۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

شوک بزرگ حزب الله لبنان به صهیونیست ها در "قیساریه"

«پرواز یک پهپاد شناسایی حزب الله لبنان در نزدیکی خانه شخصی نتانیاهو در قیساریه در عمق اراضی اغشالی، پیام های معنادار و قابل تاملی را به دشمن صهیونیست از منظر اشراف دقیق حزب الله بر نقاظ ضعف و آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی ارسال می کند.»
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین‌سنتر-رژیم اشغالگر قدس در بیش از ۱۰ ماه اخیر که از جنگ غزه می‌گذرد، جدای از جریان مقاومت فلسطین، شوک‌های قابل توجهی را نیز از حزب الله لبنان دریافت کرده است. این گروه مقاومت، از هشتم اکتبر یعنی تنها یک روز پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی، در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین، علیه صهیونیست‌ها وارد میدان شد و تا به امروز توانسته زخم‌های کاری را به رژیم صهیونیستی وارد کند. حزب‌الله لبنان تاکید کرده که تا زمانی که کارزار کشتار و نسل کشی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متوقف نشود، این جنبش نیز به حمایت از مردم فلسطین ادامه خواهد داد.
با این همه، به تازگی و در بحبوحه طرح گمانه زنی‌های مختلف با محوریت انتقام جویی قریب الوقوع حزب الله لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل اقدام تروریستی اخیر این رژیم در ترور "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در بیروت، این جنبش توانسته یک شوک مهم و قالب تامل دیگر را به صهیونیست‌ها تحمیل کند. ماجرا از این قرار است که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده اند که یک پهپاد شناسایی حزب الله لبنان توانسته خود را به نزدیکی خانه شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر قیساریه در عمق اراضی اشغالی برساند.
قیساریه شهری میان تل آویو و حیفا است و نفوذ یک پهپاد شناسایی حزب الله لبنان به این شهر آن هم بدون اینکه سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی آن را کشف کنند و آن را هدف قرار دهند، حامل پالس‌ها و پیام‌های معناداری است. از این رو، در تحلیل رویداد مذکور که در نوع خود یک شوک بزرگ به صهیونیست‌ها بوده، توجه به دو نکته ضروری است.
اول اینکه حزب الله لبنان بار دیگر این مسئله که نادانسته‌های صهیونیست‌ها در قیاس با دانسته‌هایشان در مورد این جنبش به مراتب بیشتر است را برجسته سازی کرد و مورد تاکید قرار داد. این مساله از دو جهت مهم است. اول اینکه در نوع خود سیل قابل توجهی از وحشت را در اراضی اشغالی از قدرت نظامی و اطلاعاتی حزب الله ایجاد کرده و نکته دوم اینکه محاسبات راهبردی ویژه‌ای را برای مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس در صورت هرگونه ماجراجویی نظامی تازه آن‌ها علیه لبنان و حزب الله، مطرح کرده است. معادله‌ای که در کلیت خود به نفع امنیت ملی و منافع کلان لبنان و محور مقاومت است.
نکته دوم اینکه پرواز پهپاد شناسایی حزب الله بر فراز خانه شخصی نتانیاهو در منطقه قیساریه اراضی اشغالی، تنها چند وقت پس از اقدام معنادار حزب الله لبنان در انتشار تصاویر پهپاد این جنبش بر فراز بندر حیفا و تصویربرداری از آن انجام گرفته است.
معادله‌ای که نشان می‌دهد حزب الله به خوبی دشمن اسرائیلی و مختصات و نقاط آسیب پذیر آن را می‌شناسد و در صورت وقوع سناریو جنگ تمام عیار میان این جنبش و اسرائیل، شرایط بسیار وحشتناکی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود. موضوعی که در کلیت خود برای حزب الله و البته کلیت محور مقاومت قدرت ساز و در عین حال، از انزوا و تضعیف هر چه بیشتر رژیم اشغالگر قدس در قالب معادلات و مسائل منطقه‌ای خبر می‌دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها