۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۲
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1144)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها
- «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با هجمه تند ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و کابینه وی، به دلیل ادامه وضعیت متشنج اسرائیل در نتیجه وحشت و انتظار برای پاسخ ایران و حزب الله، اعلام کرد: آیا منطقی است که کل اسرائیل از یک هفته قبل در حالت آماده باش و تنش باقی بماند؟
- روزنامه تایمز آو رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: یک سند توسط ارتش اسرائیل میان سران مقامات محلی در مناطق شمالی توزیع شده است که در آن سناریو‌هایی برای گسترش جنگ با حزب‌الله نشان داده می‌شود. سند مذکور شامل سناریو‌های ترسناکی همچون قطعی برق به‌مدت ۳ روز در اغلب شهرها، قطعی آب که ممکن است تا چند روز طول بکشد، قطعی خطوط تلفن ثابت تا ۸ ساعت، قطعی ارتباطات تلفن همراه تا ۲۴ ساعت و قطعی رادیو و اینترنت است. نهاد امنیتی اسرائیل ارزیابی می‌کند که ممکن است با یک حمله بی‌سابقه توسط صد‌ها موشک حامل کلاهک‌هایی که ۵۰ کیلوگرم یا ۱۰ برابر این مقدار مواد منفجره حمل می‌کنند، باشیم. انتظار می‌رود حزب‌الله اهدافی را در جنوب حیفا و همچنین در تل‌آویو هدف قرار دهد که ممکن است تعداد زیادی از شهرک‌نشینان را مجبور به فرار به‌سمت قدس و مناطق جنوبی کند.
- اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعتراف کرد که این رژیم توانایی مقابله با هزاران موشک از طرف حزب‌الله لبنان را ندارد. وی با بیان اینکه جنگ غزه باید خیلی وقت پیش متوقف می‌شد، افزود: اگر ما متوقف کرده بودیم، حزب الله نیز حملات خود را متوقف می‌کرد.
- شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: مشخص نیست که حزب‌الله و ایران در حال هماهنگی برای حمله احتمالی به (رژیم) اسرائیل هستند یا خیر. حزب الله با توجه به نزدیکی لبنان به (رژیم) اسرائیل که در مورد ایران صدق نمی‌کند، ممکن است بدون هشدار عمل کند.
- وب سایت اسرائیلی Ynet گزارش داد یک پرونده فساد جدید کابینه بنیامین نتانیاهو را تحت الشعاع قرار داده است به طوری که واحد تحقیقات به ظن صدور غیرقانونی گذرنامه‌های دیپلماتیک به وزارت امور خارجه یورش برد.
- وبگاه عبری وای نت در گزارشی اعلام کرده است که ارتش سوریه در حال تجهیز مجدد و تلاش برای فعالیت با منابع در اختیار خود است. در این گزارش گفته شده است که ارتش سوریه از نظر قدرت نظامی خیلی کمتر از ارتش اسرائیل نیست و دو ارتش از نظر سطح قدرت چندان تفاوت زیادی با هم ندارند. براساس گزارش وب سایت GlobalFirepower، ارتش سوریه در بین ۱۴۵ کشور در رتبه ۶۰ قرار دارد. تا قبل از جنگ داخلی در سویه نیز، مردان ۱۸ تا ۴۲ ساله باید حداکثر ۳۰ ماه خدمت اجباری در ارتش انجام می‌‍دانند و اکنون قانون خدمت اجباری در ارتش سوریه کمی در مقایسه با گذشته تعدیل شده است.
- نیرو‌های انگلیسی برای تخلیه شهروندان این کشور از لبنان در حالت آماده‌باش هستند، زیرا بیم آن می‌رود که (رژیم) اسرائیل فرودگاه بیروت را بمباران کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها