۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۵
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1136)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها
- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایران با وجود تهدیدش برای گرفتن انتقام ترور رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران، از خود خویشتنداری نشان داده و از عملی کردن تهدید خود دست بکشد.
- بولتون، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید: انتقام ایران در ازای ترور هنیه خسارت‌بار و پرقدرت خواهد بود؛ پس‌از سلسله‌وقایعی که در هفته‌های گذشته رخ داد، ازجمله حملات در داخل عراق، ترور فواد شکر و سپس ترور اسماعیل هنیه، می‌توان گفت در عمل یک درگیری میان اسرائیل و ایران وجود دارد. به‌نظر می‌رسد که ایران یک اقدام مؤثر و به‌شدت مهم انجام خواهد داد که شواهد این امر در نمازخواندن رهبر عالی ایران بر پیکر هنیه و سخن او که قول داد یک انتقام سخت خواهد گرفت، خود را نشان داد. معتقدم که این بار اتفاق مهمی رخ می‌دهد و با رخداد قبلی در آوریل که ایران بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به‌سمت اسرائیل شلیک کرد، تفاوت دارد.
- آرون دیوید میلر، مذاکره کننده ارشد سابق امریکا: ایران به دنبال حمله‌ای به اسرائیل است که فراتر از ۳۵۰ پرتاب موشک به اسرائیل در حمله [وعده صادق]باشد. آنها می‌خواهند ضربه‌ای استراتژیک وارد کنند که توانمندی‎شان را نشان دهد و باعث خسارت واقعی شود بدون اینکه واکنش گسترده‌ای از سوی اسرائیل را به دنبال داشته باشد. این کار پیچیده است.
- دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در سیاست‌های آمریکا مداخله نمی‌کند و آمریکایی‌ها هم نباید در سیاست اسرائیل مداخله کنند.
- العربی الجدید: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از تحرکات مصری‌ها طی ساعات گذشته با هدف کاهش تنش در منطقه در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران است. در همین راستا، «حسن حریدی»، دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر نیز گفت: همه امور تقریبا از کنترل خارج شده و مصر تلاش کرده و همچنان نیز به تلاش خود ادامه می‌دهد تا اوضاع منطقه بدتر نشود.
- نیویورک تایمز نوشت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی شامل ترور‌های اخیر رهبران و فرماندهان حماس و حزب‌الله از سوی این رژیم نشانگر «خودسر شدن» این رژیم بوده و به باور تحلیلگران خطر یک جنگ منطقه‌ای بزرگتر را در ضمن تدارک ایران، حماس و حزب‌الله برای تلافی‌جویی افزایش داده است.
- هیأت اسرائیلی به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «رونن بار»، رئیس شین بت، پس از ورود به قاهره امروز برای مذاکره در مورد معامله گروگان‌ها در میان اختلاف نظر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر، از قاهره بازگشتند.
- وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی: پاسخ ایران احتمالاً ظرف چند روز تا یک هفته آینده خواهد بود.
- شبکه آی‌۲۴ اسرائیل: ایرانی‌ها می‌گویند اسرائیل در تاکتیک‌ها خوب است، اما نه در استراتژی، و ایرانی‌ها اشتباه نمی‌گویند. اسرائیل متخصص ترور با فناوری پیشرفته است و ایران متخصص جنگ‌های نامتقارن، تخریب زیرساخت‌های کلیدی و استراتژیک و جنگ‌های فرسایشی است. حملات ایران باید هم تاکتیکی و هم راهبردی و هماهنگ با مقاومت باشد و به اندازه‌ای باشد که پیروزی تضمین شود.
- هاآرتص: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی و تمام‌عیار بسیار ضعیف است. در ۱۰ ماه گذشته ارتش صهیونیستی در خیابان‌های غزه سرگردان شده و در برابر حملات حزب‌الله لبنان نیز ناتوان ظاهر شده‌اند. نتانیاهو عامل اصلی عدم حصول توافق با حماس است و این می‌تواند یک نقطه عطف باشد. اسرائیل در هر دو جبهه غزه و لبنان دچار یک درگیری فرسایشی شده است. وقتی گردوخاکی که نتانیاهو با ترور‌های اخیر به پا کرده بخوابد، خواهیم دید که اسرائیل هنوز درگیر همان مشکلات سابق است. هدف اصلی «بنیامین نتانیاهو» از ترور مقامات حماس و حزب‌الله شعله‌ور کردن آتش مناقشات منظقه بوده تا جایگاه متزلزل خود را حفظ کند، اما هزینه این اقدامات را ساکنان اراضی اشغالی پرداخت خواهند کرد.
- معاریو: ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت دامنه کاهش کار کارخانه‌های شمال اسرائیل را به ۴۰ کیلومتر از مرز لبنان گسترش دهد.
- نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ایرانی: بیش از ۲۰ نفر در ارتباط با ترور اسماعیل هنیه در تهران بازداشت شدند.
- وال استریت ژورنال: این بار دشوار است که زمان حمله جمهوری اسلامی را بدانیم، دفعه قبل که زمان حمله را می‌دانستیم، زیرا جمهوری اسلامی می‌خواست ما بدانیم، اما این بار متفاوت است.
- گاردین:احتمالاً ضدحمله فوراً انجام نخواهد شد. مقامات ایرانی به صراحت اعلام کرده اند که در زمان خود پاسخ خواهند داد. همچنین به نظر می‌رسد که ایران از نماینده‌ای مانند حزب‌الله برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه استفاده خواهد کرد. مشخص نیست پاسخ ایران چه خواهد بود، اما در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد که قصد حمله موشکی در مقیاس بزرگی را مانند آنچه در اوایل سال جاری انجام داد، داشته باشد. پاتریک می‌گوید: من فکر می‌کنم آنها قصد دارند نوعی ترور را انجام دهند، اما انجام آن دشوار است، بنابراین باید ببینیم.
- معاریو: اسرائیل در حال تأمین سوخت و برق برای بیمارستان‌های بزرگ است. همچنین بعضی از پارکینگ‌ها برای استفاده به عنوان بیمارستان در حال تخلیه هستند.
- نشریه هیل: آمریکا وارد جنگ با ایران نخواهد شد، زیرا هریس در این شرایط در انتخابات از ترامپ شکست خواهد خورد.
- به گزارش الجزیره فیلم‌های ویدئویی‌ای از خیابان‌های تل‌آویو اسرائیل گرفته شده است که در آن مردم ادعا می‌کنند از واکنش حزب الله و ایران هراس دارند.
- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی: در اسرائیل از ترس پاسخ ایران، آماده‌باش کامل برقرار است. ارزیابی‌ها حاکی از این است که اهداف نظامی در مرکز اسرائیل هدف قرار خواهد گرفت. موضع‌گیری اسرائیل نیز این است که پاسخ دهد؛ بدون اینکه به جنگ فراگیر ختم شود.
- وال‌استریت به نقل از یک دیپلمات ایرانی: اسرائیل از تمامی خطوط قرمز رد شده است و پاسخ ما سریع و شدید خواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها