۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۲
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1174)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

خشم فرانسوی‌ها علیه ماکرون
اسپوتنیک: مردم فرانسه با برگزاری تظاهرات گسترده در شهر پاریس خواستار استعفای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه و خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند. از طرفی پس از خودداری ماکرون از انتصاب کاندیدای ائتلاف پیروز در انتخابات پارلمانی به عنوان نخست‌وزیر، حزب چپ‌گرای (فرانسه تسلیم ناپذیر) پیشنهادی را برای برکناری ماکرون مطرح کرده و در حال جمع‌آوری امضاست.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی اظهاراتی در ایالت دلاور نسبت به دستیابی به توافق برای آتش‌بس در غزه ابراز خوش‌بینی کرد. وی گفت: «فکر می‌کنم ما در آستانه توافق هستیم. وقت آن است که این جنگ تمام شود».
- برونو پاریلا، وزیر خارجه کوبا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ۳۲ روز حملات جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم غزه که در آن ۴۰۴۷۶ فلسطینی کشته و ۹۳۶۴۷ نفر زخمی شده اند. اسرائیل در نسل کشی خود علیه فلسطین یک همکار مشخص دارد؛ دولت آمریکا که ۵۰ هزار تن کمک نظامی به اسرائیل ارائه کرده است.
- وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی: ایران در حال پر کردن کرانه باختری با سلاح‌های قاچاق خود است و ارتش تمام اقدامات لازم را برای از بین بردن آن انجام خواهد داد.
- لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره تعلل برای دست‌یابی به توافقی برای آزادی اسرا در غزه انتقاد کرد. وی گفت: محور فیلادلفیا به دستاویز جدیدی برای نتانیاهو تبدیل شده و در حالیکه می‌توانیم به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسیران) دست یابیم زمان در حال تمام شدن است. پسران و دختران ما در اسارت رها شده و می‌میرند و نتانیاهو مشغول فریب و نیرنگ است.
- گانتز: رئیس ستاد، رئیس شاباک و به نظر من وزیر جنگ باید هر چه زودتر به وظایف خود پایان دهند.
- بر اساس اعلام دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها قرار است اجازه ورود واکسن از طریق گذرگاه‌ها و تزریق آن در اماکن مشخص برای ساعات محدود داده شود. پیش‌تر شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در غزه و نه آتش‌بس، موافقت کرده است.
- در پی اعلام خبر کشته شدن تعدادی از اسرای اسرائیلی در عملیات ارتش این رژیم در غزه، خانواده‌های اُسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای گفتند که" نتانیاهو اسرا را فریب می‌دهد؛ از همه مردم می‌خواهیم تا جریان عادی زندگی در اسرائیل را مختل کنند، دولت از فردا به لرزه درخواهد آمد. "
- الجزیره به نقل از رسانه‌های اسرائیل: رزمندگان تیپ جنین برای اولین بار از موشک‌های دوش پرتاب استفاده کردند که احتمالا از ایران قاچاق شده است.
- اسرائیل هیوم: فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل هشدار داد که کرانه باختری در آستانه انفجار است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها