۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۷
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1148)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اظهارات جالب مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا درخصوص اقدام یمنی‌ها
«داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد اخیراً ۷۰ نیروی ویژه آمریکایی و اسرائیلی برای انجام عملیات علیه یمنی‌ها وارد خاک این کشور شدند، اما در همان دقایق اولیه در کمین مبارزان یمنی و یگان‌های مردمی انصارالله یمن گرفتار شدند و همه کشته شدند. مگ‌گرگور می‌گوید که روس‌ها سریعاً با ماهواره محل این نیرو‌ها را شناسایی کردند و اطلاعات را به ایران دادند و ایران هم اطلاعات را در اختیار یمن قرار داد.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- جو بایدن: زمان نهایی کردن توافق آتش‌بس جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها و زندانیان فرا رسیده است. جایی برای وقت تلف کردن نیست.
- نماینده ایران در سازمان ملل: اولویت ما برقراری آتش بس دائمی در غزه است و هر توافقی که حماس بپذیرد توسط ما به رسمیت شناخته خواهد شد. رژیم اسرائیل با اقدام تروریستی اخیر خود امنیت و حاکمیت ملی ما را نقض کرد. ما حق دفاع از خود داریم و این ربطی به آتش بس در غزه ندارد.
- ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن: اردن میدان جنگ برای هیچ طرفی نخواهد بود، ما به ایران و اسرائیل تاکید کردیم که اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهیم داد و به آنها اطلاع دادیم که ما هر هدفی را در آسمان اردن سرنگون خواهیم کرد.
- نجیب میقاتی نخست وزیرلبنان: صحبت در مورد آتش بس و تعیین تاریخ‌های جدید برای مذاکرات لبنان و اسرائیل دروغ و فریبی بیش نیست.
- ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: نتانیاهو بدترین نخست‌وزیر تاریخ ملت یهود و یک بازیگر است، او در شبکه‌های تلویزیونی درباره‌ی ایران می‌گوید: «اگر آنها جرأت کنند به ما حمله کنند، آنها را نابود خواهیم کرد.»، اما برای مقابله با ایران؛ آمریکا، بریتانیا و فرانسه را فراخوانده و خود گوشه‌ای پنهان شده تا نبینیم چطور دارد به خود می‌لرزد.
- «موطی شیفر» کارشناس مهندسی پرواز و فضا و برنده جایزه امنیتی در اسراییل: گنبد آهنین بزرگترین فریبی است که دنیا شاهد آن است. چرا که پدافند اسرائیل با وجود شلیک ۵۰۰ موشک از سوی گنبد آهنین حتی یک موشک بالستیک ایران را در جریان حمله آوریل گذشته ساقط نکرد. آنچه در آوریل گذشته رخ داد؛ مانوری بود که در آن مواد منفجره کمی از سوی ایرانی‌ها به شکل اعجاب‌آور استفاده شد.
- ژنرال رافی نوی، رئیس سابق ستاد جبهه شمال ارتش اسرائیل: «اسرائیل» قدرت بازدارندگی خود را کاملاً از دست داده است.
- دفتر آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در نجف اشرف، جنایت بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مدرسه التابعین که پناهگاه آوارگان بود و منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد را محکوم و اعلام کرد که این جنایت هولناک به سلسله جنایت‌های پی در پی از بیش از ۱۰ ماه گذشته افزوده می‌شود.
- عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ادعای ارتش جنایتکار صهیونیستی مبنی بر بکارگیری ابزار‌ها و روش‌های مختلف برای کاهش میزان تلفات در میان غیرنظامیان در حملات به غزه، توهین به عقل و شعور انسان‌ها است، زیرا همه ۱۰۰ شهید و ده‌ها مجروح جنایت بمباران مدرسه تابعین در شهر غزه غیرنظامی هستند و حتی یک مبارز هم در میان آنان وجود ندارد
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: من از تصاویر بمباران مدرسه‌ای در غزه که مورد حمله اسرائیل قرار گرفت و ده‌ها تلفات داشت، وحشت زده‌ام. بیش از ۱۰ مدرسه در غزه در هفته‌های گذشته مورد هدف قرار گرفتند.
- وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به تحرکات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد» در دیرالزور، حسکه و قامشلی واکنش نشان داد و خواهان خروج فوری اشغالگران آمریکایی از خاک سوریه شد.
- اسکای نیوز عربی به‌نقل از خبرنگار خود گزارش داد که باند پرواز در شرق صفد، با چندین پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت. خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که «از زمان آغاز جنگ تا به امروز، شاهد حمله‌ای با این تعداد پهپاد نبوده‌ایم».
- کانال ۱۲ اسرائیل: پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر هر لحظه ممکن است رخ دهد و ارتش اسرائیل خواهان آزادی عمل علیه حزب الله است، حتی اگر بهای آن یک دور تشدید تنش باشد.
- صد‌ها تن از خانواده‌های اسرای فلسطین و مخالفان حکومت رژیم اسرائیل، با تجمع اعتراضی خود خیابان منتهی به مقر حزب لیکود (حزب نتانیاهو) را مسدود کرده و خواستار توافق با مقاومت فلسطین در غزه به منظور تبادل اسرا شدند.
- رسانه‌های عبری: اسرائیل به فرانسه اطلاع داد که تحرکات حزب الله لبنان و سوریه را رصد کرده است و نشان می‌دهد که آن‌ها برای یک حمله بزرگ قریب الوقوع آماده می‌شوند.
- روزنامه عبری معاریو: برآورد‌های آمریکایی و اسرائیلی حاکی از آن است که ابتدا حزب الله لبنان و سپس إیران به اسرائیل حمله خواهد کرد. حزب‌الله حمله خود را ظرف ۲۴ ساعت آینده انجام خواهد داد.
- کانال ۱۲ عبری: انتظار می‌رود که ایران در شب تیشا باو، که مصادف با ۱۲ آگوست، سالروز تخریب معبد است، به اسرائیل پاسخ دهد.
آخرین اخبار پیرامون انتخابات ریاست جمهور آمریکا
- بر اساس گزارش «موسسه نظرسنجی ایپسوس»، "کامالا هریس"، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۴ درصد از "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن اعلام این خبر نوشت: نتایج نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد که هریس ۴۲ درصد و ترامپ ۳۷ درصد آرا را به دست آورده‌اند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از نامزد مستقل "رابرت کندی جونیور" حمایت می‌کنند.
- نظرسنجی معروف CNBC در میان جوانان زیر ۳۴ سال آمریکایی نشان داده است که ۶۹ درصد آنان باور دارند که اقتصاد کشور در وضعیت مناسبی نیست و اوضاع بدتر شده است. با این حال، بر خلاف دوران رقابت ترامپ و بایدن، حالا پاسخ‌دهندگان، ۴۱ به ۴۰ درصد، هریس را برای اداره اقتصاد کشور بهتر می‌دانند.
- ترامپ: آمریکا در خطرناک‌ترین وضعیت اقتصادی و امنیتی قرار دارد و به رکود اقتصادی نزدیک است. اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، روسیه اوکراین را اشغال نمی‌کرد. ما چیز‌های بد زیادی پیش رو داریم که ممکن است ما را به چیزی شبیه رکود بزرگ برساند.
- کمپین دونالد ترامپ گزارش داد که سرور ارتباطات داخلی آنها توسط یک منبع خارجی هک شده است و چندین سند به پولیتیکو درز کرده است. کمپین ترامپ به این موضوع اشاره کرد که هکر‌ها با دولت ایران مرتبط هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها