۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۲
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1154)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید ترامپ درخصوص نابود رژیم صهیونیستی
ترامپ: چنانچه کاملا هریس و دموکرات‌ها در انتخابات آتی به پیروزی برسند اسرائیل از بین خواهد رفت. یک سال پیش و حتی دو سال پیش هیچ وقت فکر نمی‌کردم این حرف را بزنم. اسرائیل از بین خواهد رفت و یادتان باشد هر چیزی که ترامپ گفته درست از آب درآمده است. این عقل سلیم است. ما حزب عقل سلیم هستیم اینطور نیست؟ این آدم‌ها از اسرائیل متنفرند. آنها از انسان‌های یهودی نفرت دارند. من فکر می‌کنم که آنها از بین خواهند رفت. [اسرائیل]الان خیلی شکننده است.
کمک غرب به اقدامات اوکراین
نیکلای پاتروشف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه: ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا و کشور‌های غربی به‌طور مستقیم در برنامه‌ریزی برای حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه دخالت داشته است. آمریکا و غرب اوکراین را برای حمله به روسیه تحریک می‌کنند.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه رژیم اسرائیل باید به دلیل جنایاتش محاکمه شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع برای دفاع از خود برخوردار است.
- بنی گانتس، رهبر حزب اردوگاه دولتی در اراضی اشغالی خطاب به نتانیاهو گفت: زمان آن رسیده که دست از بازی با سرنوشت حکومت برداری، تو فقط باید به سرنوشت دولت رسیدگی کنی. برای یک بار هم که شده شجاع باش! اسرای اسرائیلی دیگر وقت ندارند.
- گالانت وزیر جنگ اسرائیل: ورود شش هزار تفنگدار آمریکایی به منطقه و ارسال بسته‌های تسلیحاتی به ما باعث شده دشمنانمان قبل از هر اقدامی دو بار به آن خوب فکر کنند.
- ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نتانیاهو شروط و ملاحظات جدیدی را مطرح می‌کند تا از شکست مذاکرات و عدم دستیابی به توافق اطمینان حاصل کند. باراک تصریح کرد که اسرای اسرائیلی همچنان در غزه هستند، زیرا نتانیاهو بین منافع خود و ماندن در قدرت و نجات آنها درگیر است و تسلیم اسموتریچ و بن گویر شده است.
- ژنرال اسحاق بریک در استودیوی کانال ۱۳ اسرائیل: یک سال است که نتانیاهو و شورای جنگ به مردم دروغ می‌گویند؛ ما هرگز نتوانستیم ۹۰۰ نیروی حماس را در رفح بکشیم و تونل‌های حماس را نابود کنیم؛ نه تنها ارتش آمادگی جنگ با حزب‌الله، ایران و باندی که ما را محاصره کرده‌اند ندارد، بلکه جبهه داخلی نیز آماده چنین جنگی نیست و نمی‌توانیم بر آنها پیروز شویم.
- دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی: اسرائیل از تلاش‌های ایالات متحده و میانجی‌ها برای منصرف کردن حماس از امتناع امضای توافق برای آزادی گروگان‌ها قدردانی می‌کند؛ اصول بنیادین اسرائیل برای میانجی‌گران و آمریکا به خوبی شناخته شده است و اسرائیل امیدوار است که فشار آنها، حماس را به پذیرش اصول ۲۷ مه سوق دهد تا جزئیات توافق عملی شود.
- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتایان بریتانیایی و فرانسوی خود، به صراحت اعلام کرده است که اسرائیل برای حمله متقابل به ایران در صورت حمله به خاک اسرائیل، آماده می‌شود. دولت اسرائیل، خواستار مشارکت حامیان غربی خود در حمله به ایران است.
- سه کشور آمریکا، مصر و قطر با صدور بیانیه مشترکی در خصوص مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در دوحه اعلام کردندکه آمریکا با حمایت قطر و مصر طرحی را با هدف کاهش اختلافات ارائه کرده است که مبتنی بر طرح جو بایدن و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل است. قرار است نشست دیگری در قاهره تا پیش از پایان هفته آتی برگزار شود.
- حماس: ما پیشنهادات جدید اسرائیل را در توافقنامه آتش‌بس رد می‌کنیم. تمامی خواسته‌های اسرائیل قابل قبول نیست.
- یدیعوت آحارونوت: اسرائیل پیشنهاد آمریکا را دریافت کرده است. این پیشنهاد برای نتانیاهو کاملاً غیرقابل قبول است. همه علاقه‌مند به گسترش این حس هستند که اوضاع خوب پیش می‌رود. مایه تأسف است که شهروندان خود را با توهم فریب دهیم. از خوش بینی اغراق آمیز در مذاکرات حمایت نمی‌کنیم.
- کانال ۱۲ عبری: اگر آتش بس نشود ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد که این اقدام منجر به یک جنگه منطقه‌ای خواهد شد.
- الجزیره نوشت: آژانس جاسوسی «شین بت» اسرائیل به دلیل تهدید در حالت آماده باش شدید قرار دارد.
- کانال ۱۱ عبری: ارتش اسرائیل برای احتمال حمله مستقیم بلندمدت به ایران، برنامه‌های عملیاتی و بانکی از اهداف مورد تایید را از مقامات دریافت کرد.
- یک مقام ارشد دولت بایدن در این باره به روزنامه "وال استریت ژورنال" گفت: "ما واقعا نمی‌دانیم که ایران این حمله را چه زمانی و با چه نیرویی انجام خواهد داد، اما معتقدیم که یک نوع حمله ممکن است به زودی و بدون اطلاع و اخطار قبلی علیه اسرائیل صورت پذیرد.
- نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی: سازمان اطلاعات ما تخمین می‌زند که حزب الله و ایران سطح هشدار موشکی خود را کاهش داده اند.
- کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی: جنگ غزه تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است.
- رویترز به نقل از پنتاگون: ۴۰۰۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در خاورمیانه هستند.
- پنتاگون: ما نمی‌خواهیم درگیری در خاورمیانه را گسترش دهیم. اگر اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، از آن دفاع خواهیم کرد. ما در حال تلاش برای تقویت حضور امنیتی خود در منطقه در صورت نیاز به دفاع از اسرائیل هستیم.
- مجله آمریکایی فارین افرز: پس از جنگ غزه، آینده تیره و تاریکی در انتظار "اسرائیل" است، زیرا خود را در مسیر تشدید خشونت و ویرانی قرار داده است و پس از از دست دادن دوستان فعلیش، او را به عنوان یک غریبه در صحنه بین المللی رها خواهند کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها