۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۱
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1158)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی: فشار سیاسی و نظامی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تنها راه آزادی اسرای صهیونیست است. ما مذاکرات بده و بستان را مدیریت می‌کنیم نه مذاکراتی که صرفاً بر مبنای دادن [امتیاز]باشد و اصولی که وضع کرده‌ایم برای امنیت اسرائیل ضروریست.
- «دن رونن» رئیس پیشین وزارت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم برای جنگ در چند جبهه آمادگی ندارد و از یکپارچه نبودن فعالیت‌های این نهاد نظامی و نبود برنامه‌ای جامع انتقاد کرد.
- استفن والت، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد در مقاله فارین پالیسی با تشریح روند رو به اضمحلال رژیم صهیونیستی نوشت که شهروندان اسرائیلی عمیقاً دچار اختلاف و تفرقه شده‌اند و بعید است که این شرایط بهبود پیدا کند. اسرائیل در جنگی غیر قابل پیروزی در غزه گرفتار شده و ارتش آن نیز نشانه‌های تحلیل‌رفتن را بروز داده و جنگی گسترده با حزب‌الله یا ایران نیز محتمل است. اقتصاد اسرائیل نیز به شدت در حال آسیب است و به نوشته «تایمز آو اسرائیل»، احتمالاً ۶۰ هزار کسب و کار امسال تعطیل خواهد شد.
- لاپید: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به دنبال تخریب عمدی فرصت دستیابی به توافق برای آزادی اسراست. اگر نتانیاهو به دنبال دستیابی به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها بوده نباید هر سه ساعت یک بیانیه مطبوعاتی صادر کند تا طی آن کار هیئت مذاکره کننده سخت شود. نتانیاهو اخیرا هر کاری انجام می‌دهد تخریب عمدی و خطرناک فرصت دستیابی به توافق است.
- «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: کنترل محور فیلادلفیا (مرز غزه با مصر) به نفع ما نبوده و ارتش هر زمان بخواهد می‌تواند به آنجا بازگردد. نتانیاهو با قانون مخالفت می‌کند و وی شایستگی نداشته و در حال بردن ما به جهنم بوده است. اصرار نتانیاهو بر شروطش (در مذاکرات آتش‌بس) حکم مرگ گروگان‌ها و باز کردن جنگ منطقه‌ای است.
- وب‌سایت اسرائیلی «وای نت» گزارش داد: مقامات ارشد سرویس‌های امنیتی به وزرای اسرائیل هشدار داده‌اند که حمله جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله گروه نیابتی‌اش به اسرائیل ممکن است به شکل ترور شخصیت‌های بلندپایه انجام شود. پیش از این، روزنامه انگلیس «گاردین» نوشته بود: ایران ممکن است به جای حمله به اسرائیل، اشخاصی را که معتقد است مسئول (شهادت) اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران هستند، هدف قرار دهد. بر اساس این گزارش، گمانه‌زنی‌ها بر این است که تهران با هدف قرار دادن اشخاصی که با اعضای آژانس امنیتی موساد اسرائیل همکاری داشته‌اند، انتقام بگیرد.
- شبکه ماهواره‌ای «الشرق» اظهار کرد، پیشنهاد جدیدی که آمریکا در مذاکرات دوحه ارائه کرد، شامل کاهش حضور نیرو‌های ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا و نه عقب‌نشینی آنها از این محور و نیز بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطین به مدیریت گذرگاه رفح تحت نظارتی اسرائیل بود که هنوز چگونگی آن مشخص نشده است. همچنین پیشنهاد آمریکا شامل پافشاری بر نظارت اسرائیل بر آوارگانی است که به محور نتزاریم در شمال نوار غزه بازمی‌گردند و البته هنوز چگونگی این نظارت روشن نشده است. همینطور بر اساس پیشنهاد آمریکا تعداد زیادی از اسرای فلسطینی که در چارچوب قرارداد تبادل اسرا آزاد خواهند شد، به خارج از فلسطین تبیعد می‌شوند.
- رسانه‌های عبری گزارش دادند که تهدید پهپاد‌ها در جبهه شمالی تشدید شده و نگرانی‌ها نسبت به سناریوی پرواز ده‌ها فروند از این پهپاد‌ها در آنِ واحد افزایش یافته است. دشمنان، نقطه کور ما را به ویژه در زمینه پهپاد‌های ارزان قیمت و ساده شناسایی کرده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها