۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۰
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1130)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فرانسه: نشانه‌ای از نقش ایران در تهدیدات ادعایی علیه ورزشکاران اسرائیلی نیست
دادستانی فرانسه: در تحقیقات درباره تهدید‌های ادعایی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی که پیشتر، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه این رژیم مدعی نقش داشتن ایران در آن شده بود، هیچ نشانه‌ای از مداخله ایران یا کشور‌های خارجی در ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به این ورزشکاران یا لو دادن اطلاعات شخصی آنها یافت نشده است.
موافقت کویت با انتقال ٢٢ زندانی ایرانی به کشور
سفیر ایران در کویت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت انتقال ٢٢ نفر از زندانیان کشورمان در زندان‌های کویت برای گذراندن باقی مانده دوران محکومیت در داخل کشور اخذ شده و پیگیری‌های اداری آن در دستور کار می‌باشد.
اظهارات جدید ترامپ
«دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» گفت: قصد شرکت در دومین مناظره در برابر «کامالا هریس» را دارم، اما شاید هم این برنامه را لغو کند، زیرا نمی‌خواهم به اخبار جعلی میدان بدهم. فکر می‌کنم او (هریس) نامزدی بدتر از بایدن است. هریس بسیار رادیکال‌تر می‌باشد. فکر می‌کنم او (هریس) کمی کوچک‌تر باشد، منظورم این است که او ۶۰ سال دارد، اما متوجه نشده‌ام که او ۶۰ سال سن دارد! او حرف‌های بزرگی می‌زند، اما حرف‌هایش بسیار بد است. او یک سزار مرزی است، اما وانمود می‌کند که نیست. او می‌خواهد بودجه را از پلیس بگیرد. او خواستار مرز‌های باز و پذیرای هر کسی در کشور است. الان می‌فهمم که آنها مصونیت را برای هر کسی که وارد کشور می‌شود، می‌خواهند. موقعیت بدی است. کشور ما هرگز در چنین موقعیتی نبوده است. ما در موقعیتی هستیم که در نهایت به جنگ جهانی سوم منجر می‌شود. ما ۲۰ میلیون نفر داریم که وارد کشور ما شده‌اند. دموکرات‌ها، کودتایی را علیه رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به راه انداختند. آنها به بایدن گفتند که تو رقابت‌ها را ترک می‌کنی، زیرا در نظرسنجی‌ها نمره پایینی (۱۷ درصد) داری. من اینطور فکر می‌کنم. موقعیت شبیه به این است که شما در رقابت‌هایی هستید، اما ناگهان شما را خارج می‌کنند و شخص دیگری را جایتان قرار می‌دهند. این یک کودتا است و او (بایدن) بد باخت.
شکست ترامپ در جذب آراء رنگین‌پوستان آمریکایی
نظرسنجی مؤسسه انگسرید درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ۱۷۴۳ شرکت‌کننده از پیشتازی کامالا هریس، نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا خبر می‌دهد. بر این اساس کامالا هریس با کسب ۴۴ درصد آرا در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با ۴۲ درصد، پیروز انتخابات خواهد بود.
بایدن: مصونیت قضائی رئیس‌جمهور باید حذف شود
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: هیچکسی فراتر از قانون در آمریکا نیست و رئیس جمهور باید تسلیم تصمیمات قضایی شود. من خواهان تغییرات در قانون اساسی هستم که مصونیت رئیس جمهور را حتی در زمانی که او بر سر کار است حذف کند. من خواستار یک خط‌مشی اخلاقی الزام‌آور برای قضات دیوان عالی هستم. من مشتاقانه منتظر همکاری با کنگره برای انجام تعدادی اصلاحات در دیوان عالی برای بازگرداندن اعتماد شهروندان به آن هستم. پیش از این، نشریه «پالتیکو» گزارش داده بود که این متمم در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را تا حدی از تحت تعقیب قرار گرفتن مصون می‌داند، تهیه شده است.
اپوزیسیون ونزوئلا شکست در انتخابات را نپذیرفت
کورینا ماچادو از سران اپوزیسیون ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن عدم پذیرش پیروزی مادورو در انتخابات این کشور: می‌خواهیم به همه ملت ونزوئلا و به تمام جهان بگوییم که ونزوئلا رئیس جمهور جدیدی دارد و این رئیس جمهور ادموندو گونزالس است! آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی، از مادورو خواستند تا نتایج واقعی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را اعلام کند: «مادورو باید درک کند که باور کردن نتایج دشوار است.
نزدیکی بیشتر هند و چین
"آسوشیتدپرس: هند و چین توافق کرده‌اند که فوراً برای خروج ده‌ها هزار نیروی مستقر در امتداد مرز مورد مناقشه همکاری کنند. "چین و هند تقریبا در تمام طول مرزشان، مناقشات مرزی دارند. این توافق پس از دیدار چند روز پیش وزرای خارجه چین و هند در لائوس که به چند توافق‌نامه تجاری نیز منجر شد، حاصل گردید.
آخرین تحولات منطقه و فلسطین
- در ادامه درگیری‌های لفظی رژیم صهیونیستی و ترکیه، اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم صهیونسیتی از اعضای ناتو خواست تا فورا ترکیه را از پیمان آتلانتیک شمالی حذف کنند، وی افزود: اردوغان، ترکیه را به یکی از محور‌های شرارت ایران تبدیل کرده است!
- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از انتقال کودکان بیمار و مجروح باریکه غزه برای عزیمت به امارات برای درمان جلوگیری کرد. جمعیت کودکان مدافع حقوق بشر از این اقدام نتانیاهو انتقاد کرد و آن را "بازی وحشیانه رژیم اسرائیل علیه زندگی کودکان غزه" دانست. ابتدا قرار بود ۲۵۰ کودک با هواپیما راهی امارات شوند که این تعداد ابتدا به ۱۵۰ نفر کاهش یافت تا اینکه نتانیاهو به طور کامل این سفر را لغو و آنان را از معالجه محروم کرد.
- تلویزیون رسمی سوریه گزارش داد که اهالی منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی از ورود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این شهر جلوگیری به عمل آورده و وی را جنایتکار جنگی توصیف کرده اند.
- «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که امروز با وزیر خارجه لبنان و دبیرکل اتحادیه عرب گفتگو داشته است. وی گفت که با این دو مقام درباره راه‌های کاهش تنش و جلوگیری از ایجاد جنگ منطقه‌ای مذاکره کرده است.
- نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه یمن به مرحله پنجم مقابله با رژیم صهیونیستی وارد شده است، تأکید کرد که عملیات نظامی یمن از دریای سرخ عبور کرده و به بندر ایلات و دریای مدیترانه رسیده است.
- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع حاضر در مذاکرات تاکید کرد که ما نسبت به دستیابی به توافق برای مبادله اسرا با مقاومت در غزه بدبین هستیم.
- مقتدی صدر، رهبر جریان ملی شیعی عراق خواستار تحریم کالا‌های آمریکا و رژیم اسرائیل، برای حمایت از آرمان فلسطین شد.
- صهیونیست‌های افراطی که از امروز به درخواست بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل حملات خود به پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌اند دقایقی قبل موفق شدند ساختمان دادگاه این پایگاه نظامی ارتش را به تسخیر خود درآورند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها