۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۳
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1164)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حمایت اوباما از هریس
واشینگتن پست: باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در نطق طوفانی خود در روز دوم کنگره حزب دموکرات، ضمن حمایت از کاملا هریس، معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان را هدف انتقاد قرار داد.
رویترز: آمریکا ده‌ها مقام ونزوئلا را تحریم می‌کند
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم علیه ۶۰ مقام ونزوئلایی، به علت نزاع بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. به دنبال اعلام پیروزی نیکلاس مادورو از سوی کمیته انتخابات ونزوئلا، آمریکا و برخی از کشور‌های غربی در نتیجه انتخابات تشکیک ایجاد کردند که این مسئله باعث بروز ناآرامی‌هایی در داخل این کشور آمریکای لاتین شد.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما و از متحدان نتانیاهو، با تکرار اظهارات نژادپرستانه خود، گفت: ما باید غزه را به‌طور کامل منزوی کنیم، بدون آب، بدون برق، بدون سوخت و کالا.
- یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل: بیش از ۱۵۰ تونل در امتداد مرز مصر و غزه تخریب شده است.
- «گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ منحل شده رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو «۱۰۳ اف ام» اذعان کرد این رژیم بعد از ۱۱ ماه جنگ نتوانسته هیچیک از اهداف جنگ در غزه را محقق کند و همه روسای نهاد‌های امنیتی اسرائیلی و بیشتر وزرای کابینه موافق دستیابی به توافق مبادله اسرا هستند و تنها نتانیاهو با آن مخالف است.
- دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل هشدار داد که ادامه اقدامات خصومت‌ورزانه رژیم صهیونیستی و دستورات مکرر تخلیه همچنان مانع از ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه می‌شود.
- بیانیه حماس و جهاد اسلامی پس از دیدار در قطر: توافقی با اشغالگری بدون خروج از نوار غزه وجود ندارد. رهبری حماس و جهاد اسلامی، رهبران اشغالگر را مسئول شکست مذاکرات آتش بس و انکار آنچه در مراحل قبلی انجام شد، به ویژه پیشنهادی که جنبش در دوم ژوئیه تصویب کرد، می‌داند. / المیادین
- آکسیوس مدعی شد در جریان مذاکرات آتش‌بس، مذاکره‌کننده‌های اسرائیلی به دستور نتانیاهو نقشه‌ای را به طرف‌های مذاکره‌کننده ارائه کردند. آن نقشه، نشان می‌داد اسرائیل برخی از نیروهایش را در گذرگاه فیلادلفیا کاهش می‌دهد، اما هنوز عده زیادی از نظامیان اسرائیلی در طول آن استقرار دارند. طبق گزارش آکسیوس، مصری‌ها این طرح را رد کردند و آمریکا به اسرائیل گفت که این نقشه راه به جایی نخواهد برد.
- روزنامه الاخبار گزارش داد از رادار‌های فرانسه و اسپانیا که توسط سازمان «یونیفل» در جنوب لبنان نصب شده‌اند برای هدف قرار دادن مواضع حزب‌الله لبنان استفاده می‌شود. طبق گزارش الاخبار، هفته پیش یک پهپاد رژیم اسرائیل دو رزمنده حزب‌الله را در منطقه الناقوره هدف قرار دادند. نوع این حمله توجه‌ها را به سمت یک رادار فرانسوی جدید جلب کرد که بر بالای پایگاه یونیفل در کوه الناقوره نصب شده بود. گفته می‌شود از این رادار برای رصد تحرکات نیرو‌های مقاومت لبنان استفاده می‌شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها