۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۳
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1155)

رسانه های داخلی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تعامل سازنده دولت و مجلس در قامت جدید
روزنامه صبح‌نو نوشت: «آن‌گونه که پیداست نه دولت، عزم دور زدن مجلس را داشت نه مجلس، با موضع به کابینه رئیس‌جمهور می‌نگرد. این شاید نوع جدیدی از رابطه بین قوا است که می‌تواند فضای سیاسی کشور را هم تحت تأثیر قرار دهد. نوع رابطه مجلس و دولت البته در ارتباط با رابطه قالیباف و پزشکیان است. این رابطه هرگز حتی در اوج رقابت هم تخریب نشد و در شرایط معقولی پایدار ماند و با ادبیات وفاق و کارآمدی، امکان تداوم هم خواهد داشت. پزشکیان می‌داند که قالیباف با رادیکال‌ها مرزبندی دارد و از ادبیات عقلانیت انقلابی و مقابله با تحجر سخن می‌گوید. قالیباف هم می‌داند که پزشکیان، خاتمی و روحانی نیست و می‌توان روابط دولت و مجلس را با کمترین تنش پیش برد تا رفته‌رفته فضا بر رادیکال‌های چپ و راست تنگ شود و مجلس با رویکرد عقلانیت انقلابی در کنار دولت چپ میانه با ادبیات وفاق که بیشتر از هر کسی شبیه شخصیت پزشکیان است به امور مردم رسیدگی کند. به نظر نمی‌رسد که هفته رأی اعتماد تأثیر بزرگی در این روابط و فضای شکل گرفته ایجاد کند و سیاست ایران تا اطلاع ثانوی برخلاف نظر رادیکال‌ها پیش خواهد رفت. زمان شکل گیری صورت جدیدی از اصلاح طلبی و اصول گرایی فرا رسیده است.»
نظر سردار رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در گفتگو با فارس در خصوص اجرای طرح نور در دولت جدید اظهار داشت: در خصوص اجرای طرح نور باید به قانون مراجعه کنیم چرا که هر چیزی که قانون باشد پلیس مجری آن قانون بوده و باید طبق قانون آن را انجام دهد؛ مگر اینکه از همان مسیر قانونی یک تکلیف از پلیس برداشته شود. آن چیزی که من متوجه شدم این است که ریاست محترم جمهوری به شدت به اجرای قانون علاقمند هستند و در صحبتی که با همدیگر داشتیم ایشان قانون را ملاک خودشان می‌دانند و بایستی مسیر را دنبال کنیم. سردار رادان در پاسخ به این پرسش که در خصوص روش اجرای طرح نور با توجه به سیاست‌های گفته شده دولت در زمان انتخابات گفت: ما روی چرایی موضوع بحث نداشتیم ممکن است در چگونگی موضوع نکته‌ای وجود داشته باشد؛ پس چرایی هست و چگونگی می‌تواند در هر مقطعی تفاوت‌هایی در اجرا داشته باشد.
توضیحات فضائلی درباره توییت‌های خود
مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همان طور که خود ایشان به صراحت فرموده‌اند، سخنگو نداشته و ندارند. توئیت‌های خاص و قاعده‌مندی که گاهی بنده منتشر می‌کنم و در ایتا هم بازنشر می‌شود، کاملاً موثق و قابل استناد است. محتوای این توئیت‌ها و استمرار چند ساله این اقدام بهترین دلیل برای این است که این اقدام سرخود و بدون پشتوانه انجام نمی‌شود. اگر ایشان در جایگاه زعامت و رهبری امت اسلامی هم نبودند، ضرورت داشت تمام بیانات ایشان با دقت مطالعه شود، کما اینکه مراکز تحلیلی و اندیشکده‌های مهم جهان این کار را انجام می‌دهند و نه تنها بیانات و پیام‌های ایشان بلکه زبان بدن، سکوت و کلیه رفتار ایشان را رصد و تحلیل می‌کنند.
کنایه سلیمی نمین به برخی انتقادات زود هنگام
عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به فرستادن سینگال منفی به جامعه با انتقادات زودهنگام به کابینه پیشنهادی پزشکیان، گفت: قطعاً کار پسندیده‌ای نیست و امروز نیاز داریم یک نوع امید به آینده را تقویت کنیم. زمانی که دولت جدیدی روی کار می‌آید یک روح جدید در کالبد جامعه دمیده می‌شود؛ تخریب کردن آن هنر نیست و کمک کردن به آن، شرط عقل و شرط پایبندی به منافع ملی است. همه باید به او کمک کنیم. آقای پزشکیان به وعده خود مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی پایبند بود و این کار دشواری است. بسیاری از نیرو‌های اصلاح‌طلب تندرو، خودشان را آماده کرده بودند که در مناصب قرار بگیرند، اما چنین زیاده‌خواهی‌هایی جواب نمی‌دهد و واکنش‌ها را بر می‌انگیزد. برخی از نیرو‌های اصواگرا و طیف رقیب آقای پزشکیان هم زیاده‌خواه هستند که فکر می‌کنند باید خواسته‌های آنان در دولت چهاردهم تامین شود، اما این تفکر منطقی نیست و رقیب آنان رأی آورده است.
موافقت کمیسیون اقتصادیی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد
فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با قرار گرفتن در جایگاه گزارش کمیسیون متبوع خود در خصوص وزیر پیشنهادی اقتصادی و امور دارایی را قرائت کرد. طبق این گزارش کمیسیون اقتصادیِ مجلس موافقت خود را با صلاحیت عبدالناصر همتی برای تصدی وزارت اقتصاد اعلام کرد.
طعنه حسام الدین آشنا به ذوالنوری
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم، در واکنش به اظهارات مجتبی ذوالنوری در صحن مجلس در دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات، که گفته بود: «امروز اینترنت جزو لاینفک زندگی و اساس زندگی همه مردم است و باید به دکتر ستار هاشمی اعتماد کرد»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آقای ذوالنوری هستند ویرایش ۱۴۰۳!

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها