۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۰۰
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1150)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

صحبت‌های پسر شهید هنیه درخصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی
«عبدالسلام هنیه» در مصاحبه با المیادین: در خلال مراسم تشییع پدرم، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به ما تسلیت گفت. ایشان خیلی (از شهادت پدرم) متأثر بود. ایشان سر من و برادرم «همام» را بوسید. محبت خاصی بین پدرم و رهبر ایران بود و حتی در دیدار اخیرشان نیز این قابل مشاهد بود. او اعتقاد داشت که این رابطه (خوب با ایران) امت را متحد خواهد کرد.
آینده تاریکی در انتظار رژیم صهیونیستی بعد از جنگ غزه است
نشریه فارن آفرز آمریکا با این تیتر نوشت که جنگ علیه غزه و بحران قضایی که پیشتر از این جنگ گریبان رژیم صهیونیستی را گرفته بود، این رژیم را به سمت فروپاشی سوق داد و این رژیم هم‌اکنون در مسیر خشونت و نابودی روز افزون گام برمی‌دارد و چه بسا به سرعت شماری از دوستان خود را که همچنان در کنار آن ایستاده‌اند، از دست داده و منزوی شود. بنا به گزارش این نشریه، جنگ غزه نشان داد که رژیم صهیونیستی چقدر ناتوان است و از این مسئله رنج می‌برد و وجود گروه‌های امنیتی رقیب و نظارت پارلمانی ضعیف در اسرائیل منجر به تضعیف بازدارندگی امنیتی همه‌جانبه خواهد شد.
تکذیب جمهوری آذربایجان از وجود نیرو‌های بیگانه در خاک این کشور
آژانش توسعه رسانه‌ای جمهوری آذربایجان در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در این کشور و گرجستان، این گونه گزارش‌ها را رد کرد و مدعی شد که هیچ نظامی اجنبی در خاک جمهوری آذربایجان وجود ندارد.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- جان کربی هماهنگ کننده راهبری شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که باید برای حمله بزرگ ایران به اسرائیل آماده بود. «کربی» همچنین ادعا کرد که این هفته می‌تواند اتفاق از سوی ایران و عواملش رخ بدهد.
- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه اظهار نظر وزیران کابینه درباره وضعیت امنیتی صهیونیست‌ها در هراس از پاسخ انتقامی جبهه مقاومت و ایران را به طور کلی ممنوع کرد.
- در پی انتشار شایعات جدیدی در رابطه با احتمال انجام قریب الوقوع پاسخ ایران و حزب الله به جنایات رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد، تهدید‌های دشمنان را جدی می‌گیریم.
- رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که «بنی گانتس» رهبر حزب «بلوک دولت» هشدار داده است: اگر به خودمان نیاییم، جنگ داخلی در اسرائیل رخ خواهد داد. ما نباید حقیقت را پنهان کنیم.
- بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه: از ایران درخواست می‌کنیم که با عدم پاسخ به اسرائیل، مانع تشدید تنش در منطقه شود.
- «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام صهیونیستی: ارزیابی‌های اطلاعاتی به روز نشان می‌دهد که ایران تصمیم گرفته است مستقیما به ما حمله کند.
- تایمز اسرائیل به نقل از منابع: حماس متقاعد شده است که فشار مجدد برای مذاکرات آتش بس، تلاشی برای جلوگیری از حمله ایران و حزب الله به اسرائیل در پاسخ به ترور «هنیه» و «شکر» است.
- کانال ۱۳ عبری: رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از جنگ، وارد هفته دراماتیک دیگری می‌شود.
- کانال عبری کان: سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است، زیرا این حمله گسترده‌تر از دفعه قبل خواهد بود.
- منابع آمریکایی و صهیونیستی در گفتگو با پایگاه آکسیوس تصریح کرده‌اند واشنگتن و تل‌آویو اطلاعی از زمان پاسخ احتمالی ایران ندارند.
- آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه: حمله ایران به اسرائیل مستقیم خواهد بود و قبل از مذاکرات درباره اسرا که قرار است در ۱۵ آگوست برگزار شود، آغاز خواهد شد.
- حماس: به جای مذاکرات جدید با رژیم صهیونیستی توافقات قبلی اجرایی شود.
- شبکه ١٣ تلویزیون رژیم صهیونیستی: فرانسه ایران و لبنان را تحت فشار قرار داد تا در زمان برگزاری المپیک به اسرائیل پاسخ ندهند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها