۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۵
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1176)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای بلومبرگ: ایران به‌زودی موشک‌های بالستیک به روسیه تحویل می‌دهد
بلومبرگ در گزارشی مدعی شد: احتمالاً انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه طی چند روز آینده آغاز می‌شود و این اقدام ممکن است با تحریم‌های بیشتر علیه تهران همراه شود. ایران در جنگ دو و نیم ساله اوکراین، صد‌ها پهپاد را در اختیار روسیه قرار داده است، اما انتقال بالقوه موشک‌های بالستیک، یک رخداد مهم و نگران‌کننده در این جنگ به حساب می‌آید. آمریکا و ناتو به تهران درباره این اقدام هشدار داده‌اند.
مسقط در دوراهی ایران و آمریکا
به نوشته موسسه مطالعاتی استیمسون، عمان به عنوان پل ارتباطی بین ایران و کشور‌های عربی و غربی و همچنین تسهیل کننده مذاکرات بین جنبش انصارالله در یمن و مخالفانش عمل کرده است. اگرچه از نظر جغرافیایی عمان از سرزمین‌های اشغالی و فلسطین فاصله دارد، اما عمانی‌ها بیم دارند که از ادامه جنگ غزه، به ویژه اگر تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران ادامه یابد، موجب شود تا آنها بسیاری از دستاورد‌های منطقه‌ای‌شان را از دست بدهند. عمانی‌ها معتقدند اسرائیل به طور هدفمند فرصت‌های آمریکا و ایران برای ادامه تعامل از طریق این کشور را خراب می‌کند. اگر ائتلاف افراطی به رهبری نتانیاهو به حکومت خود ادامه دهد، اسرائیل نسبت به الگوی عمان جهت تسهیل رایزنی‌ها بدبین‌تر خواهد بود.
مصادره هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط آمریکا
به گزارش واشینگتن پست، آمریکا اعلام کرد هواپیمای نیکولاس مادورو را توقیف و به خاک آمریکا بازگردانده است. به گفته مقامات آمریکایی، خرید این هواپیما بر خلاف محدودیت‌های ایالات متحده بوده است. این توقیف یک ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا انجام شده است. ایالات متحده مشروعیت شمارش آرا در این انتخابات را زیر سوال برده و از دولت ونزوئلا خواسته است داده‌های انتخاباتی را منتشر کند.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- جو بایدن: فکر نکنم نتانیاهو آنچه را که برای امضای توافق مبادله اسرا لازم است، انجام داده باشد. ما به توافق نهایی در مورد اسرا بسیار نزدیک شده‌ایم.
- نتانیاهو:باید در برابر دشمن که می‌خواهد همه ما را بکشد متحد باشیم. در یک جنگ سرنوشت ساز علیه محور ایران هستیم. اتحاد ما راه پیروزی بر محور ایران است. شش نفر از اسرای ما با خونسردی در غزه کشته شدند. مسیر دستیابی به اهداف جنگ از جمله بازگشت ربوده شدگان از محور فیلادلفیا می‌گذرد. محور فیلادلفیا خط لوله اکسیژن حماس است و باید قطع شود.
- وزیر امور خارجه عراق: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان می‌دهد که ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد.
- منابع عبری زبان اعلام کردند پلیس ۶ نفر از تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی را بازداشت کرده است.
- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی: حماس توانایی‌های خود را در شمال نوار غزه بازسازی کرده و ۳ هزار شبه‌نظامی جدید را به خدمت گرفته است.
- کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: ۲۷ اسیر اسرائیلی در غزه یا بر اثر حملات اسرائیل یا به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها کشته شدند و همه اینها با تصمیم نتانیاهو و تروریست‌های احمق نزدیک او صورت گرفت.
- روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد یک مسئول امنیتی بلندپایه اسرائیلی فاش کرده که نتانیاهو پس از موافقت حماس با بخش عمده بند‌های ذکر شده در طرح آتش‌بس پیشنهادی او، با آن مخالفت کرده و بی‌خیال این طرح شده است.
- روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" فاش کرد که انگلیس از ترس نقض قوانین بین‌المللی، ۳۰ مجوز صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.
- روزنامه هاآرتص در گزارشی اعتراف کرد، بعد از آغاز جنگ هفت اکتبر موج بی سابقه‌ای از حملات سایبری علیه اسرائیل شکل گرفت و در جریان آن اطلاعات بسیار حساس و محرمانه‌ای از سایت‌های و پایگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی به سرقت رفت. در حالی که لینک‌های متعددی در پلتفرم تلگرام برای دانلود این غنیمت ارزشمند قرار داده شد، اما بعد از مدتی این پست‌ها حذف و کانال‌های هکر‌ها در تلگرام فیلتر شدند.
- شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ارتش تاکید کرد که کرانه باختری در آستانه تبدیل شدن به جبهه دوم جنگ بعد از نوار غزه است و گروه‌های مقاومت درصدد انجام عملیات‌هایی از سمت الخلیل هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها