۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۱
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1143)

رسانه های داخلی

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جنب‌وجوش دیپلماتیک برای منصرف کردن ایران
- رئیس جمهور در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه تأیید کرد که ایران در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در مقابل تعدی به منافع و امنیت خود سکوت نمی‌کند. اگر آمریکا و کشور‌های غربی به دنبال جلوگیری از جنگ و ناامنی در منطقه هستند، باید فوراً فروش سلاح و حمایت از اسرائیل رو متوقف و این رژیم را وادار به آتش‌بس کنند. امانوئل مکرون در این تماس تقاضای خویشتنداری از طرف ایران را داشته است.
- وزیرخارجه انگلیس هم در تماس با سرپرست وزارت خارجه ایران، از ایران خواسته خویشتنداری کند و گفته که اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.
از رهبر معظم انقلاب اسلامی هزینه نکنید!
جوان نوشت: «آیا وزرای دولت مسعود پزشکیان قرار است ابتدا از سوی رهبری تأیید، و سپس برای رأی اعتماد به مجلس معرفی شوند؟ ادعای معاون امور مجلس ریاست جمهوری همین است که اعضای هیئت وزیران چهاردهم با «نظر» و «تأیید» رهبر معظم انقلاب معرفی می‌شوند. این ادعا می‌تواند تبعاتی داشته باشد که به مصلحت نظام نیست و البته بعید است این تبعات از چشم معاون امور مجلس دولت جدید دور مانده باشد. حتی شاید بتوان گفت با چشمداشت به همان تبعات است که دولتی‌ها نام رهبری را می‌آورند! دأب رهبر معظم انقلاب مداخله در امور اجرایی و البته مداخله در کار نهاد‌های دیگر نیست؛ لذا در بسیاری موارد، گرچه نظر ایشان از سر هماهنگی و مشورت و ارادت پرسیده شود، باز هم می‌فرمایند که نظری ندارند و بهتر است هر نهاد و دستگاهی در حوزه کار خود و حسب اختیارات و وظایف قانونی کار خودش را بکند. هم از این روست که با وجود اهمیت نظر ایشان در چینش کابینه برای رؤسای جمهور، هیئت دولت هیچ رئیس‌جمهوری را نمی‌توان بر مبنای موافقت و مخالفت رهبر انقلاب ارزیابی کرد.
ظریف: عراقچی ظریف نیست
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور درباره احتمال معرفی عراقچی برای وزارت خارجه گفت: «سیاست‌های جمهوری اسلامی، در وزارت خارجه دنبال می‌شود و آقای عراقچی مجری بسیار خوبی برای سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده و در آینده هم خواهند بود. آقای عراقچی، آقای عراقچی است و ظریف هم ظریف است. او سیاست‌ها و روش اجرای خود را خواهد داشت نه الزاماً روش اجرای بنده را.»
روز‌های سخت پزشکیان از دیدگاه روزنامه اصلاحات
نامه نیوز نوشت: مسعود پزشکیان که از فردای تحلیف به واسطه ترور اسماعیل هنیه در تهران گرفتار یک وضعیت عجیب و غریب در کشور شد و دوره ریاست جمهوری خود را با افزایش تنش‌ها آغاز کرد، حالا در عرصه داخلی با یک چالش جدی مواجه شده است. اخیراً فیلمی از برخورد ماموران طرح نور با ۲ دختر نوجوان در تهران منتشر شد.
ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز از برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان انتقاد کرد و نوشت: آقای پزشکیان عزیز، وزراتان را تعیین نکرده اید ولی رییس جمهور که هستید. می‌ارزد گوشی را بردارید و از دختران کتک خورده خیابان که می‌توانستند زهرا خانم پر از انرژی مثبت خودتان باشند دستور کنترل و مراقبت دهید.
پی نوشت: موارد ذکر شده بالا درحالی است که در بیانیه پلیس دراین خصوص آمده است: پلیس رفتارِ این‌چنینی توسط عواملِ انتظامی را در چارچوب استانداردهایِ کُنِشی و عملیاتیِ خود ندانسته و پرونده در سیستمِ قضایی و بازرسیِ فراجا مفتوح و درحال بررسی است. این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ مأموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متاسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند.
انتصابات پزشکیان انتظارات اصلاح طلبان را برآورده نکرده است
روزنامه آرمان ملی نوشت: در ارتباط با معاونان وی به نظر می‌رسد انتظاری که مردم از رئیس جمهور داشتند و خصوصا انتظار جریان اصلاحات که اعضای احزاب در ستاد‌های انتخابات ایشان فعال بودند، بر آورده نشده است. آقای دکتر دبیری که به شغل طبابت مشغول است در شرایطی به عنوان معاون پارلمانی برگزیده شده که حتی یک دوره هم در مجلس حاضر نبوده و سابقه حقوقی هم ندارند. این درحالی است که اصولا روسای جمهور افرادی را به عنوان نماینده پارلمانی انتخاب کرده اند که سابقه نمایندگی داشته و در امور مربوطه مشغول بودند؛ لذا وظایف خطیری برعهده معاون پارلمانی است و آقای پزشکیان فردی را انتخاب کرده که سابقه نمایندگی ندارد و تا با مناسبات بین قوا آشنا شود، این مورد خود زمان می‌برد.
هشدار روزنامه شرق به پزشکیان: مراقب شبث‌ها باشید!
روزنامه شرق خطاب به رئیس جمهور نوشت که جناب پزشکیان، مراقب شبث‌ها باشید. شبث‌ها نگاه‌شان به قدرت است، به اینکه چه کسی صاحب آن است. در شرایط چندگانگی یا دوگانگی قدرت نیز سعی در جلب رضایت همه اطراف دارند. از سویی پس از جنگ صفین با علی هستند و از سوی دیگر با معاویه نامه‌نگاری دارند. از سویی با حاکم کوفه هستند و از سویی به مختارنامه می‌نویسند. سعی می‌کنند همه را داشته باشند. شبث‌ها همیشه هستند. آنان حاضر به هزینه‌کردن برای هیچ گروهی نیستند، اما آماده‌اند تا بر سر سفره‌ها بنشینند. با همه هستند، اما به‌واقع با هیچ‌کس نیز نیستند. با همه گروه‌ها با افکار کاملاً ناهمگون نیز سازگارند. جناب پزشکیان، مراقب شبث‌ها باشید.
دولت، کارخانه سهامی نیست
روزنامه اعتماد نوشت: مفهوم تشکیل دولت ملی، معنایی به کلی متفاوت از دولت ائتلافی به معنی پیش گفته دارد و آن تلاش برای فرا رفتن از حداقل‌های حقوقی برای تشکیل دولت از سوی رییس‌جمهور منتخب است چرا که رییس‌جمهور منتخب از نظر قانونی به غیر از ملاحظه کسب رای اعتماد از مجلس، در انتخاب همکاران کابینه، قید دیگری ندارد و اگر تیم همکاران را صرفاً در حلقه حامیان فعال خود انتخاب و موفق به رای اعتماد از مجلس موجود شود به تکلیف قانونی خود عمل کرده است و خرده‌ای قانونی بر او وارد نیست.
کنایه عبدی به طیب نیا درباره وزیر احتمالی نیرو
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: درباره انتخاب وزرا حساسیت زیادی ندارم، چون دست آقای پزشکیان خیلی باز نیست پس ایشان باید اعتماد کند. از جمله اگر آقای علی‌آبادی برای نیرو معرفی شود به واسطه حمایت کامل مشاور عالی آقای رییس‌جمهور است و مسئولیت وضعیت آینده برق را آقای مشاور پیشاپیش از طریق این حمایت پذیرفته‌اند.
فتاح به دولت نمی‌رود
در پی انتشار اخباری مبنی بر دعوت رئیس‌جمهور از سید پرویز فتاح برای حضور در دولت، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پیامی نوشت: از حسن نظر و اعتماد رئیس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان قدردانی می‌کنم، اذن ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موجب افتخار است. با عزمی راسخ و با تمام توان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) و همچنین حمایت مؤثر از دولت چهاردهم، خدمتگزار مخلص مردم خواهم ماند.
تکذیب قبول مسئولیت در دولت توسط حسین دهقان
حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضمن تکذیب حضور در دولت چهاردهم، گفت: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی بنیاد مستضعفان را ترک نمی‌کنم و بنیاد را محل خدمت می‌دانم و عنایت مقام معظم رهبری را پاس می‌دارم. من از ابتدا هم گفتم در بنیاد کار‌های زیادی دارم که انجام بدهم و از همین جا به دولت کمک می‌کنم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها