او در ایالت‌های شرقی و شمال شرقی آمریکا در خطر است و در حال حاضر وضعیت ایالت‌های دموکرات نامشخص می‌باشد.
ادامه حمایت‌های غرب از اوکراین
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که حامیان اوکراین در غرب به صدور مجوز به کی‌یف برای استفاده از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن مواضعی در عمق خاک روسیه نزدیک می‌شوند.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس: ادعا‌های اشغالگران در خصوص ترور «محمد الضیف» توجیهی دروغین است، شهدای جنایت در مواصی خان یونس همگی غیر نظامی هستند.
در ادامه اقدامات رئیس‌جمهور آرژانتین در حمایت از رژیم صهیونیستی، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور با انتشار بیانیه‌ای به‌صورت رسمی حماس را یک «سازمان بین‌المللی تروریستی» اعلام کرد.
وزیر خارجۀ ژاپن درباره احتمال به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل سخن گفت
‌️بندر جنوبی ایلات رژیم صهیونیستی به دلیل کاهش ۸۵ درصدی فعالیت‌ها در اثر حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، اعلام ورشکستگی کرد و به دنبال کمک از دولت اسراییل است.
وبسایت اقتصادی گلابز: ما پس از ۷۲ ساعت از بروز جنگ [با حزب الله]دیگر توانایی تأمین برق را نخواهیم داشت.
محمود طا‌ها سخنگوی حماس در لبنان: مذاکرات در دوحه به طول می‌انجامد، زیرا نتانیاهو نمی‌خواهد موضوع استرداد اسرای فلسطینی، به‌ویژه آنهایی را که دهه‌ها در زندان نگه داشته است، حل کند. نتانیاهو فکر می‌کند که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان به کاخ سفید باز گردد او از مخمصه‌ای که ۹ ماه پیش در آن قرار گرفته بود نجات می‌یابد.
طبق نتایج یک نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی منتشر کرده تقریباً سه‌چهارم صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو به‌دلیل ناکامی در مدیریت جنگ غزه هستند. طبق این گزارش، در میان ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگانی که بر استعفای نتانیاهو تأکید داشتند، ۴۴ درصد بر این باور بودند که او باید هرچه‌سریع‌تر از سِمت نخست‌وزیری کناره‌گیری کند و این در حالی است که ۲۸ درصد اعلام کردند که نتانیاهو به‌محض توقف جنگ غزه باید کنار برود.
روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه نسبت به تعمیق اختلافات بین نتانیاهو و روسای موساد و شاباک بر سر توافق مبادله اسرا نگران هستند.

  • ارسال نظرات