۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۰
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1125)

رسانه های داخلی

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فرمان پایان دوقطبی‌سازی
دنیای اقتصاد نوشت: «درشرایطی که هنوز دولت چهاردهم فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز نکرده است، صدا‌هایی منتقدانه ازگوشه وکنارشنیده می‌شود. صدا‌هایی که گاه در قالب یادداشت در برخی رسانه‌ها و کانال‌های مخالف انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری نگاشته می‌شود و گاه به شکل شعار‌هایی تند علیه همراهان او در این‌سو و آن‌سو سرداده می‌شود. روندی که از همین حالا موجب نگرانی‌هایی برای اداره کشور در روز‌های آینده شده است. در چنین حال و هوایی از فضای پساانتخابات می‌توان از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس به‌عنوان فرمان پایان رقابت‌های انتخاباتی، دوقطبی‌گرایی، تنش‌زایی و نفی افراطی‌گرایی در فضای پس از انتخابات یادکرد.»
ایده درست پزشکیان درباره صنایع دریامحور
فرهیختگان نوشت: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب اخیراً در توییتر خود نوشت که باید تولید را از تهران بیرون ببریم، به دریا نزدیک کنیم، جایی که تامین آب و برق آن در آینده مشکل نباشد، محلی که ترانزیت مواد اولیه و صادرات محصولات با حداقل هزینه و زمان انجام شود. همین یک خط مى‌تواند ایده مرکزى دولت چهاردهم باشد و از سیاست‌خارجى تا سیاست صنعتى آن را جهت دهد. براساس پژوهشی که توسط مرکز نوآوری کوثر منتشر شده، در نگاه اول مکران تنها نقطه دسترسی ایران به آب‌های آزاد است. این موضوع مزایای راهبردی امنیتی و اقتصادی ویژه‌ای برای کشور به همراه دارد. دو ظرفیت ویژه دیگر در مکران، ایجاد دو پیشران اصلی توسعه صنعتی، یعنی هاب انرژی و زنجیره‌های شیمیایی و درکنار آن، توسعه صنعت فولاد است که به‌خاطر آب‌بر بودن آنها از یک‌سو و نزدیکی به بازار اقیانوس هند، جایابی هاب سوم پتروشیمی کشور در دولت هشتم در مکران صورت گرفت. ظرفیت دیگر این منطقه، مربوط به حوزه شیلات است.
عذر خواهی همراه با کنایه ظریف
رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم در نشست واکاوی گفتمان دولت چهاردهم گفت: مردم با حضور و عدم حضورشان در انتخابات دور اول یک پیامی به ما دادند؛ آن پیام این بود که از ما راضی نیستند. ما باید در برابر این پیام مردم با آنان آشتی کنیم، پوزش بخواهیم و همدل باشیم. من با تمام وجود از مردم ایران برای اینکه سختی‌ها را تحمل می‌کنند، پوزش می‌خواهم.
پیام توئیتری ظریف درباره برجام
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در پیامی در شبکه ایکس نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود. همانطور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل ملل متحد توضیح دادم ایالات متحده و سه کشور اروپایی/اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند. به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند.
نقش مهم مجلس در همراهی با پزشکیان
خراسان نوشت: ارتباط شخصی آقایان پزشکیان و قالیباف نیز باتوجه به چهار سال همکاری در مجلس یازدهم و آشنایی نزدیک هردو، بسیار مطلوب است که ظرفیت لازم برای تعامل سازنده، مشورت دهی و نظارت همدلانه را بیشتر می‌سازد. همه می‌دانند که تصمیم‌سازی برای آقای پزشکیان مهم‌ترین مسئله چهار سال پیش‌رو خواهد بود؛ لذا نقش قالیباف در ارائه ایده به رئیس جمهور، نظارت بر ایده‌های ارائه شده به او (در چارچوب نقش قانونی) و مراحل پیش از تصمیم نهایی به ویژه در شورا‌های عالی، بسیار اساسی و مهم خواهد بود.
صدور کیفرخواست رائفی‌پور
به گزارش میزان در پی انتشار مطالبی از سوی علی اکبر رائفی‌پور در فضای مجازی و گزارش ضابطین، پرونده‌ای با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و همچنین در قسمتی دیگر عملکرد موسسه مصاف تشکیل شد. پس از رسیدگی قضایی د‌ر مورد نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد. همچنین درباره مسائل مطروحه پیرامون موسسه مصاف نیز تحقیقات قضایی در این زمینه ادامه دارد.
واکنش زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدید جمعی از نمایندگان شورای شهر تهران به استعفای دسته جمعی گفت: من در این خصوص صحبت نمی‌کنم. موضع هر کسی را خودش تشخیص می‌دهد؛ اما این کار بسیار نامناسبی است. شهردار تهران در مورد تعامل میان شهرداری و شورای شهر تهران نیز گفت: ما با شورا تعامل داشته‌ایم و خواهیم داشت.
انتقاد روزنامه اصولگرا از دودستگی در شورای شهر تهران
فرهیختگان نوشت: اعضای منتقد شهردار تهران باید بپذیرند اکنون نماینده مردم هستند و مطرح کردن عنوان استعفای دسته‌جمعی، القای این مساله است که نتوانسته‌اند از حقوق مردم در صحن شورای شهر دفاع کنند. تا اینجای کار مساله اصلی منتقدان زاکانی، عملکرد او با توجه به عدم تخصص وی در حوزه مدیریت شهری است. اگر شورای شهر تهران امروز به دو دسته مخالف و موافق زاکانی تبدیل شده و به جای پیگیری مطالبات مردم، دعوا بر سر ماندن یا رفتن زاکانی است، متأسفانه باید اعتراف کرد برداشتی به جز نداشتن دغدغه مشکلات مردم نخواهد داشت؛ چراکه شورای شهر نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری است.

  • ارسال نظرات