۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۴۶
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1121)

رسانه های داخلی

۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار از کابینه دولت چهاردهم
به گزارش افکار نیوز، براساس اعلام یک مقام مطلع آخرین گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد، حسین انتظامی به عنوان وزیر ارشاد، پورمحمدی یا مجید انصاری به عنوان وزیر کشور و واعظ مهدوی به عنوان وزارت بهداشت حکایت می‌کند.
نامزد‌های ریاست دیوان محاسبات چه کسانی هستند؟
شنیده‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که احمدرضا دستغیب رئیس فعلی دیوان محاسبات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری، عباسی استاندار گیلان، محمد خدابخشی نماینده سابق الیگودرز و همچنین علی ادیانی نماینده دوره هشتم و دهم مجلس و معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی دولت سیزدهم تاکنون برای ریاست بر دیوان محاسبات کاندیدا شده‌اند. همچنین علی کامیار دادستان فعلی دیوان محاسبات، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس دهم هم برای ریاست و هم برای دادستانی، شجاعی دادستان اسبق دیوان محاسبات و همچنین معاون فنی دیوان نیز تاکنون کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات هستند. لازم به ذکر است که با آغاز به کار هر دوره مجلس شورای اسلامی رئیس و دادستان و مستشاران دیوان محاسبات کل کشور از سوی مجلس تعیین می‌شوند.
انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه
فارس نوشت: «بر اساس ویدیویی که از گوشه‌ای در نماز جمعه تهران منتشر شده، تعداد اندکی از افراد حاضر در این مراسم، شعار‌های دور از ادب علیه محمد جواد ظریف سر می‌دهند. با همه انتقادات به ظریف، دادن شعار علیه او در نماز جمعه آن‌هم با ادبیات دور از ادب حتما غلط است. گرچه جمعیت شعار دهنده در برابر خیل عظیمی که در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کرده بودند، بسیار اقلیت محسوب می‌شوند، ولی قداست مکان و ماموریت دینی نماز جمعه بگونه‌ای است که این لکه سیاه هم در آن قابل چشم پوشی نیست. رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این چندین بار از حوادث مشابه که درباره برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود و افرادی علیه آنها شعار‌های تند در برخی تجمعات سر داده بودند، ابراز گلایه و نارضایتی کرده اند.
دعوت مطهری از دولت چهاردهم برای مذاکره با آمریکا
علی مطهری، نماینده ادوار مجلس درشبکه اجتماعی ایکس نوشت: فاصله زمانی بیش از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت خوبی است برای پیشبرد مسئله هسته‌ای و بلکه توافق هسته‌ای و ‎رفع تحریم‌ها، زیرا هم دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات تمایل به این موضوع دارند و هم دولت جدید ایران مصمم به رفع تحریم‌هاست. / جماران
انتقاد از فرایند انتخاب کابینه پزشکیان
- کیهان نوشت: «اخیراً بار‌ها درباره حضور افراد نااهل در اطراف آقای پزشکیان هشدار‌های متعددی داده‌ایم. در همین شرایط، احاطه رئیس‌جمهور منتخب توسط فتنه‌گران و افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی ادامه دارد. برخی اعضای این حلقه محاصره، فاسد و از اوباش سیاسی شامل پادو‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل در فتنه ۸۸، حامیان تحریم انتخابات، مسببان و عاملان ناراضی‌تراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهمان فساد اقتصادی، متهم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان، شریک نزدیک شهرام جزایری (مفسد اقتصادی دوره موسوم به اصلاحات)، متهمان پرونده فساد کرسنت، متهمان اجرای سند ضد‌فرهنگی و ضد اسلامی ۲۰۳۰ و... هستند.
- فرهیختگان نوشت: در‌حالی‌که در روز‌های پس از انتخابات رئیس‌جمهور فقط یا دیدار‌های رسمی و تشریفاتی با شخصیت‌های سیاسی داشته یا در هیات‌ها حضور پیدا کرده است، تمرکز نیرو‌های سیاسی دیگر بر چینش دولت و انتخاب همکار برای او می‌تواند این فرضیه خطرناک را ایجاد کند که نقش شخص رئیس‌جمهور منتخب در دولت آینده چیست؟
تمجید به سبک روزنامه اصلاحات
شرق نوشت: «پزشکیان مهم‌ترین هدف دولت خود را نه برجام، نه کارآمدی و نه حتی رفاه عمومی قرار داده است. او آمده تا مرهمی بر شکاف‌های اجتماعی باشد؛ مرهمی بر دوری ما از همدیگر. تلاش او بر این است که دوگانه‌های ساخته‌شده را از بین ببرد دوگانه‌هایی که بسیاری از شکاف‌های موجود را هویت سیاسی یا اجتماعی می‌بخشد. تا همین‌جا هم می‌توان کارنامه او را موفق ارزیابی کرد. او در اولین قدم توانست از سبد رأی اصولگرایان در دور اول انتخابات ۱۰ میلیون رأی جذب کند و در فردای انتخابات به‌جای نمایش قدرت، جلوه‌ای از همدلی را به اجرا گذاشت و دوشادوش مخالفانش ایستاد، اشک ریخت، نوحه خواند و همه را به همدلی دعوت کرد. این مسیر اگر با بازخورد مثبت از سوی حاکمیت و بدنه رأی مخالفان روبه‌رو شود، می‌توان امید داشت که آینده بهتر از امروز خواهد بود.»
درخواست خانواده شهید سلیمانی از پزشکیان
در دیدار پزشکیان با خانواده شهید سلیمانی، خانواده شهید سلیمانی با اشاره به خدمات حاج‌قاسم سلیمانی بیان کردند: شهید سلیمانی تمام عمر خود را برای خدمت به مردم کشورش گذاشت و یک جمله معروف داشتند؛ «جان من و امثال من هزاران بار فدای ملت ایران.» شهید سلیمانی هم‌زمان شخصیتی ملی و امت گرا برای جهان اسلام بود و نگاهی فراجناحی داشت و مردم را در دسته‌بندی یا یک طیف خاصی قرار نمی‌دادند. خانواده سیدالشهدای جبهه مقاومت با اشاره به امید ایجاد شده، خواستار بهبود وضعیت معیشت مردم در دوره جدید شده و نقش فضای مجازی در توسعه کسب‌وکار مردم به‌خصوص جوانان را تعیین‌کننده دانستند و خواستار تسهیل استفاده آحاد جامعه از فضای مجازی شدند.

  • ارسال نظرات