۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۴۲
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1120)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تأکید کمپین انتخاباتی بایدن به ماندن او در انتخابات
به گزارش روزنامه آمریکایی «هیل»، کمپین انتخاباتی بایدن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تا چند هفته دیگر جو بایدن نامزد رسمی این انتخابات خواهد بود. وقت آن است که ما از مبارزه با یکدیگر دست بکشیم. تنها کسی که در جنگ ما پیروز می‌شود، دونالد ترامپ است.»
اوباما: بایدن باید درباره نامزدی اش تجدیدنظر کند
روزنامه واشنگن پست: باراک اوباما در روز‌های اخیر به متحدان خود گفته است که شانس بایدن برای پیروزی به شدت کاهش یافته است و باید به شکل جدی در مورد نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجدید نظر کند. در روز‌های اخیر بسیاری از چهره‌های شاخص دموکرات‌های ایالات متحده، نظیر نانسی پلوسی و آداف شیف نیز، از بایدن خواسته بودند تا از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.
وعده ترامپ به زلنسکی
دونالدترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خودش «تروث سوشال» از تماس تلفنی زلنسکی با او تشکر کرد و نوشت: به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا صلح را در دنیا برقرار می‌کنم و به جنگی که به بهای جان‌های بسیاری تمام شده و خانواده‌های بیگناه بیشماری را از بین برده است، پایان خواهم داد.
اعتراف زلنسکی به ناتوانی در پس‌گرفتن مناطق تحت کنترل روسیه
رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «این بدان معنا نیست که تمام مناطق را باید با زور بازپس بگیریم. من فکر می‌کنم که قدرت دیپلماسی می‌تواند کمک کند».
ادعای عجیب روزنامه آمریکایی
به گزارش وال استریت ژورنال، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به دولت هشدار داده اند که روسیه می‌تواند در پاسخ به اجازه بایدن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های آمریکایی، سلاح‌های پیشرفته‌ای را در اختیار حوثی‌های یمن قرار دهد. کاخ سفید در حال انجام تلاش‌های دیپلماتیک از طریق یک کشور ثالث است تا پوتین را از انجام این کار باز دارد.
آخرین تحولات منطقه و فلسطین
- نتانیاهو در واکنش به نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری: قوم یهود در سرزمین خود اشغالگر نیستند؛ هیچ تصمیم نادرستی در لاهه این حقیقت تاریخی را تحریف نمی‌کند. دیوان بین المللی دادگستری لاهه نمی‌تواند" قانونی بودن " شهرک سازی‌های اسرائیلی در کرانه باختری را به چالش بکشد.
- جنبش مقاومت اسلامی حماس از رای حقوقی دیوان دادگستری بین المللی که در آن بر عدم مشروعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرده و بر ضرورت پایان آن در اسرع وقت و توقف شهرک‌سازی صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرده و به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین اشاره کرده، استقبال کرد.
- دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد برآورد‌های ارتش حاکی از آن است که پهپادی که تل‌آویو را هدف قرار داد، از یمن شلیک شده است. این پهپاد از نوع پهباد‌های ایرانی صامد بوده و از طریق دریا به تل‌آویو رسیده است. ایران از گروه‌های نیابتی خود در منطقه، از غزه گرفته، یهودیه و سامره، لبنان و تا یمن، حمایت می‌کند، آن‌ها را تامین مالی و تسلیح می‌کند.
- لاپید: وقتی ما بازدارندگی خود در جنوب و شمال را از دست بدهیم امنیت خود در قلب تل آویو راهم از دست خواهیم داد.
- لیبرمن: وقتی ما از برخورد موشک‌ها و راکت‌ها به ایلات و کریات شمونه جلوگیری نمی‌کنیم نباید از هدف قرار گرفتن تل آویو تعجب کنیم.
- بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: امنیت را در اسرائیل از دست داده‌ایم و شرایط از خطوط قرمز عبور کرده است.
- وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اخیراً هشدار داده که عملیات‌های نظامی در ایجاد بازدارندگی در برابر حملات انصار الله یمن شکست خورده است
- اسرائیل هیوم به نقل از برخی منابع: نتانیاهو می‌خواهد گالانت (وزیر جنگ رژیم) را برکنار کند، اما از ترس تظاهرات بیشتر جرأت نمی‌کند.
- دیوان دادگستری بین‌المللی: حضور "اسرائیل" در اراضی اشغالی غیرقانونی است و باید در اسرع وقت پایان یابد.
- وبسایت صهیونیستی «واللا» با اشاره به اینکه حمله امروز یمن به تل‌آویو، یک شکست تمام‌عیار برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، نسبت به جنگ بزرگی هشدار داد که از سراسر خاورمیانه علیه این رژیم آغاز خواهد شد.
- دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سرمی‌گیرد.
- دولت آلمان در واکنش به مخالفت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با راه حل دو دولتی اعلام کرد که تضمین امنیت رژیم صهیونیستی در بلندمدت بدون راه حل دو دولت ممکن نیست.

  • ارسال نظرات