۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۴
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1161)

رسانه های داخلی

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش محسن رضایی به تحولات منطقه
محسن رضایی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مناسب اقدام خواهد کرد و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق داریم از خود دفاع کنیم. اگر پاسخ داده نشود شرارت‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت، بنابراین پاسخ داده خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو که در حال فرو رفتن به باتلاق است از این شرایط بیرون آید. اقدامات ایران حساب شده خواهد بود. آمریکا باید در سیاست‌های خود در خاورمیانه بازنگری کند. سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه در واشنگتن تدوین نمی‌شود بلکه در تل‌آویو تدوین و طراحی می‌شود. در واقع، اسرائیل دستور می‌دهد و آمریکا اجرا می‌کند. این چیزی جز تحقیر قدرت آمریکا نیست. آمریکا از درگیری با ایران خودداری می‌کند و سربازان آمریکایی هم روحیه درگیری با ایران را ندارند، اما به هر حال ما آماده‌ایم و به هر اقدامی پاسخ می‌دهیم.
روایت تازه از چگونگی افتادن پهپاد آمریکایی به دست ایران
سردار بلالی مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روایت متفاوتی را از پهپاد آرکیو ۱۷۰ آمریکا که در ۱۳ آذر ۱۳۹۰ به دست ایران افتاد بازگو کرده است. بلالی با اشاره به اینکه این پهپاد چند سال در کشورمان می‌آمد و ما اصلاً خبردار نمی‌شدیم، تأکید کرد: «چون این بار به ما خیلی نزدیک شده بود، ما با چشم معمولی و عادی و دوربین توانسته بودیم از آن فیلم بگیریم. از آنجا به وجودش پی بردیم. گفتم یک جا که ماهواره پرتاب می‌کنیم، می‌آید. با این سیستم‌های پدافندی که داریم می‌زنیمش که دیگر این طرف‌ها پیدایش نشود. دو سال گشتیم و چیزی از آن پیدا نکردیم. می‌دانستیم می‌آیند ولی قابل کشف نیست». افتادن این پهپاد را کار ملائکه می‌دانیم. این پهپاد در بردسکن خراسان رضوی روی زمین بود که هوافضای سپاه آمد و برداشت و همه دانشش را تخلیه کرد. / افکار نیوز
خط خبری روزنامه‌های اصلاحلات
- هم میهن نوشت: حمایت زودهنگام جبهه اصلاحات و سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان یک «وضعیت سیاسی» ایجاد کرد که منجر به ۳ اتفاق مهم شد: اول پر شدن آستانه افراد؛ دوم افزایش انتظارات نسبت به مشارکت بالای مردم؛ و سوم نمایش سازمان‌یافتگی؛ امری که بر اساس نظریات شیلینگ، تیلی و گرانووتر، منجر به کنش جمعی و افزایش مشارکت انتخاباتی شد.
- روزنامه شرق نوشت: پزشکیان اگر نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم در جهت رشد سرمایه اجتماعی دولت خود است، تجربه رفتار‌های پوپولیستی بعضی از دولت‌های گذشته را نباید فراموش کند. این رفتار‌ها قادر نخواهند بود بی‌اعتمادی ناشی از مشکلات ملموس معیشتی و اجتماعی را حل کند. پزشکیان هیچ‌گاه در اظهارات و اعلام مواضعش تعهدی مبنی بر تشکیل یک کابینه کاملاً اصلاح‌طلب را نداده بود. بلکه همواره بر تعدیل و دوری از افراط و تفریط تاکید داشت. بنابراین، از وی نباید انتظار داشت که اولویت‌های دولتش با اولویت‌های سیاسی-اجتماعی اصلاح‌طلبان انطباق کامل داشته باشد.
حمایت روزنامه اصولگرا از مدیریت قالیباف
جوان نوشت: اداره جلسات مجلس در رأی‌اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم این‌روز‌ها با مدیریت تحسین‌برانگیز و قاطعیت محمدباقر قالیباف همراه شده است. او هم تذکر به‌موقع به وزیران می‌دهد مانند وقتی که وزیر پیشنهادی بهداشت درباره تأیید صلاحیت پزشکیان در انتخابات مجلس خطایی کرد و قالیباف تذکر داد که ردصلاحیت او در شورای‌نگهبان نبوده و در هیئت‌های اجرایی استان بوده است، و هم مانع تذکرات خارج از دستور برخی نمایندگان خاص می‌شود و در مقامی دیگر از همان نماینده آیین‌نامه نشناس، تذکر دیگری را می‌پذیرد تا نشان دهد مدیریتش بدون حب وبغض است.
انتقاد سایت اصولگرا از ثابتی
مشرق نیوز نوشت: در جریان برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی پیرامون دادن رأی اعتماد به وزرای کابینه مسعود پزشکیان حوادثی روی‌داده که یادآور برخی کنش‌های خاص سیاسی و انحرافات پس‌ازآن در روز‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ است. در این جلسات برخی نمایندگان که متعلق به یکی از طیف‌های به‌اصطلاح انقلابی است در جهت «افزایش ستیز» و «ایستادگی در برابر تقریب» رفتاری را از خود بروز دادند که بی‌شباهت به خلق مسلمانی‌ها در سال ۵۷ نبود، این افراد همچنین ناخواسته پرده از جریانی برداشتند که بازارشان به نام انقلابی و رادیکال بودن داغ بوده، اما رودرروی ولایت‌فقیه ایستاده است. حزب منحله خلق مسلمان گمان می‌کرد که با زدن اصل ولایت فقیه می‌تواند در آینده جایگاه خاص سیاسی در کشور پیداکرده و به‌اصطلاح قدرت را قبضه کند، این ایستادن در برابر متعالی‌ترین بخش از نهضت انقلاب اسلامی مقدمه انحراف و خروج در امتداد آن بود، برخی نطق‌های مجلس را باید مقدمه آن بازی خطرناک دانست!
پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندرو‌ها
عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا به صبح‌نو گفت: در طیف اصلاح‌طلب ما یک قشر تندرو داشتیم و یا یک قشر معتدل و منطقی. سال‌ها به دلیل برخورد‌های ضد مصالح ملی توسط نیرو‌های تندروی اصلاح‌طلب، ما نمی‌توانستیم یا نتوانستیم از قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های منطقی اصلاح‌طلب استفاده کنیم. امروز مسائلی در حال رقم خوردن است که مرزبندی بین نیرو‌های تندرو و نیرو‌های منطقی در طیف اصلاح‌طلب توسط خودشان در حال صورت گرفتن است. اما امروز اراده‌ای در درون طیف اصلاح‌طلب وجود دارد که ما شاهد آن هستیم که نیرو‌های تندرو را به حاشیه می‌رانند. باید توجه داشت که اگر نیرو‌های اصلاح‌طلب بتوانند چنین گامی بردارند، که در حال برداشتن هستند، طبیعتاً نیرو‌های اصولگرا نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به تعبیر دیگر، این دو جریان ارتباط بسیار تنگاتنگی با هم دارند. اگر نیرو‌های تندروی اصلاح‌طلب به حاشیه رانده شوند، به‌طور طبیعی نیرو‌های تندروی اصولگرا نیز به حاشیه خواهند رفت.
آخرین وضعیت پرونده چای دبش
به گزارش تسنیم اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: ۹ شرکت فعال وابسته به چای دبش است و تعدادی شرکت‌ها که به‌صورت غیرفعال است و این شرکت‌ها از ۲۱ بانک به میزان ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ کردند. یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر از جهاد کشاورزی و ۳ نفر از چای دبش در بازداشت هستند. متهم اصلی به‌نام "اکبر رحیمی" به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق ارز و ارتشا، با عدم تودیع وثیقه ۱۵۷ هزار میلیاردی در بازداشت است؛ اگر پرونده طولانی شده به‌دلیل عدم همکاری متهم در مرحله تحقیق بوده است و در صورتی که متهم همکاری لازم را در وقت مقرر کند پرونده سریع‌تر ساماندهی می‌شود.
ارسال مجدد لایحه حجاب به شورای نگهبان
حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود از ۲ ابهام شورای نگهبان پیرامون این لایحه سخن گفته بود، ابراز داشت: شورای نگهبان نسبت به این لایحه ۲ ابهام داشت که این ابهامات در چند روز اخیر رفع و لایحه به شورای نگهبان ارسال شد. اکنون لایحه ارسال شده و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این زمینه هستیم، اگر این لایحه مجدداً با ایراد یا ابهامی مواجه نشود، به تأیید خواهد رسید و اجرایی خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها